Is alweer een tijdje terug sinds er hier voortgang gemeld is, maar dat betekend niet dat er geen voortgang is :wink:
had alleen geen tijd ( lees: zin :lol: ) om foto's te uploaden, en er zijn ook een hele lading foto's mislukt die genomen zijn tijdens het glassen
Maar goed, hier de foto's die wel goed zijn
hier de onderkant van de vleugel voor de ondervleugelbeplanking en de fairings op het model kwamen.
de wing fairing, vind ik zelf heel goed gelukt 8)
sliding canopy, ook heel tevreden mee 8)
de staart, heeft op deze foto nog iets meer plamuur nodig maar is ondertussen opgelost
het begin van een flap
1 flap af, nog 1 te gaan 8) ( dit is de linkerflap)
zo hangt het toestel er nu bij, in afwachting van retracts en verdere afwerking. het gedeelte voor de cockpit is niet helemaal mooi, de uitstekende klompen zooi zijn stukken plamuur, dit word nog geschuurd om de gunhoodcover een betere schaalvorm te geven dan de standaard cover.
en zit nog steeds te twijfelen over drie kleurenschema's: degene op de doos, de gene met rode onderkant, en degene die helemaal grijs is.
hier de voor- en nadelen van elk schema:
schema van de doos:
voordelen: makkelijk omdat alle stickers er bij zitten, redelijk makkelijk te verven, mooi ( niet geheel onbelangrijk..).
nadelen: moeilijk te zien door grijze onderkant ( alhoewel er wel een rode en gele band zichtbbaar is)
schema met rode onderkant:
voordelen: makkelijk te zien
nadelen: moeilijk schema, niet echt gecamoufleerd, en een oorlogsvliegtuig hoort camo te hebben vind ik.
grijs schema:
voordelen: mooi, makkelijk te verven (ook al heb ik niet de stickers voor alle markings..)
nadelen: moeilijk te zien.