Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

pict0001rp0.jpg

pict0003tg6.jpg

Moet ik ze nog meer inzoemen?

Mvg Johan

Mhhh, vooral op de eerste foto is een knappe grote opening te zien, ik hoop dat er van binnen toch een lijmrups ligt in de hoek anders is de vleugel minder sterk dan dat je denkt.

Plamuur is ook geen lijm, ik kan het vanaf hier natuurlijk niet zien maar als die naad zo open is zou ik toch minstens daar nog wat lijm in laten lopen en dan pas plamuren.

Ook ben ik het met Frank eens dat dat niet helemaal de volgorde is.
Hoe graag je die kist ook wilt af bouwen, je wilt nu te snel en dan wordt het een afgerafeld zooitje.

Ik zou de kist eerst helemaal kant en klaar maken en dan me eigen pas bezig gaan houden met het aanbrengen van de verf etc.

Je begon zo goed met de beste bedoelingen maar dat lijkt nu allemaal een beetje achterhaald te zijn :-(

Of eerst de hele neuslijst er afhalen, dan de zaak netjesmaken, en dan de (een nieuwe) neuslijs er weer opzetten.

Die neuslijst is denk vrij eenvoudig te verwijderen. :wink:

jan.

gewoon jorrit zijn manier gebruiken.. werkt perfect en is erg sterk.. heb ik zelf ook wel eens gedaan op die manier.

Anders kun je ook zelf een plamuur mengseltje maken van epoxy met microballons en of katoen vlokken.. dan daarmee strak dicht plamuren..

Maar hoe dan ook.. je moet het wel dichtmaken..

Dat is ook de reden dat ik eerst een hulp liggertje plak.
Waar de beplanking boven op komt.
En dan de voorlijst er tegen aan.
Altijd recht. En geen verzakking in de beplanking.

vleugelrompvliegtuig%20146.jpg

Groeten Han.

Iemand met veel bouwervaring gaat ook nadenken over bepaalde werkweisen. :lol:

Danny heeft dat dus niet en dan moet je volgens de beschrijving gaat bouwen en dan komt het meestal wel goed. :wink:

Maar dat doed ie nog niet eens.

En als de romp zo in elkaar zit als bij de vleugel te zien dan "proost mahlzeit" :oops:

Mvg Johan

reden dat ik eerst een hulp liggertje plak.
Waar de beplanking boven op komt.

De zgn. 'sub of false leading edge'. :teacher:

Erg mooie constructie; absolute aanrader. :P

(Kan zogauw geen goede afbeelding vinden . . . )

jan.

Peter Pankras zei:
Danny heeft natuurlijk gewoon trouw de bouwbeschrijving van top flite gevolgd.

En die knakkers weten niet eens wat een false leading edge is..

Dan was ie nog niet in de verf :lol:

Dit system is ook makkelijk en stevig.
pict0036dj8.jpg

ook een soort false leading edge. :lol:

Mvg Johan

Alex Söntgerath zei:
Erg motiverend hoor die "opbouwende kritiek".
Laten we hopen dat jullie de woordkeuzes bewust doen.

Danny moet gewoon een beetje druk hebben.
Krijgt ie bij ons op de club ook. :lol:

Hij kan het zo gemakkelijk hebben.
(woont geen 500 m van mij)

Maar is ja zo als hij zelf zegt eigenwijs en hoort niet op anderen. :wink:

Mvg Johan

Jorrit en Peter Pankras hadden bruikbare tips die toegepast kunnen worden zonder de constructie ver aan te passen. Volgende keer zal Danny het wel anders doen. Door fouten te maken leer je....

Danny succes (met de bouw en de tips....) :wink:

overigens heeft alpha models een kleine arf in dit kleurenschema:

dora_IMG_4265.jpg

dora_IMG_4250.jpg

dora_IMG_4286.jpg

Der mitgelieferte Dekorsatz ermöglicht die Nachbildung zweier Fw 190D-9 aus dem Mai 1945 der in Münchem Riem stationierten JV44 Einheit. Diese Einheiten von vier Fw 190D (drei D-9 und eine D-11) dienten als Geleitschutz für die Me 262, da die Jets bei Start und Landung sehr verletzlich waren. Die einmalige Farbgebung sollte der Flugabwehr helfen, die freundlichen Flugzeuge zu erkennen und gaben der Einheit den Spitznamen „Papagei-Staffel“.
Die Fw 190-D9 „Rote 1“ wurde von Leutnant Heinz Sachsenberg geflogen, die „Rote 3“ von Hauptmann Waldemar Wübke.

Back