Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

Tja, wat zal ik zeggen.

Kan nou niet echt zeggen dat ik de romp mooi geworden vindt als dit het eindresultaat zou zijn.
Maar gezien dat je al de markings aangebracht hebt zou je zeggen dat dit het wel moet moet worden :cry:

Ook zou ik de markings op de staart niet plaatsen ondanks dat het dan niet meer schaal is (maar ja da`s de striping zelf nu ook niet) kan bij sommigen toch misschien een verkeerd beeld opwekken (maar da`s mijn mening).

Tja . . . :?

Als dit is wat Danny wil, dan hebben we daarmee te leven. :|

Mijn keus zou het niet geweest zijn, maar ik ben dan ook ik en niet Danny.

Maar, Danny, er is altijd een weg terug. :P

Als je wilt, dan kun je alles er weer afhalen, en het nog een keer doen. :D

Bv. mbv. afplaktape. :yes:

Lijkt me en zinvolle suggestie. 8)

jan.

alleen de markings zijn gedaan met afplaktape, en natuurlijk is dit het eindresultaat niet, ben ook niet achterlijk :wink:

dit is meer de basis en daar komt nog 1 laag overheen die alles een beetje in elkaar over laat lopen ( behalve de voorkant in de achterkant)

het is in het echt niet zo erg als dat het er uit ziet :wink:

Berto zei:
Ook zou ik de markings op de staart niet plaatsen ondanks dat het dan niet meer schaal is (maar ja da`s de striping zelf nu ook niet) kan bij sommigen toch misschien een verkeerd beeld opwekken (maar da`s mijn mening).
daar heb ik ook een lange tijd over na gedacht... maar ik heb toch maar besloten het erop te doen... redenen kunnen via PB, want zelfs met goede redenen kunnensommigen het nog steeds verkeerd opvatten...

Als het ècht schaal moet zijn, horen die swastika's er natuurlijk op, maar je hebt volgens mij zelf aangegeven een aantal consessies te doen aan de schaalgetrouwheid, dusss......

Dat is trouwens ook de reden waarom ik waarschijnlijk nooit een duitse WWII kist zal bouwen, ook al zitten er hele mooie kisten tussen!

btw
Hoe gaat een F4C-jury hiermee om als je om principiele redenen geen swastika's op je model hebt zitten?

Hoe gaat een F4C-jury hiermee om als je om principiele redenen geen swastika's op je model hebt zitten?
Da`s een hele goeie, wat zouden de conseguenties zijn :?

Ik zou ze er zelf niet opzetten, ook onze Pfeil zou ze eigenlijk ook moeten hebben maar dat zou ik dus niet doen.

Wat je ook wel eens ziet is dat ze er wel opzitten maar tijdens een show gedeeltelijk beplakt worden waardoor je een vierkant krijgt met een kruis erin, oid.

In Duitsland en Oosterijk zijn die tekens verboden.

Ook de DMFV wil ze niet zien op wedstrijden (scale)

Ik zou ze in Nederland er ook niet opdoen.

Er zijn nog genoeg oudere Nederlanders de geen goed gevoel krijgen bij zulke tekens.

Als Jij je iets meer hat geinformeert over de beduiding van die tekens hat je ze er waarscheinlijk ook niet op gedaan.

Mvg Johan

en toch vind ik dat ze erop horen.
ik word veel misselijker van die duitse schaalkisten waar ze dan een half kruis opzetten ofzo.

niemand is er trots op, op dat verleden.
maar het is wel gebeurd en hoort dat als schaal detail erop vind ik persoonlijk.

maar daar mag/kan ieder zijn eigen mening overt vormen.

over de romp, sorry danny, maar dit vind ik een klassiek staaltje "verneukte romp"
je vingerverf schema veruineert de gehele kist dalijk.
zonde van al je bouwwerk.

als jij de verf levert en de romp weer schuurt, bied ik jou aan om het toestel te spuiten met het schema dat je wil, maar dan wel netjes en retestrak, a la mijn me109.
het zou zonde zijn als je deze kist zo afraffelt.

mijn me109
05032942496bc0ed873.jpg

He Gerard goed iedee!!!!

Dan stuur ik Danny wat schuursponjes toe.
Kan die beginnen met schuren.

Han.

Tja Danny,

Een tweede aanbod om je kist te spuiten zou ik zeker niet laten lopen!

Bij F4C schaal wedstrijden worden de tekens niet gewaardeert maar ze zijn niet verboden. Zo had een Duitsers ze er wel op gedaan, hij werd aangeklaagd maar had de rechtzaak gewonnen! Het mag dus wel maar ze waarderen het zeker niet, je krijgt er dus geen puntenaftrek voor.

Als dit het eindresultaat zou zijn dan zou ik het ook zeker die kans grijpen en hem opnieuw laten spuiten. Maar dat is het dus nog niet. Ik hoop dat het net zo mooi wordt als je beloofd :wink:
Dat je het zelf wilt doen begrijp ik ook wel, het is best leuk om te doen en hoe meer je oefent hoe beter het wordt!

Doen Danny,
Laat die kist over spuiten door Gerart.
Dat scheelt je dadelijk heel veel werk en je krijgt er een top kist voor terug.

Hallo,

Danny maakt een keuze, laten we daar respect voor hebben. Natuurlijk kan Danny zijn kisten nog niet zo perfect afwerken als iemand die deze hobby al 20 jaar doet. Persoonlijk vind ik het erg leuk om te zien dat een jongen van deze leeftijd voor deze hobby heeft gekozen en NIET voor de PC zoals vele jongeren tegenwoordig. Dus Danny ga door, maak je eigen keuze en leer vooral veel.....

Gr.
Alex

danny is ook voor de pc hoor :P

ik ook, maar toch meer van de tijd modelbouw :P

De kist is ook nog lang niet af en dit is niet de definitieve laag.
ik ga hem toch zelf spuiten, maar heel erg bedankt voor het aanbod.

wat de swastika betreft, ik weet best dat het bij sommige mensen in het verkeerde keelgat kan schieten maar bij mijn club zal er( waarschijnlijk) niet moeilijlk over gedaan worden. als ik hem meeneem naar meetings plak ik de swastika wel af want anders kan ik daar mensen wel mee kwetsen.

het is ook niet zo dat ik pro-nazi ben, maar ik vind gewoon dat op een schema als dit een swastika hoort, het schema gaat nog perfect schaal worden, dat beloof ik, als het dat niet word mogen jullie met zijn allen op de volgende schaalmeeting de hele kist slopen :wink:

Back