Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
En, wat ben je van plan voor je nieuwe M? eigen ontwerp ? Voor gewichten, zie wat verder op. Er zijn zolangzamerhand wel Nederlandse ontwerpen ....Ard en of Joost of ....Omdat ik nu door de omstandigheden toch tijd heb ben ik bezig met een gewichten lijstje voor een nieuw project. Op mijn verlanglijstje staat nl oa nog een moderne M. Voor de IOM's zijn die lijstjes te vinden (waarschijnlijk ivm het minimum gewicht wat bij een M niet zo is) Maar voor de bouw van een M heb ik er dus nog geen een gevonden.
Ik ben erg benieuwd wat voor gewicht ik moet rekenen voor een compleet A / B /C tuig .
Als ik mijn lijstje zo zie +/_180gr electronica, kielvin +/_ 200gr roer+/_ 50gr bulb 3500 gr zit ik al op een totaal van +/_3930gr . Dan blijft er van de 4.8kg nog 870gram over voor een complete romp en tuig??
Carbon mast / giek ipv alu en het weg laten van de zijstagen en bijhorende spanners zal wel wat lichter zijn dan een iom tuig maar ik kan dat niet echt inschatten/terug vinden.
Thnx Dimitri
Ja Joost, dat is denk ik iets wat je met hout niet voor elkaar krijgt. Maar eerst maar eens die IOM's!!
Leuk bootje geworden Ard!!
Tsja mijn bedoeling was eigenlijk om vd zomer te starten met een woody IOM maar door de omstandigheden heb ik nu opeens tijd voor een volgend project en ben me nu dus aan het oriënteren wat dat gaat worden.En, wat ben je van plan voor je nieuwe M? eigen ontwerp ? Voor gewichten, zie wat verder op. Er zijn zolangzamerhand wel Nederlandse ontwerpen ....
Hay,Ik zag dat jij één laag 80g op de buitenkant hebt. Dat is sterk genoeg, maar ik vraag me af of dat voldoende 'impact resistance' heeft om er wedstrijden mee te varen. daar zijn aanvaringen onvermijdelijk en puntbelasting is toch weer iets heel anders.
nu ga ik echt naar mijn hok