bouwverslag fourstar 40

ik ga vanavond naar verspaget en wil graag weten of er iemand is die ervaring heeft met de OS max 46 AX (7.5cc)
verder haal ik ook wat klein spul op

groeten Jeroen
 
je kunt net zo goed een irvine .46 pakken, is namelijk goedkoper en loopt net zo goed als de OS....

en als je de door mij opgegeven maat gebruikt heb zal de OS waarschijnlijk ook niet passen...
 
Danny Mulders zei:
je kunt net zo goed een irvine .46 pakken, is namelijk goedkoper en loopt net zo goed als de OS....

en als je de door mij opgegeven maat gebruikt heb zal de OS waarschijnlijk ook niet passen...

OS is een goed merk waar je geen problemen mee krijgt.

Dat een irvine ook zo gut loopt als een OS :?:

Voordeel van een irvine is dat je hem makkelijk kunt verwisselen voor een OS.
(zitat Irvine :Alle Befestigungsmaße entsprechen OS-Standard)

Danny: je spreekt toch niet uit eigene ervarung.?

Mvg Johan
 
Hoi jeroen,

46 ax is een prima motor, had ik er ook op. Loopt goed, met 11x6 prop bleef de mijne net hangen :wink: 11x7 ging die iets harder, maar dan viel die ook wat eerder om. Niet te vet in laten lopen :!: Overigens heb ik hem ook met een stokoude 6,5 cc gevlogen en dat gaat ook goed... maar de ax is echt lekker dollen 8)

Stefan
 
ik heb gister de motor toch nog maar niet meegenomen maar wel wat andere dingen
schanieren enz.

heb net even het plankje voor het landings gestel wat vergroot (vernieuwd) was 2mm te klein...
en geboord

groeten Jeroen
 
ik had op de club ook een tip gekregen om aan het einde van de vleugel waar je die triplex plank op plakt die door te trekken tot over de rolroer anders zou die gaan flutteren of zo....
zou ik dit ook doen?

groeten Jeroen
 
ik heb geen last gehad van flutter en ik heb toch de standaard constructie aangehouden ( op een versteviging bij de staartvinvin na...)

lijkt mij niet nodig :wink:
 
Ik heb het ook niet gedaan. Voor de flutter is het wel belangrijk dat je een spelingvrije aansturing hebt (en ik zou sowieso twee servo's voor rolroeren pakken, had ik ook...)

Wat eventueel wel een overweging waard is om het wel te doen is transportschade. Als daar aan het einde wat stevigs zit is dat opzich altijd prettig. Maar goed, ik had hem op dat punt gewoon standaard en dat ging uitstekend (hij vloog goed)

Stefan

PS, voor flutter op de ailerons, zie ook dit topic:
topic]
 
Hallo,

Ik wilde jullie even vertellen dat ik de kist ook al 12 jaar heb. In die tijd ben ik twee keer gecrashed.
1 x omdat ik te overmoedig was en na een paar meter los was en lekker recht omhoog ging totdat mijn motor uitviel op 15 m hoogte in vertical stand. Het eindigde met kleine schade.
Vorig jaar viel mijn motor uit en moest ik landen op een net omgeploegd land, wat resulteerde in scheuren en gebroken ribjes.

Toe had ik besloten om na 12 jaar eens de kist een totale update te geven en opnieuw te bespannen. Alle roeren kregen daarna een 30% vergroting om vervolgens te kijken wat het resultaat werd.

Ongelovelijk, bijna 3D. Enorm, wat werd het toestel vel man. Geweldig!! Heerlijk gewoon.
Mijn setup is een standaard kist met uitvergrote roeren en een Saito 8.2 CC 4-stroke
Practisch unlimited vertical en kan zeer langzaam. Prachtig kistje waarmee ik vandaag de dag nog steeds mee vlieg voor no-stress
momentjes.
Ik heb een keer door de tijd heen problemen gehad en dat was dat mijn bowdencable te flexibel was dat veroorzaakte een soort flutter op mijn hoogteroer. Toen heb ik in de bowdencable (stuurstang) een ijzeren stangetje gezet en hopla probleem over. De stuurstang kon nu niet meer buigen.

Als jullie vragen hebben stel ze maar.

Groetjes,

Thierry

1185169888_100_8453.jpg
 
ga dalijk even motor op halen en folie kan ik hem afbouwen ongeveer...
er ging 4 meter folie op toch?

groetent Jeroen
 
3,5 à 4 meter folie idd. Moet je wel een beetje efficient werken... Ik had de vleugel in een keer (met één lap folie dus) gedaan, dat ging precies. Zou ik nu overigens niet aanraden, nogal snel randjes...

Stefan
 
ik ben weet terug van verspaget

met een 7.5cc OS AX
rol folie
brandstof slang
stuk glasmat
vilt klunk

fourstar40003rq5.jpg


groeten Jeroen
 
ik heb vandaag de motor in 2.5 tankje laten in lopen ging goed de eerste keer aanslaan prutellen de 2e keer slaan lopen, hij pakte ook goed op en liep verder mooi.


groeten Jeroen
 
Back
Top