Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja ik heb nog twee plaatje lood in het voorschip liggen, misschien 200 gram, die kunnen nog 2 cm dieper (op een diepgang van 5 cm en een 6 kg schip kan dat misschien iets uit maken). Daarna zou ik moeten proberen de accus (ook 800 gam) nog een cm of zo in de bodem te frezen.
Echter werk aan de Zeven Provincien gaat van mijn beperkte bouwtijd af en die probeer ik eerst aan de KXVIII te besteden. Ik heb wel geleerd want die krijgt waarschijnlijk een 3 kg loden kielbalk op een 8 kg boot.
Dat geluid bij het filmpje overigens is van een moerasbootje met luchtschroef watonder m'n neus probeert te varen maar in het geheel niet vooruit kwam!
Voor mij was het een leuke proefvaart voor het MMI lustrum komend weekend waarvoor de boot overkomt!
Freek
Als de schroeven op schaal zouden zijn moesten het 5 cm doorsnede 5 blads schroeven zijn. Ik heb met 5 cm plastic schroeven geprobeerd en dat ging niet, de motoren zijn de klein voor zulke grote schroeven. En een echt forse motor paste eigenlijk niet. Dus om die grote schroeven te gebruiken had ik een drijfband of vertraging nodig gehad, en die waren ook niet zo makkelijk verkrijgbaar.
Het is dus geen ideale combinatie van motoren en schroeven, maar ik heb toen besloten het er maar mee te doen.
Freek