Bouwverslag Top Flite 62" Corsair, nu een kleurtje

• Topicstarter Topicstarter Arvid
  • Startdatum Startdatum
De Maiden Fliught is in zicht :D

Ik ben de accu`s van de camera al aan het laden dus als de maiden gaat plaatsvinden dan ga ik alles in het werk stellen om erbij te zijn :P

Knutsel ze en ik spreekje weer.

Houdt hem maar alvast gereed.... :wink:

Even jullie advies. Zoals ik aangaf, wil ik graag de antenne binnenboord houden. Kan dit? De antenne loopt in de buis. De stuurstangen zijn van metaal. Het einde van de buis zit tussen de buitenwand en een binnenwand en kan dus niet het hoogteroer dwarszitten. Ik ben dan van plan om de buis tegen de zijkant (waar de vleugel gemonteerd wordt) aan te bevestigen.

Bouw_Corsair_660.jpg

Bouw_Corsair_661.jpg

Bouw_Corsair_662.jpg

Waarschijnlijk gaat het wel goed.
Gewoon een reikwijdtetest doen voor je gaat vliegen.
Ik dacht dat er ergens in de FAQ's een verhandeling over ontvangerantennes staat.

Als ik die faq zo lees, moet het bij mij geen probleem veroorzaken. En natuurlijk wordt er eerst een reikwijdte test gedaan. Zonder dat, niet de lucht in, nooit.

Mooi hoor! Zie je trouwens ook goed dat hij behoorlijk richtingsroer gebruikt. Eigenlijk de eerste foto waarbij ik dit zie.
Bouw is even gestagneerd, maar als ik het een beetje inschat, dan gaat deze kist in februari de maiden krijgen. :D

Laat je iemand de maiden filmen? Dan kunnen wij ook meegenieten.

Groet,
Dave

Zo eindelijk weer een kleine update. Gelukkig wordt het weer iets rustiger, dus hoop ik dat ik weer wat kan bouwen.

De voorste deuren gaan met de wielen mee naar buiten en weer terug. Er moet dus niets komen dat om de poot van het landingsgestel kan. Hiervoor wil ik een doosje maken, maar met 1,5 mm triplex worden de verbindingen wel heel zwak. Dus daar moet wat in de hoeken komen. Alleen dan heb ik weer een probleem met de poot zelf. Oplossing is een opvulling maken die rond is. Om dit te bereiken, heb ik een blokje in een bankschroef gezet en met een ijzerzaag ingezaagd. Toen de dremel gepakt en de rondingen er in geschuurd. Vervolgens met de ijzerzaag de twee delen van het blokje afgezaagd en met de dremel verder bijgewerkt zodat ze nog kleiner en beter pasten. Dit is dan het resultaat:

Bouw_Corsair_663.jpg

Bouw_Corsair_665.jpg

Ondertussen de tank ingepakt en de antenne weggewerkt in de grijze buis.

Bouw_Corsair_664.jpg

Hehe eindelijk weer een update van de Corsair.
Ik weet dat je het druk hebt maar dat de Corsair dan stil ligt, tsssss.

Nee hoor, komt vanzelf wel goed :yes:

Maar februari staat nog steeds genoteerd bij mij, we gaan dan een invliegdag houden.
Naast jouw Corsair gaan we nog invliegen de Nomad, de GeeBee als ie dan nog niet gevlogen heeft en waarschijnlijk ook de Bristol Scout van Onno.

Wordt dus een leuk daggie :rolling:

Dat klinkt inderdaad heel erg goed. Februari staat ook nog bij mij in de planning. Dat deze maand niet zoveel gebouwd kon worden, was al in de "planning" opgenomen. Op naar de maiden.

Jammer dat het nog een flink stuk rijden is vanaf Dordrecht had anders even komen kijken of misschien zelfs ook wat te vliegen meegenomen.

Ga je het model ongeverft vliegen of ga je het model eerst nog in de kleuren zetten.

Ton

Hoi Ton,

ik ben van plan de maiden "kaal" te gaan doen. Dan weet ik namelijk ook hoeveel werk ik in het afwerken ga doen. Dat zou wel gezellig geweest zijn, jammer. Misschien bedenk je je nog wel :D

Hoi Ton,

ik ben van plan de maiden "kaal" te gaan doen. Dan weet ik namelijk ook hoeveel werk ik in het afwerken ga doen. Dat zou wel gezellig geweest zijn, jammer. Misschien bedenk je je nog wel :D

Ton, ik zal binnenkort eens een planning maken :)

In het vorige bericht was ik nog bezig met elastiekjes om de juiste afmetingen te krijgen en het testen. Nu dan vastgelijmd aan de voorste deur. Ook zie je hier een opvulling voor het te diep inslijpen van de middenlijst.

Bouw_Corsair_666.jpg

Ik was nog niet helemaal tevreden over het verschil bij het sluiten. Door het scharnier en de kromming in de vleugel is het bijna onmogelijk om de deur goed uit te lijnen.

Bouw_Corsair_667.jpg

Hier nog even een closeup van de bevestiging, met test elastieken. Je ziet dat de onderkant rond is. Dit is opzettelijk gedaan. Het bakje moet precies in het frame vallen van het landingsgestel en om er voor te zorgen dat dit soepel verloopt, heb ik het afgerond zodat een geleiding ontstaat als het landingsgestel net niet helemaal recht naar binnen gaat.
De opvullinkjes zijn trouwens met twee componentenlijm er in gelijmd. Eerst uitgelijnd met een kleine blokhaak en nadat de lijm al wat droger is, het blokje er tussen gezet zodat de open kant de juiste afmetingen krijgt.

Bouw_Corsair_668.jpg

Lang leve een vriendin! Ze vond het niet erg om ook wat te doen en schilderen vindt ze leuk. Dus hier het eerste resultaat van de dummy. Begint al wat te worden. Heeft iemand tips om de lijnen alleen wat dunner te krijgen zonder kwasten te slopen?

Bouw_Corsair_669.jpg

Misschien het gebruiken van een fine-liner en dan met blanke lak bewerken?

Wordt wel mooi :)

Arvid,

Zo dat is een aardiger uitsparing in de ligger maar lijkt dik genoeg omdat op te vangen.

Zou zelf het deurtje van glasmat maken door wat folie over de die ronding te spannen en daar 2 laagje 80gram er overheen te soppen.

Na het drogen eraf pakken waarbij de ronding er perfect in blijft zitten en je een deurtje ervan kunt maken of meerdere als reserve.

Denk dat hout altijd wel zal blijven werken zeker als er spanning in zit.

De stermotor is heel fraai en misschien zijn de ribben er op maken met draad welke je om de cilinder kunt wikkelen, je moet dan wel de cillinder aan de zijkanten vrijsnijden.

Ton

Back