Als het gaat om 35 vs 2.4, zoals hier, geen oneigenlijke argumenten gebruiken.
Korte antenne: De antenne is korter inderdaad. Ik zie niet in hoe dat een voor- of nadeel is, ik heb nog nooit last gehad van mijn antenne. Een kortere is wel minder kwetsbaar.
Bereik: onzinargument. Het bereik van 35Mhz is meer dan voldoende, dus 2.4 heeft op dat vlak geen voordelen. Eerder nadelen want bij mist of regen zou dat bereik nog wel eens tegen kunnen vallen (vraag is dan natuurlijk wel wie er dan nog wil vliegen)
Twee weg zenden: onzinargument. Er zijn op dit moment nog geen zenders/ontvangers die daar gebruik van maken. Het is een marketingworst die ons voorgehouden wordt, maar vooralsnog is het geen argument.
Spread Spectrum (DSSS/FHSS): Is een voordeel. Geen enorm voordeel, want met een goede frequentiebewaking op 35Mhz en synth zenders/ontvangers is het nadeel van 35Mhz op dat vlak klein, maar, eerlijk is eerlijk, het is
wel een voordeel.
Korter ontvangerantenne: is waar, maar in een robbe charter is een lange antenne geen nadeel, dus in dit kader geen argument. Er zijn ook toestellen waarin de korte antenne een nadeel is ipv een voordeel.
Het is de toekomst: absoluut een onzinargument. Het heeft potentie om in de toekomst erg populair te worden, is het misschien zelfs nu wel al, maar de 35Mhz is voorlopig echt nog niet weg.. al was het alleen al omdat die band voor ons gereserveerd is.
Ik moet heel eerlijk zeggen, als ik nu een set zou moeten kopen, zou ik ook 2.4Ghz kopen. Dat wil echter niet zeggen dat een goede 35Mhz set, zoals deze 16s, nu een miskoop is, integendeel. Dat is nog steeds een prima zender waar je veel plezier van kunt hebben!