Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Danny,
Gewoon even zoeken in dit forum naar Createx en dan wordt je vanzelf een stuk wijzer - heb ik zelf ook gedaan...

in duitsland zijn ze ietsie goedkoper: ongeveer 9 of 10 euro per flesje van 125 ml (bij http://www.fi-sh.de site ligt er nu uit, maar heb ik wel aardige ervaring mee). In amerika is het helemaal veel goedkoper, ongeveer 4,50 dollar per flesje van 125ml...maar ja, de invoerrechten he...

ik heb dus gewoon classic createx, weet iemand of dit te verdunnen is met water, of het slim is om het te verdunnen ( qua dekking en ook tegen verstopping van de spuitmond), ik kan hier namelijk weinig over vinden op de createx site, of ik moet er overheen kijken. ( dat zal wel het geval zijn :lol: )

ik heb nu de hele romp bijna in de glas zitten en ik heb besloten pas foto's te posten als het glassen klaar is :wink:
ik heb nu trouwens ook alabastine spuitplamuur...

Âls de düse kleiner is als 0,3mm kan je het verdunnen met water (tot 30%)

Anders niet verdunnen. :wink:

Alle CREATEX© Airbrush-Farben sind gebrauchsfertig (ab 0,3mm Düse - perlierend ab 0,4mm Düse) und zeichnen sich durch hohe Qualität und - mit Ausnahme der fluoreszierenden Farben - hohe Lichtechtheit aus. Wenn Sie mit einer Düse kleiner als 0,3mm arbeiten wollen, können Sie die Farben mit max. 30% Wasser oder 20% Illustrations-Medium verdünnen.

Mvg Johan

Is alweer een tijdje terug sinds er hier voortgang gemeld is, maar dat betekend niet dat er geen voortgang is :wink:
had alleen geen tijd ( lees: zin :lol: ) om foto's te uploaden, en er zijn ook een hele lading foto's mislukt die genomen zijn tijdens het glassen :(

Maar goed, hier de foto's die wel goed zijn :)

hier de onderkant van de vleugel voor de ondervleugelbeplanking en de fairings op het model kwamen.
dsc00488lm1.jpg

de wing fairing, vind ik zelf heel goed gelukt 8)
dsc00525xw7.jpg

sliding canopy, ook heel tevreden mee 8)
dsc00527yd8.jpg

de staart, heeft op deze foto nog iets meer plamuur nodig maar is ondertussen opgelost
dsc00528zy5.jpg

het begin van een flap
dsc00538bh9.jpg

1 flap af, nog 1 te gaan 8) ( dit is de linkerflap)
dsc00545rk0.jpg

zo hangt het toestel er nu bij, in afwachting van retracts en verdere afwerking. het gedeelte voor de cockpit is niet helemaal mooi, de uitstekende klompen zooi zijn stukken plamuur, dit word nog geschuurd om de gunhoodcover een betere schaalvorm te geven dan de standaard cover.
dsc00544en0.jpg

en zit nog steeds te twijfelen over drie kleurenschema's: degene op de doos, de gene met rode onderkant, en degene die helemaal grijs is.

hier de voor- en nadelen van elk schema:

schema van de doos:
voordelen: makkelijk omdat alle stickers er bij zitten, redelijk makkelijk te verven, mooi ( niet geheel onbelangrijk..).
nadelen: moeilijk te zien door grijze onderkant ( alhoewel er wel een rode en gele band zichtbbaar is)

schema met rode onderkant:
voordelen: makkelijk te zien
nadelen: moeilijk schema, niet echt gecamoufleerd, en een oorlogsvliegtuig hoort camo te hebben vind ik.

grijs schema:
voordelen: mooi, makkelijk te verven (ook al heb ik niet de stickers voor alle markings..)
nadelen: moeilijk te zien.

Ja, blijft een mooie kist! Goed werk man!

Wat betreft de afwerking blijft het natuurlijk zoeken wat je persoonlijk het 'mooiste' vindt. Maar een suggestie, moet het per sé eentje zijn van de Luftwaffe? De 190d9 in nl ook 'uitgeleend' aan de USSR.

Even buiten het feit dat dit een mooie versie is:

PICT0044p.jpg

Grt,

Tjen

Ziet er netjes uit Danny ! :thumbsup:

Ik dacht dat ik in mijn huiskamer bekrompen aan het bouwen was.....maar jij bent ook lekker in je kamer aan de knutsel met de stofzuiger in de aanslag :D

Heb je voorbeelden van de 2 schema's ?

Bob

nee, die stofzuiger staat er omdat ik nog steeds moet stofzuigen... ga ik dalijk doen en dan misschien vliegen :wink:

ik wil wel per sé een schema van de luftwaffe.

foto's van de schema's staan staan 1 pagina terug :wink:
en dan nummer 1, nummer drie, en nummer 6.
alhoewel ik nu ook weer begin te twijfelen bij alle andere schema's...
wat dat betreft ben ik slecht in beslissingen maken, bij hobbyin kan ik wel een uur staan kijken en dan wel een paar leuke kisten uitgezocht hebben maar dan kan ik niet kiezen welke het word...
bij de focke-wulf wist ik het meteen al gelukkig en was ik binnen 2 minuten weg, maar nu bij het schema kan ik niet kiezen, terwijl dat bij andere toestellen nooit een probleem is bij mij...

.....ennnn....het was prima vliegweer vandaag :)

Heb je al stof gezogen ? (en dan bedoel ik dat de machine zuigt....jij niet dus :))

De linkjes van 2 pagina's terug werken niet (meer) ;)

Bob

de foto's op pagina 25 werken bij mij gewoon hoor :?:

stofzuigen heb ik vandaag gedaan, en ik heb ook even gevlogen vandaag ( in de regen...)

denk toch dat het het schema op de doos gaat worden, en ik ga gewoon de stickers gebruiken die meegeleverd zijn :wink:

ik weet alleen nog niet of ik de rood-gele band om ga keren, op de foto's van kleurenschema's zie je de band juist andersom erop staan...

dit is het schema:

dsc00549id3.jpg

Danny Mulders zei:
bij de focke-wulf wist ik het meteen al gelukkig en was ik binnen 2 minuten weg, maar nu bij het schema kan ik niet kiezen, terwijl dat bij andere toestellen nooit een probleem is bij mij...

Tja, dat heb ik nu met m'n Thunderbolt... daar hebben ook al meer dan 10 kanshebbers de revue gepasseerd maar ik ben er nog steeds niet uit :roll:

Tjen il-Vec zei:
Tja, dat heb ik nu met m'n Thunderbolt... daar hebben ook al meer dan 10 kanshebbers de revue gepasseerd maar ik ben er nog steeds niet uit :roll:

Even een voorzetje.................. 8)

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn voormalige Thunderbolt niet in deze kleuren heb gemaakt. Als er weer een Thunderbolt komt wordt het zeker deze :P

P-47-Tarheel-Hal.jpg

Gr. Teus

Dat vind ik nou net weer de op één na lelijkste. :mad:

De aller-lelijkste vind ik die met die grijsgroene camouflage vlakken. :evil:

Smaken verschillen, en gelukkig maar! :P

Gewoon doen wat jij mooi vindt. :yes:

jan.

jan brilman zei:
De aller-lelijkste vind ik die met die grijsgroene camouflage vlakken. :evil:

dan zul je dat bij de focke-wulf ook wel vinden :lol:

Berto zei:
:cry:

Waarom niet een "unieke" striping :-(
omdat ik deze het mooist vind :wink:
helaas kom ik er met een schaalwedstrijd niiet echt ver mee aangezien er geen documentatie van bestaat..

van rote3 wel maar die vind ik niet écht mooi...een klein beetje wel...

morgen verf halen en ik zal gelijk een paar foto's maken van hoe ik de nieuwe gun hood cover ga maken :wink:

Back