bouwverslag fourstar 40

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door drenth, 18 jul 2007.

  1. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    PERFECT als eerste kit te bouwen!

    ziet er trouwens goed uit drenth :wink:
     
  2. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik ga vanavond naar verspaget en wil graag weten of er iemand is die ervaring heeft met de OS max 46 AX (7.5cc)
    verder haal ik ook wat klein spul op

    groeten Jeroen
     
  3. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    je kunt net zo goed een irvine .46 pakken, is namelijk goedkoper en loopt net zo goed als de OS....

    en als je de door mij opgegeven maat gebruikt heb zal de OS waarschijnlijk ook niet passen...
     
  4. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik heb de maat van de OS gepakt
     
  5. plotterwelt

    plotterwelt

    Lid geworden:
    5 aug 2006
    Berichten:
    15.627
    Locatie:
    Oss
    OS is een goed merk waar je geen problemen mee krijgt.

    Dat een irvine ook zo gut loopt als een OS :?:

    Voordeel van een irvine is dat je hem makkelijk kunt verwisselen voor een OS.
    (zitat Irvine :Alle Befestigungsmaße entsprechen OS-Standard)

    Danny: je spreekt toch niet uit eigene ervarung.?

    Mvg Johan
     
  6. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Hoi jeroen,

    46 ax is een prima motor, had ik er ook op. Loopt goed, met 11x6 prop bleef de mijne net hangen :wink: 11x7 ging die iets harder, maar dan viel die ook wat eerder om. Niet te vet in laten lopen :!: Overigens heb ik hem ook met een stokoude 6,5 cc gevlogen en dat gaat ook goed... maar de ax is echt lekker dollen 8)

    Stefan
     
  7. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik heb gister de motor toch nog maar niet meegenomen maar wel wat andere dingen
    schanieren enz.

    heb net even het plankje voor het landings gestel wat vergroot (vernieuwd) was 2mm te klein...
    en geboord

    groeten Jeroen
     
  8. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    heb net het motor spant en dat plankje onder te tank voor de 2e keer vol G4 gesmeerd.

    groeten Jeroen
     
  9. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
  10. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik had op de club ook een tip gekregen om aan het einde van de vleugel waar je die triplex plank op plakt die door te trekken tot over de rolroer anders zou die gaan flutteren of zo....
    zou ik dit ook doen?

    groeten Jeroen
     
  11. Danny Mulders

    Danny Mulders verslagschrijvers

    Lid geworden:
    7 aug 2004
    Berichten:
    3.333
    Locatie:
    oss
    ik heb geen last gehad van flutter en ik heb toch de standaard constructie aangehouden ( op een versteviging bij de staartvinvin na...)

    lijkt mij niet nodig :wink:
     
  12. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    Ik heb het ook niet gedaan. Voor de flutter is het wel belangrijk dat je een spelingvrije aansturing hebt (en ik zou sowieso twee servo's voor rolroeren pakken, had ik ook...)

    Wat eventueel wel een overweging waard is om het wel te doen is transportschade. Als daar aan het einde wat stevigs zit is dat opzich altijd prettig. Maar goed, ik had hem op dat punt gewoon standaard en dat ging uitstekend (hij vloog goed)

    Stefan

    PS, voor flutter op de ailerons, zie ook dit topic:
    topic]
     
  13. Fries Westerman

    Fries Westerman

    Lid geworden:
    18 mei 2007
    Berichten:
    233
    Locatie:
    Seek and you will find
    Hallo,

    Ik wilde jullie even vertellen dat ik de kist ook al 12 jaar heb. In die tijd ben ik twee keer gecrashed.
    1 x omdat ik te overmoedig was en na een paar meter los was en lekker recht omhoog ging totdat mijn motor uitviel op 15 m hoogte in vertical stand. Het eindigde met kleine schade.
    Vorig jaar viel mijn motor uit en moest ik landen op een net omgeploegd land, wat resulteerde in scheuren en gebroken ribjes.

    Toe had ik besloten om na 12 jaar eens de kist een totale update te geven en opnieuw te bespannen. Alle roeren kregen daarna een 30% vergroting om vervolgens te kijken wat het resultaat werd.

    Ongelovelijk, bijna 3D. Enorm, wat werd het toestel vel man. Geweldig!! Heerlijk gewoon.
    Mijn setup is een standaard kist met uitvergrote roeren en een Saito 8.2 CC 4-stroke
    Practisch unlimited vertical en kan zeer langzaam. Prachtig kistje waarmee ik vandaag de dag nog steeds mee vlieg voor no-stress
    momentjes.
    Ik heb een keer door de tijd heen problemen gehad en dat was dat mijn bowdencable te flexibel was dat veroorzaakte een soort flutter op mijn hoogteroer. Toen heb ik in de bowdencable (stuurstang) een ijzeren stangetje gezet en hopla probleem over. De stuurstang kon nu niet meer buigen.

    Als jullie vragen hebben stel ze maar.

    Groetjes,

    Thierry

    [​IMG]
     
  14. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ga dalijk even motor op halen en folie kan ik hem afbouwen ongeveer...
    er ging 4 meter folie op toch?

    groetent Jeroen
     
  15. stefan_riemens

    stefan_riemens

    Lid geworden:
    17 feb 2006
    Berichten:
    1.069
    Locatie:
    Eersel
    3,5 à 4 meter folie idd. Moet je wel een beetje efficient werken... Ik had de vleugel in een keer (met één lap folie dus) gedaan, dat ging precies. Zou ik nu overigens niet aanraden, nogal snel randjes...

    Stefan
     
  16. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik ben weet terug van verspaget

    met een 7.5cc OS AX
    rol folie
    brandstof slang
    stuk glasmat
    vilt klunk

    [​IMG]

    groeten Jeroen
     
  17. Baron Bonanza

    Baron Bonanza

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Bladel
    Hoi Jeroen,
    Dan zien we de 4star morgen zeker voor het eerst op de open dag van de club????
    Baron Bonanza
     
  18. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    nee helaas niet...
    ben jij er morgen wel?
    @ stefan kom jij morgen ook?

    groeten Jeroen
     
  19. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik heb vandaag de motor in 2.5 tankje laten in lopen ging goed de eerste keer aanslaan prutellen de 2e keer slaan lopen, hij pakte ook goed op en liep verder mooi.


    groeten Jeroen
     
  20. drenth

    drenth

    Lid geworden:
    24 aug 2006
    Berichten:
    418
    Locatie:
    hapert (NB)
    ik heb ook de stuur stangen er in gelijmd,
    en de gaten in het motorschot geboord.
     

Deel Deze Pagina