Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Teus zei:
Tjen il-Vec zei:
Tja, dat heb ik nu met m'n Thunderbolt... daar hebben ook al meer dan 10 kanshebbers de revue gepasseerd maar ik ben er nog steeds niet uit :roll:

Even een voorzetje.................. 8)

Ik heb er nog steeds spijt van dat ik mijn voormalige Thunderbolt niet in deze kleuren heb gemaakt. Als er weer een Thunderbolt komt wordt het zeker deze :P

P-47-Tarheel-Hal.jpg

Gr. Teus

Is een van de velen die inderdaad een kanshebber is geweest. Óok omdat het de P47D "vanaf" 30RA betreft. Maarrr.... ik vind um, als je er langer naar kijkt iets te 'popie' zeg maar... beetje zo'n Oshkosh uitvoering.

Anywayz, bedankt voor de suggestie alleen gaan we hier een beetje :offtopic: :wink:

Groetjes,

Tjen

nou, het is nu dus ECHT, DEFINITIEF, ONOMKEERBAAR, de rote 3 geworden...tsja, kiezen is moeilijk :wink:
ben begonnen met het rood aan de onderkant, blijkt mijn airbrush kapot te zijn... er komt gewoon GÉÉN verf uit, en als ik het er wel uit weet te krijgen is heteen klein beetje. de luchtstroom wordt blijkbaar verstoord dus daar moet ik iets op verzinnen.. ( het is de starter class airbrush van revell...).

Ai, ik hoop dat je je airbrush kunt repareren, misschien een beetje opgedroogte verf dat vast zit o.i.d.? Goede keus voor het kleurenschema in ieder geval :D

alleen de romp is klaar op het moment, maar dat weerhoud me er niet van om "alvast" wat te oefenen met spuiten :wink:

ik weet wel dat ik van 1 ding een spuitmasker ga proberen te maken á la fokker FII de frank hartog :wink: dat ene ding zijn de letters aan de linkerkant van de romp, ik heb het exacte lettertype en de exacte vormgeving wel in MS WORD staan, maar nu nog een manier vinden om het als spuitmasker te krijgen vóór volgend weekend...

och inderdaad, johan heeft een snijplotter 8)

je hebt PB johan :wink:

@jan
decalpapier zou normaal gesproken kunnen, maar de letters die op de romp moeten zijn wit, en ik ken geen ( normale huis- tuin- en keuken) printer die wit kan afdrukken :wink:

Danny Mulders zei:
decalpapier zou normaal gesproken kunnen, maar de letters die op de romp moeten zijn wit, en ik ken geen ( normale huis- tuin- en keuken) printer die wit kan afdrukken :wink:

Dan moet je decalpapier met witte basis nemen Danny, en niet de transparante :wink:

Gr. Teus

Sommigen van jullie zullen waarschijnlijk wel denken dat er nog maar weinig gebeurt aan deze kist, maar niets is minder waar :)
Ik heb een deel van de markings al gemaakt en ik ben bezig de romp mooi af te maken. De voorkant is alleen nog niet af...

Ik ben nu bezig met het uitzoeken van wat slimmer is om nu te bestellen, de spinner die ik nog niet op het model kan zetten maar die wel bijna uitverkocht is en niet meer op voorraad komt, of de cockpit die ik wel nu al in kan bouwen, maar waar er nog voldoende van op voorraad zijn...

Hier in ieder geval hoe hij er op het moment bij hangt.
dsc00695tw8.jpg

Danny Mulders zei:
Ik ben nu bezig met het uitzoeken van wat slimmer is om nu te bestellen, de spinner die ik nog niet op het model kan zetten maar die wel bijna uitverkocht is en niet meer op voorraad komt, of de cockpit die ik wel nu al in kan bouwen, maar waar er nog voldoende van op voorraad zijn...
Allebei bestellen, waarom wachten? Je gebruikt het toch wel :D

Danny Mulders zei:
Sommigen van jullie zullen waarschijnlijk wel denken dat er nog maar weinig gebeurt aan deze kist, maar niets is minder waar :)
Ik heb een deel van de markings al gemaakt en ik ben bezig de romp mooi af te maken. De voorkant is alleen nog niet af...

Waar om maak je het model niet eerst af en dan spuiten met de airbrush. :cry:

Je hebt de romp nog niet klaar en bent al aan het kliederen met verf. :nooo:

Daar word hij ook niet licht van en mooi vind Ik wat anders. :nosmile:

Mvg Johan

technisch gezien is de romp af...
alleen de de roeren moeten nog bespannen worden en er moet nog een cockpit in... da's alles...

allebei bestellen zal niet gaan, heb maar geld voor 1 van de 2... moeten zowiezo van verschillende bedrijven besteld worden :wink:

Oké, ik zou dan voor de spinner gaan als je die per sé wilt hebben, anders is die weg. De cockpit kan altijd later nog. Zo te zien kun je nog wel even vooruit met je vleugel.

eh, danny, die romp gaat neem ik aan nog helemaal overgespoten worden?

Nee Hezik verkeert gezien. :lol:
Dan is de verf op en dat kost weer geld.

Houd Danny mooi geen geld over voor die cockpit.
Want die kun je mooi zelf maken. :lol:
Van wat afval matriaal, kost niets en is nog leuk om tedoen ook.

O ja Danny er bestaat ook afplaktape.

Han.

Back