Bouwverslag P51-Mustang

bedoel je deze Polyfilla - Superfijne Plamuur ?
en gebruik je ook nog grondverf?

Poly-superlight-400ml%20lr.jpg


Deze gebruik ik (van een ander merk)

Mvg Johan
 
Jep.

Surerfijn, tube of potje.
Zet op mijn toestel een paar laagjes spanlak of bootlak.
Word voor lakken lichtjes geschuurd met weinig water.
Dan gaat de lak erop.
Geen grondverf voor mij, maar het mag altijd voor een fijnere afwerking.

Johan.
 
Dus jij laad AA baterijen op, zo dat is knap werk.
Nooit geweten dat dat kon. nieuw!!!!

Natuurlijk mag dat niet. is goed voor een speelgoed auto in de huiskamer.

Oplaadbare accu's NiMH in AA formaat mag natuurlijk wel.

Han.

't zal ook wel niet om het formaat gegaan zijn.
zaten ze niet gewoon in zo'n clipje met z'n 4-en? die kunnen losrammelen.
Dat ding bij je zender ook meteen weggooien en een fatsoenlijk accupack inzetten.
 
Ligt er wel aan waar je de (oplaadbare natuurlijk!) AA batterijen voor gebruikt. Zelf heb ik ze als ontvanger accu (vier stuks) in een Graupner Discus 2CT zitten al is dat meer voor het gewicht (komt een motor in de neus die met lipo net zo zwaar is!). Dat moet geen probleem vormen zolang je je verbruik in de gaten houdt. AA batterijen gebruiken als vliegaccu is vragen om ongelukken...
 
Dus jij laad AA baterijen op, zo dat is knap werk.
Nooit geweten dat dat kon. nieuw!!!!

Natuurlijk mag dat niet. is goed voor een speelgoed auto in de huiskamer.

Oplaadbare accu's NiMH in AA formaat mag natuurlijk wel.

Han.

Goed punt, overigens AA kun je wel degelijk opladen, 1x. Anyway, je hebt gelijk. Maar dat er bij ons op de club gezegd wordt dat je geen AA (formaat??) batterijen mag gebruiken en dat een lipo dus wordt geadviseerd, vind ik te absurd voor woorden!

Oh enne Han, niet zo belerend de volgende keer :teacher:, iedereen kan wel eens een vaudje maken..

(bedoelde dus niet AA, maar NiMH in AA formaat) :oops:
 
Moeten jullie dan ook lipo's in de zender hebben.
Dat moet dan ook.

Han. Die niet geleerd wil zijn maar gewoon zegt wat er staat.

(vaudje)!!!!:(
 
Moeten jullie dan ook lipo's in de zender hebben.
Dat moet dan ook.

Zou je wel zeggen dan he? Ik ben ook reuze benieuwd wie dat verhaal aan het rond bazuinen is hoor.. Hoe dan ook.. Ik vlieg gewoon lekker op AA (achtige) batterijen ;-)
 
Als ik dit draadje goed heb gevolgt ,ben ik niet de enigste geweest die een Guillows kist heb uit vergroot..

Mijn creatie is de F4U Corsair, eerst ook klein gebouwd en vervolgens schaal 1:9 uit vergroot
full

Dit is hem.
Motor een Just engines .47

full

en dit is hem buiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn Corsair vliegt als een zonnetje.
Komt ook omdat ie maar anderhalve kilo weegt, en door het profiel van de vleugel.
plat aan de onderkant, presies zoals het kleine model.
De bekleding is op de ouderwetse manier ,zijde en spanlak, en gewoon met brandstof bestendige modelbouw verf gespoten.
Decals gemaakt van oracover.
Verder heb ik ook Flaps (remflappen) toegepast, wat ik nog niet heb geprobeert.
het consept qwa kleur en weinig decals heb ik van de serie the blacksheep squadron.
Was eind jaren 70 begin 80 mijn favoriet.
Ik heb een fimpje gemaakt van mijn Corsair.
Ix2_M-jKKuo[/media] testflight F4U corsair.MOV - YouTube.

grt martin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verder heb ik ook Flaps (remflappen) toegepast, wat ik nog niet heb geprobeert.
Hele mooie kist hoor, maar wat me opvalt is dat je wél flaps hebt ingebouwd en géén intrekbaar landingsgestel (als ik het tenminste goed zie).
Meestal zie ik éérst retracts en daarná pas flaps :-)
 
nog even een update over het plamuren.
ik heb "hout plamuur universeel" gekocht van alabastine.
werkt heel goed. dat andere merk had de lokale bouwmarkt niet.
na het plamuren en schuren (1 uur geschuurd voor zo'n klein stukje!) is het resultaat wel mooi. (nog een paar hele kleine oneffenheidje moet ik nog bewerken)
maar ik ga pas weer verder met plamuren als het hele vliegtuig klaar is.
hieronder de foto's.

img8588dce.jpg


img8594dce.jpg


img8608dce.jpg


img8596dce.jpg


img8609dce.jpg
 
hoe minder oneffen je werkstuk is, hoe minder plamuur je nodig hebt, hoe rapper je klaar bent......
precisie is dus altijd van toepassing bij modelbouw :)
 
Ik zat me net af te vragen of je met zoveel plamuur aan boord die kist nog van de grond krijg ???

(ik ben een leek op vlieg gebied)
 
Ziet er al goed uit Christiani.

Maar je gaat nog wat langer mogen schuren denk ik.
Het is de bedoeling dat het balsa zoveel als mogelijk terug zichtbaar is, enkel groefjes en putjes mag nog plamuur zichtbaar blijven.
Kijk eens een keer bij een autoshop en vraag achter een rubbertje om plamuur te trekken.
Maakt het makkelijker om plamuur te trekken doordat dit een ronde vorm kan aannemen, een plamuurmesje kan dit niet, daardoor heb je meestal een dikkere laag aangebracht dan nodig.
Misschien nog een tipje, probeer zoveel mogelijk van rondjes te draaien met je schuurpapier, krijg je een veel egaler schuurwerk als gewoon op en af.

Johan.
 
Back
Top