Bouwverslag HAWK F5B van Staufenbiel

GJ, als ik even reken moet het toch wel goedkoop te doen zijn als er voldoende animo is.

Stel: je bestelt 10 Hawks, dan kost dat 1650 dollar.
De invoerbelasting/BTW in NL betaal je alleen over de producten, niet over de verzendkosten, plus 12,50 administratiekosten. dat komt op 326 euro.
Verzenden kost 40 dollar bij 3,5kg en het lijkt mij dat een hawk niet meer dan dat weegt. aangenomen dat de kosten netjes lineair verlopen zal verzenden zo'n 400 dollar kosten (zal in praktijk lager zijn).
Totaal kom je dan op 1650+326+400=2373 dollar=1663 euro, dus 166 euro per stuk.

Je kunt de verzendkosten een stuk omlaag krijgen als het handig ingepakt wordt en per trekschuit verzonden wordt. Duurt misschien een paar weekjes, maar dan kan het misschien wel voor 100 dollar. Ook is er op de toestellen misschien nog een klein beetje korting te krijgen, iedere dollar maakt het aantrekkelijker.

Iemand die zin heeft om dit na te vragen bij Launch? (prijs bij 10 stuks en goedkoopste verzendkosten?)
10 stuks slijten in NL moet te doen zijn. Ik heb interesse, mits het over een aantal maandjes plaatsvind.

Was het maar zo makkelijk.
Het zijn pakketten van een "odd size", 2 meter lang 45 breed en 20 diep, kilo of 5 zwaar.
Ik heb bij Launch gevraagd, ook voor 10 stuks, scheelt niks.
Niet in prijs en niet in verzendkosten.
Om ze als monster op te sturen is link, de douane mag ze dan als monster behandelen, dus onbruikbaar maken.
Ik heb ook al gevraagd aan iemand die in China woont en regelmatig containers deze kant op laat komen.
Hij zegt dat je enorm veel last hebt van condens, hij verstuurt marmer.

En ik vraag me af of je wel met 326 euro invoerrechten klaar bent.
Een kennis van me importeerde vliegtuigen, direct van de fabriek, die kreeg ook nog wat andere aanslagen er overheen en dat was meteen niet interessant meer.
Je wordt bij dat soort aantallen gezien als bedrijf.

En als je dan bedenkt dat een Hawk ongeveer 200 euro kost, en dan staat ie bij mij op de stoep.. Dat is al die moeite niet waard.

GJ

Mocht je interesse hebben, ik kan goedkoper aan de Hawk komen, inclusief 3 dymond D60 servo's 250 euro.
Inclusief die Axi motor met gear 350 Euro.
GJ

Gert-Jan,

Wat zou dit kosten met een scorpion met PG4/33 gear?
En gaat dat op een 16x16small ?

Denk namelijk toch maar een hawkje aan te schaffen dit jaar.
(Merkt op dat het f5b virus wel in het bloed begint te stromen)

Ik denk dat je met die Scorpion op datzelfde bedrag komt.
En dat gaat wel op een 16x16 smal.
Maar we moeten nog even verder testen met die Hobbycity motor, dat moet nog goedkoper kunnen.
Denk dat je dan op 350 euro komt inclusief prop en spinner.
Maar ik beloof nog niets.

GJ

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd hoever de Hawk van Guus eigenlijk is. Wil hem wel zien vliegen in Uddel dit jaar.

achhh hierdoor dat die goedkoper is. die HC setup op het filmpje zou voor mij meeer dan voldoende zijn. alleen vind ik die 3000kv niet direct terug. klopt dit dat de vertraging wat van een 63euro kost?
en weet er iemand wat de maximale diameter is van motor die erin kan?
groeten

Hahaha,

Als we nou een autospuiterij zo gek vinden om hawkjes gratis over te spuiten...

Het motorspant is 38mm, dus dat kan er in als motormaat.
Als die Hobbycitymotor nou leuke resultaten geeft dan komt die motor en een gear op ongeveer 80 euro.
Een complete Hawk, met motor, 3 D60 servo's, prop en spinner moet dan in de buurt van de 350 euro kunnen komen.
Je moet dan alleen een regelaar vinden die 120A kan schakelen.

Maar ik zal eens vragen aan die duitsers hoeveel stroom ze trekken, ik denk dat ze over de specs van de motor gaan en dat zou dus de motor slopen.

GJ

Wat ik in hun post last dat ze een YGE 120 gebruikte.
Kost ook weer iets van 170 euro.
Niet echt goedkoop dat f5b ;)

Groeten Mark

Zou deze regelaar voldoen in de HC setup?
K100A.jpg

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY K-Force 100A Brushless ESC $63.83
150A voor 10sec.... Genoeg om heel hoog te komen met zo'n Hawk lijkt me.

Ik heb niet zoveel vertrouwen in die Himodels, hij zal waarschijnlijk wel 120A aankunnen maar 200A, opgesloten in een romp??
Voor een budget Hawk is ie misschien wel OK maar als je hem als vervanger voor een echte regelaar gaat gebruiken?
Het is zo zonde om een kist te crashen omdat de regelaar niet doet wat ie moet doen.
En die 100A K-Force gaat het niet zeker niet redden.
Als ie er al bij 80A uitklapt dan kan ie zeker geen 150A aan.
En die vermogens worden opgegeven met zeer goede koeling en dat heb je niet.

GJ

Best wel grappig,

Op het duitse forum gaat het nu ook over de ESC.
Denk dat dat het duurste onderdeel na de kist zelf wordt.

Als je bij hoge amperage gaat kijken.

Ja, maar die duitsers denken wel beter na dan de gemiddelde nederlander.
Ze schrijven ook, waarom een kist slopen door een goedkope regelaar.
Je kan beter meteen iets goeds kopen.

En als je bedenkt dat je regelaar jaren meegaat dan maakt dat bedrag ook niet zo heel veel meer uit.
Die YGE120 is voor heel veel modellen te gebruiken..

GJ

Nou, ik heb het dan over regelaars die zeker blijven werken en tot zo'n 200A te gebruiken zijn.
En.. ze werken echt op 6S, dus ook op de nieuwe cellen.

GJ

Back