bouwverslag great planes F4U corsair ombouw naar elektro CRASH!!

bedankt voor het compliment!
ondertussen is de canopy klaar en ben ik begonnen met de bestickering van de romp...
ik vind het alvast geslaagd (zeker voor een eerste keer)

nu nog de vleugel bespannen en daarvoor zal ik wel een warmteblazer nodig hebben

@ rabbitflyer: geen nood, zal een nieuwe flycamone kopen + brushless motor is al besteld

de onderzijde van de vleugel afgewerkt:

full

dan de firewall en de cockpit zwart gespoten

full

full

om dan uiteindelijk te beginnen met foliën, ik heb gekozen voor een olijfgroene kleur in combinatie met geel (cowl) en de folie komt uit hongkong en is een plezier om mee te werken!

full

full

full

om dan ongeveer het volgende resultaat te bekomen:

full

full

ik vind het alvast geslaagd, ok het is wel totaal niet waarheidsgetrouw maar ik volg daarin een beetje mijn gevoel...

nu nog de vleugel (heb een filmpje van youtube met veel tips die ik eerst nog eens wil bekijken alvorens te starten)

Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt stephan!

de cowl heb ik dan toch wat aangepast (teveel geel):

full

de piloot heeft ook al zijn plaats gevonden samen met de voltmeter

full

tank, batterij en servo's zitten er ook al in, nu nog wat aansluiten op ontvanger:

full

ik heb gekozen voor de os surpass 70 motor met een 3blade schroef en die draait super lekker, het is mijn eerste 4takt motor en dat lawaai is echt wel lekkerrrrrr....

full

nu even op vakantie en dan begin ik aan de vleugel te werken, de maiden zal zeker worden gefilmd....

tot later!

Vakantie

Vakantie is gedaan... Strijken die handel....
bedankt stephan!

de cowl heb ik dan toch wat aangepast (teveel geel):

full

de piloot heeft ook al zijn plaats gevonden samen met de voltmeter

full

tank, batterij en servo's zitten er ook al in, nu nog wat aansluiten op ontvanger:

full

ik heb gekozen voor de os surpass 70 motor met een 3blade schroef en die draait super lekker, het is mijn eerste 4takt motor en dat lawaai is echt wel lekkerrrrrr....

full

nu even op vakantie en dan begin ik aan de vleugel te werken, de maiden zal zeker worden gefilmd....

tot later!

ja rabbitflyer, ik zit niet stil hoor! ben bezig met de vleugel te bespannen (heb toch eerst een aantal mooie filmpjes bekeken op youtube die me toch geholpen hebben!)

de truc met de heatgun is fantastisch, zonder is het toch niet mogelijk een strakke folie te bekomen!

ook de wingtip kun je zeer mooi bespannen met de heatgun!

ik volgde wel niet die volgorde zoals beschreven door greatplanes, ik ben wel begonnen aan de onderzijde maar vanuit het midden:

full

full

full

één kant is klaar, nog de bovenzijde, stickers erop en klaar is kees...
de maiden komt weeral wat dichter!

mijn zoontje wou perse de vleugel vasthouden, wel hier is hij dan:

full

full

en dan het resultaat:

full

nu nog stickers en alles nog eens naföhnen met de heatgun en dan ben ik er denk ik!
rabbitflyer: hou je camera al bij de hand want de maiden is niet ver af meer!

Maiden flight

mijn zoontje wou perse de vleugel vasthouden, wel hier is hij dan:

full

full

en dan het resultaat:

full

nu nog stickers en alles nog eens naföhnen met de heatgun en dan ben ik er denk ik!
rabbitflyer: hou je camera al bij de hand want de maiden is niet ver af meer!
Hopelijk eindigt deze niet naast een beekje bij het militair vliegveld... Ik zal erbij zijn om te filmen...

hij is klaar !!!!

nog wat prutswerk hier en daar maar alles werkt prima en ik hoop dat het zwaartepunt ok is (met de vingers is niet echt handig)...

het was echt heel leuk werken eraan, een mooie ervaring en een goeie basis om verder te bouwen! volgende bouwverslag= aviomodelli mantua de "fieselere storch" met een wingspan van 2m10...

alvast bedankt voor de leuke reacties!
een filmpje van de maiden volgt nog!

nog wat foto's:

full

full

full

full

full

Ook hier petje af :thumbsup:

Ik ben ook van plan om op korte termijn een kist te gaan bouwen, niet meer van Depron zoals de vorige toestellen maar nu ook van hout. Een mooie WOII kist. Een P51D lijkt mij wel wat of een Spit.

Ik ben benieuwd naar het maidenfilmpje.

nog wat prutswerk hier en daar maar alles werkt prima en ik hoop dat het zwaartepunt ok is (met de vingers is niet echt handig)...

het was echt heel leuk werken eraan, een mooie ervaring en een goeie basis om verder te bouwen! volgende bouwverslag= aviomodelli mantua de "fieselere storch" met een wingspan van 2m10...

alvast bedankt voor de leuke reacties!
een filmpje van de maiden volgt nog!

nog wat foto's:

full

full

full

full

full

Hoi,

Compliementen voor Corsair,ziet er echt goed uit.
Ik heb ook een kleine Corair van great-planes en het is echt een leuk kistje om mee te vliegen,ik vlieg er best veel mee.
Ik zou als ik u was toch wel even wat tijd spenderen aan balanceren van de Corsair want het zwaartepunt moet echt goed liggen want dit kistje is daar zeer gevoelig voor en ik spreek uit ervaring,ik had het zwaartepunt ook ongeveer goed liggen en elke keer als ik ging vliegen lag ik te klooien met het trimmen.
Ik heb de Corsair toen toch maar goed gebalanceerd en sindsdien heb ik geen problemen meer met het vliegen.
Succes met de maiden een veel vliegplezier met de Corsair.

Gr Patrick (Bouwverslag F4U Corsair (Nick Ziroli plans)

motorproblemen

nog steeds geen maiden...
heb wat problemen met mijn (oude versie van de) os 70 surpass 4takt motor...
wat ik vreemd vind is dat ik de naald maar een kwartje moet openzetten om zo zijn ideale toeren te krijgen (ik dacht dat dit normaal zo'n 2 à 3 toeren moest zijn).

ik wil zeker zijn dat de motor 100% draait vooraleer ik ga vliegen (nogal logisch maar toch)

tips ivm deze motor zijn altijd welkom!

Door je lange slang aan de uitlaat verhoog je de tegendruk - dus hiermee ook de druk op de tank, kan zijn dat dit de reden is. Zou eerst proberen zonder die slang, klopt het dan wel heb je in iedergeval de oorzaak te pakken. Je kunt ook proberen om zonder de drukaansluiting te vliegen dit werd vroeger ook regelmatig bij de Os viertakten gedaan. Kwestie van proberen, maar als hij betrouwbaar loopt is het toch goed! Je basis instelling is een beginpunt en geen wet.

Drukaansluiting = aansluiting slang tank-uitlaat. Deze wordt gebruikt om de motor te helpen om brandstof aan te zuigen als de neus naar boven staat. Wordt tegenwoordig door iedereen standaard (ook door mij) gebruikt maar is niet altijd noodzakelijk.

nog steeds motorproblemen....misschien verwacht ik hetzelfde geluid bij maximum rpm zoals bij een 2takt, maar ik krijg dit niet bij deze 4takt...

wat ik ook merkte is dat de fuel precies niet wordt aangezogen door de carb, met de vinger erop zuig ik wat aan, hij start en dan valt hij stil...vreemd

dus wil ik terug naar fabrieksinstellingen gaan, maar ik begrijp niet goed wat ze bedoelen met hetvolgende:

full

A' is precisely tangential to B'....A en B superimposed....moet ik nu zorgen dat de mixture control valve niet te zien is in de carburatoropening?

alle tips zijn welkom!

Back