er zijn dus echt wel een paar zaken die mij storen in deze kit.
ik hoef maar even daar ‘Tscheld te gaan en daar kan ik een hoop havenslepers zien liggen….
en dan kijk ik naar dat kit materiaal….
1) de sleephaak.
zijn enige zijaanzicht op tekening.
en als ik datzelfde dan samenstel met die Pewter uit de kit.
en leg ik de snel-slip haak op de sleephaak.
ziet er echt niet uit zoals je zou denken dat het moet.
dat wordt dus ook twee sleephaken samenstel maken uit messing.
ga ik dat met wat houtafval ondersteunen totdat de haak min of meer ligt zoals het zou moeten.
dan kan ik toch de afstand meten tussen dek ( tafel) naar midden van de sleephaak, daar waar normaal de kous zou zitten van de sleepkabel. Die afstand is 28 mm.
daar maak ik ook uit afval een blokje van en leg dit op het ketelhuis.
Ga ik met een waterpas na hoe de waterlijn van het schip ligt op de werktafel, en merk met viltstift een kant aan van de luchtbel.
Ga ik een latje leggen op die imitatie sleephaak en met de waterpas ga ik het meetlatje ook zo leggen met de waterpas.en meet dan aan het achterdek de afstand tussen dek en onderkant latje.
= 75 mm. maak ik daarvan dan een steuntje. en leg weer de controle lat tussen steun en sleephaak.
kijk dan even naar het achterste dekhuis.
die sleepkabel neemt zo het heklicht en zijn lantaarn mee.
vraag die je kan stellen : Is dan het achterste dekhuis, van de kit veel te hoog gemaakt ???
als je naar deze foto kijkt wel .
plaats ik de sleepbogen op het model en vergelijk de hoogte met mijn controle latje… dan is de achterste boog 8 mm. te hoog en de eerste ongeveer 28 mm.
wil ik dus de sleepbogen even hoog hebben en liggende in het horizonrtaal vlak van de sleepkabel
dan moet het achterste dekhuis 22 mm. lager worden…of de lamphouder en steun uit de kit van het heklicht is ook buiten proporties.
wat wordt het … de kliko met heel die rommel.
verder bouwen met wat er is... dan zie ik die fouten ook telkens ik naar de boot kijk.( slechte optie dus)
of toch maar een nieuw dekhuis maken en met aangepaste licht armaturen en sleepbogen ???