Wel, vandaag maiden!
2x Prachtige vluchten (= accu ladingen), onder begeleiding van een zeer ervaren vlieger. Harde wind. Wat een oogstrelende kist.
Een klein groepje aanwezige helivliegers heeft vol bewondering staan kijken.
Want ook licht van gewicht 1180 gram, bloed en bloed snel.
Eerste vluchten gingen prima, met stapjes tegelijk, klamme handen en onder zware begeleiding van een ervaren RC1 vlieger.
Tweede sessie (accupakket), maak ik een stuurfout, hups de hooiheuvel op de akker in... het toestel heeft de grond niet eens geraakt... Een landing zo een manier dat er ook niet meer in te grijpen valt. say no more... (hadden helaas geen kabel)
Wel... het leek heel, maar bij nadere inspectie bleek de staart een zweepslag te hebben gekregen. Scheuren net voor de staartvin, romp bezweken onder z'n eigen massa?
Niet te repareren voor morgen. Daar moet ik even voor gaan zitten. Natuurlijk zeer teleurstellend!
Net bekeken... De romp is in dat overgangsstuk schaamteloos dun. De helften zijn koud tegen elkaar gelijmd, zonder overlappende glasdoek. Veel sterkte zit daar niet in.
Een flut eierschaalconstructie die vraagt om ellende!... Want de berg stro in de akker was een mooi zacht kussentje... een engelen handje... in theorie...
Aan de andere kant... een waarschuwing voor mij!
Der Rote Blitzz...
Ik ga nog even lessen er mee, dit is andere koek... ik heb nog een berg te leren!
Het nieuwe is er nu af, repareren en verbeteren, flink mee doorgaan totdat hij tot op de draad versleten is en ik het onder de knie heb.
Doe mij maar een mal!
Wel... Ik ben ook blij dat ik niet de 1.000 watt aan boord heb. Onverantwoord voor mij.
Dat is alleen voor geoeffende handen. Respect!
Dus morgen komen we lekker kijken en verbazen bij de F5B... Want... hoe hard moet 3500 watt dan wel niet gaan...

En nemen we nog wat servo's van Rober14's bestellijst mee naar huis.