bouwverslag depron Citabria/Super Decathlon/Piper

jawel, ik ben bezig. maar het gaat tot nu toe allemaal zeer voorspoedig, op het feit dat ik door mn depron heen ben na. maar dr is gelukkig is er nieuwe in aantocht. :lol:

ik heb nu 1.5 week op de camping gezeten en natuurlijk niet stil gezeten. ik heb een nieuwe gemaaktm foto's volgen nog :D

zoals belooft hier de foto's

1..JPG

3..JPG

4..JPG

gezellig naast mn zwevertje :p

helaas heb ik nog niet kunnen vliegen, problemen met mijn zender, die is nu opgestuurd

Je hebt i.d.d. niet stil gezeten.
Nu dan een platte romp en dat vliegt beter door de lagere luchtweerstand.
De vleugels zijn bijna plat waardoor luchtweerstand laag is maar langzaam vliegen wordt daardoor moeilijker.
Hij heeft een dubbele romp dus zal behoorlijk crashbestendig zijn maar niet zo licht.
Ik bouw graag licht waardoor het makkelijker vliegt en crash bestendigheid minder noodzakelijk is.
Maar ik ben benieuwd hoe hij vliegt en hoe jouw dat bevalt als zender weer goed werkt. :)

Ik heb nu een flink aantal uur gevlogen met mijn decatlon en ik wil nu wel eens iets met rolroeren proberen. Vanwege ruimtegebrek is het niet echt een optie om een nieuw vliegtuig te bouwen. Nu heb ik het idee om een extra vleugel met rolroeren te maken die ook op de decatlon past. Heeft er hier misschien al iemand ervaring met rolroeren op dit vliegtuig?

mijn zender is weer gemaakt 8)

ik ga hem warscheinelijk deze week ophalen en dan kan ik mijn maiden maken :D

Maurits zei:
Heb je al gevlogen? Zo ja, hoe vloog hij en ging het goed?
helaas heb ik al gevlogen, op een of andere manier wou hij niet omhoog, verder alles goed ingesteld. alleen zachtjes naar beneden. resultaat: romp kapot. de vleugels heb ik nog wel kunnen gebruiken voor een ander ding van me:

m5110008dx3.jpg

speed 400 erop met ca 150-160 gram trekkracht, het geheel weegt vliegklaar 335 gram, moet lukken toch?? ik heb nu ook een easystar staan om het vliegen te leren. ik heb hier al 6x mee gevlogen en dat gaat me goed af, nog geen enkele crash maar wel al alle accu's leeg gevlogen.

Robert het vliegen lukt je dus aardig met een goed vliegtuig maar zelf een vliegtuig goede vlieg eigenschappen geven lukt je nog niet.
Volgens mij doe je een paar dingen niet goed.
Je bouwd zo zwaar om je vliegtuig sterk te maken dat je te zware setup vermogen te kort komt om met een slecht vleugel profiel (bijna vlak profiel)van de grond te komen.
Als je jouw vliegtuig nu eens vergelijkt met mijn 2 motorige versie wat valt je dan op.?

PS Je weet toch dat je accus weer kunt opladen. :mrgreen: :)

ik weet iniedergeval dat de vleugel wel goed is want deze heb ik ook nog een paar vluchten op een zwevertje van mij gehad en daarmee ging het supergoed. mischien toch maar eens gaan kijken naar brushless....

inmiddels heeft mijn nieuwe vliegtuigje zijn maiden gemaakt. opzich vliegt het best goed, hhij reageerd erg fel op het hoogteroer dus dit moet ik even veranderen. ook zijn de vleugels niet al te stevig, ik heb nu niet van die dingen (hoe heten zen ook al weer?) die van de romp naar de vleugels lopen. de vleugel staat in de bochten wel erg bol.dit moet ik ook even veranderen. voor de rest is alles nu goed. met een speed 400 op 335 gram is het wel een lekker snel kistje.

helaas ging de maiden niet zonder een crash :oops: :oops:

na ca 2 minuten vloog ik langs een boom toen er ineens een windvlaag kwam. toen lag mijn vliegtuigje in de boom. ik heb hem er op de kracht van de motor uit gekregen. maar hij viel recht op zijn neus en de stok (romp) is net voor de vleugel gebroken. dit moet ik even weer repareren. vanavond als de wind gaat liggen wil ik weer gaan vliegen, ik hoop dan ook iemand te kunnen regelen voor het filmen.

robert14 zei:
inmiddels heeft mijn nieuwe vliegtuigje zijn maiden gemaakt. opzich vliegt het best goed, hhij reageerd erg fel op het hoogteroer dus dit moet ik even veranderen. ook zijn de vleugels niet al te stevig, ik heb nu niet van die dingen (hoe heten zen ook al weer?) die van de romp naar de vleugels lopen. de vleugel staat in de bochten wel erg bol.dit moet ik ook even veranderen. voor de rest is alles nu goed.

Liggers :wink: Gewoon een carbonstang in de vleugel schuren en vast lijmen.

Back