@Ton, ben benieuwd.
Heeft even geduurd maar hier weer een update.
Begonnen met oracoveren, hier zie je dat de neus nog iets gladder geschuurd moet worden.
Door de rondingen kan het allemaal niet ineen keer bespannen worden, dus eerst de onderzijde,dan een deel van de zijkant, dan de 'turtleback', en het lastigste klusje de bovenkant neus. Hier zit namelijk wel een hele lastige ronding in

.
Motorkappen zitten hier even vast met tape.
Het wordt al aardig een vliegtuig
Op z'n eigen pootjes.Het sleetje aan de bovenzijde is vervangen door iets anders, ik zal hier nog wel even een fotootje van plaatsen later. In ieder geval sluit de kap nu veel mooier aan op de romp en valt het beter in de vaste kap in gesloten stand.
Volgens mij heb ik een grotere werkplek nodig, ik kan namelijk niets meer vinden, misschien helpt opruimen ook wel :lol:
Dan even een klein beetje
Om bij de verdere bouw geen beschadigingen aan kap e.d. te krijgen heb ik het volgende gemaakt. Het is een toolbox, waar twee "U"vormige houtpanelen middels een schrooefas-wartel verbinding op de kist kan worden gezet. In de'U' panelen kan dan de romp rusten. De kist zelf komt dan op m'n werkplek te staan maar kan
ook op een karretje met skelterwielen, zodat ik op 't veld niet alles zelf hoef te sjouwen 8) . Het moet alleen nog wel even een kleurtje krijgen (rood).
TIP: bepaal van tevoren de maten en laat de bouwmarkt het lekker voor je zagen, scheelt een hoop werk. Heb ik ook laten doen.
Twee lades, een accuruimte en een bak bovenop voor de zender en ander spul.

ntopic: