Bouwverslag P40 bouwdoos (Topflite 1,6m)

Vandaag was het eindelijk te slecht weer om te vliegen :)

Heb de panel lines op de romp aangebracht en een beetje geoefend met
de air brush.

De vleugel is nu bijna klaar de onderzijde heeft vandaag de laatste laag grijs gekregen. Volgende week de bovenkant nog een keer groen. En dan een beetje een gebruikte look geven met de air brush. Dan nog een laagje mat blank en hij is af.

Vandaag was het eindelijk te slecht weer om te vliegen :)

Heb de panel lines op de romp aangebracht en een beetje geoefend met
de air brush.

De vleugel is nu bijna klaar de onderzijde heeft vandaag de laatste laag grijs gekregen. Volgende week de bovenkant nog een keer groen. En dan een beetje een gebruikte look geven met de air brush. Dan nog een laagje mat blank en hij is af.

Nog een foto van de stand,

upload_-1.jpg

De romp voor dat de panel line tape is verwijderd.

upload_-1.jpg

En na het verwijderen van de tape.
Nu nog een paar duizend klinknagels aanbrengen op de romp.

vanavond een poosje met de airbrush aan het hobbyen geweest.
Heb de vleugel een beetje vies gemaakt.
Het komt niet zo goed over op de foto. In het echt ziet het er wel goed uit vind ik zelf. Het is voor mij de eerste keer met een airbrush behalve wat oefen stukjes.

upload_-1.jpg

upload_-1.jpg

upload_-1.jpg

Het einde komt in zicht. De vleugel is klaar op de gele voorlijst na. Ik kon het niet laten, vandaag even alles in elkaar gezet voor een foto. De romp moet nog wat klinknagels krijgen en een laagje olive drab en flat gray. En natuurlijk de air intake maar die is nog onderweg uit Engeland.

upload_-1.jpg

upload_-1.jpg

Volgende uitdaging wordt een plek zoeken voor de accu.
Ik heb 2 opties, welke het wordt is afhankelijk van zwaartepunt.

Mooie kist.
Heb er zelf ook een op de kop getikt en hoop dat hij net zo mooi word als deze.
Mischien zie ik hem wel eens in levende lijve.
Eerst de corsair afmaken

Happy misschien als het je interesseert, dit is mijn P-40 van Black Horse alweer 7 jaar oud ^^:

Laatst bewerkt door een moderator:
Indd dat moet ook nog. Zijn van die klusjes waar veel tijd in gaat zitten.

Hoe veel tijd kan een klein klusje kosten..
Even de canopy spuiten ben een uur bezig geweest met afplakken van de ruitjes, maar het is wel mooi gelukt.

upload_-1.jpg

upload_-1.jpg

De luchtinlaat die ik kwijt was heb ik uiteindelijk toch maar besteld bij Topflite. De verzendkosten waren erg hoog en het kwam in een envlope ipv een doosje waardoor het onderdeel is geknakt..

upload_-1.jpg

Maar met 1 mailtje is het netjes opgelost ze hebben een nieuwe opgestuurd.

upload_-1.jpg

Staartje voorzien van nagels en een laagje verf.

upload_-1.jpg

Wordt vervolgd

Ja, die klusjes van de details.... kost altijd bakken tijd.

Haha... jongens! Zelf mal maken... want daar leer je dan weer van :D Toch?
Mooi hoor... Nu is het echt een P-40E ipv een P-40L (die laatste had een Merlin motor, dus geen 'carburateurinlaat')
En dus binnenkort een Spit om om te spitten! Top!
Ben je er achter welke kit het is geweest? Pica? of TF? Bauer Modell :-)
Gr Bas

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het aanbod maar ik heb nu dus zelf een extra exemplaar welke ik niet nodig hoop te hebben. Als je die inlaat stuk vliegt is er waarschijnlijk verder ook niet veel meer heel.

Die spit is een Arf en wel de lelijkste die ik ooit heb gezien. Maar we gaan er een plaatje van maken. Technisch zit hij gelukkig wel goed inelkaar en alle onderdelen zitten erbij incl mechanische retracts. Meer info komt in het betreffende topic.

Een mini update. Ik heb 2 stekkers in de vleugel gelijmd met epoxy.
Zo heb ik maar 2 stekkers voor de ailerons, flaps, retracts en ledlampjes.
de onderkant van de stekkers heb ik na solderen voorzien van een laagje epoxy zo is er minderkans
op draadbreuk bij de solderingen.

upload_-1.jpg

Back