Bouwverslag Top-Flite Focke Wulf FW190D-9

ik ben op het moment bezig om de retracts te bestellen, dus die komen er binnekort ook aan :D
nu maar eens naar bed want ik moet de komende twee weken ( bijna) elke dag er om 5 uur 's ochtends uit....

Danny Mulders zei:
ik ben op het moment bezig om de retracts te bestellen, dus die komen er binnekort ook aan :D
nu maar eens naar bed want ik moet de komende twee weken ( bijna) elke dag er om 5 uur 's ochtends uit....

Hmmmzz... vakantiewerk? :wink:

Welke retracts ga je bestellen? (of heb ik iets gemist :oops: )

Tjen

soort van vakantiewerk, komt erop neer dat mijn broer op vakantie is en ik zijn werk over moet nemen :lol:

retracts zijn springair 709 retracts geworden. die hebben een hoek van 74 graden en dat is wat de echte ook had, als je naar de three-views kijkt zie je dat de landingspoten ook heel erg naar binnen toe staan. :wink:

jij moet dus nu ook beginne met de wijk van je broer (ik ben al een week bezg met mijn wijk, 5 verschillende krante een stuk moeilijker dan de jouwe van he bra. dagblad.) maargoed de foto's zien er nu best goed uit, er is veel aangebeurd mot ik zeggen sinds dat ik er de laatste keer was. dus ga zo door. en ik denk dat ik deze week nog wel een keer langs kom om te kijken. :D

greets
rick

dat wik helaas niet maar aangezien we beiden met een kranten wijk zitten, :? :(
ik kan dit weekend in iedersgeval niet ik heb een wedstrijd. vlg weekend kan ik denk ik wel en dan vn zaterdag op zondag omdat ik op zondag geen kranten hoef rond te brengen. maar ik weet het nog niet zeker of ik dan 100% kan maar daar bel ik of kom ik deze week nog we over terug via de telefoon of bij mij of bij jou thuis.

greets

rick bedoelt er verder niks mee, hij speelt gewoon graag schietspellen ( net als ik) en hij is geinterreseerd in het leger en zo :wink:
niks om je zorgen over te maken...

je moet er zeker niks achter zoeken het betekent gewoon niks, ik ben een fan van het leger zoals danny al zei en ik ben een grote fan van combat simulation spor(airsoft enpaintball bijvoorbeeld) en vandaar dit onderschrift.

en danny ik denk dat ik vanmiddag langs kom maar ik bel nog.

maar voor de rest weer on-topc. :)

(en excuus voor mijn schrijven/spelling ben zo goed als dislecties en mijn toetsenbord zet vaak maar de helft van de ingedrukte toesen op het scherm :? , en mijn spelling ligt dus niet aan msn'n want dit doe ik niet)

Vandaag heb ik retracts gehaald!

In plaats van pneumatische retracts zijn het mechanische retracts geworden, met een Hitec HS-75BB servo om ze te bedienen :wink: .

De vleugel is bijna klaar om ze te ontvangen en daarna is het nog een kwestie van alle roeren bespannen en scharnieren, de retracts inbouwen, de vleugel dichtmaken, en dan kan het model afgespoten worden :roll: ...

hier dan foto's :wink: ( sory voor de slechte kwaliteit...

dsc00717sk3.jpg

dsc00716bj9.jpg

even een wieldeur gemaakt en uit de pols vastgeplakt met tape...
dsc00718ly1.jpg

en dit krachtpatsertje moet het werk gaan leveren :wink:
dsc00721ko2.jpg

ik bedenk me net dat ik die voorlijst ook nog moet fixen voordat ik de vleugel dichtmaak... :?

wat zou er veranderen aan het vlieggedrag als ik het richtingsroer ( alleen het roer, niet het kielvlak) iets korter zou maken? ( korter in de vliegrichting).

het richtingsroer is namelijk te groot om schaal te zijn.....
de persoon die deze kist bouwde voor de review op de site van topflite heeft ook een korter roer gemaakt, maar hij heeft er verder niks meer over geschreven qua veranderingen in de prestaties....

Wellicht handig om over deze pootjes een dunwandig aluminium buisje te schuiven zodat de indruk van deze verenstalen poten een beetje meer 'struts' worden?

8)

Laat hem zoals hij is volgens tekening.

Je zal al genoeg te doen hebben om hem te vliegen.

Ga je toch het vlieggedrag niet nog meer in het negetive veranderen.

Je hebt niks aan een perfekte schaal kist als die straks in de hei ligt.

Mvg Johan

Ps. Je moet ook meer gaan vliegen.

@tjen-il-vec
er worden schaal struts gebouwd, staat een groot aantal pagina's terug :wink:

@plotterwelt
da's waar, dan laat ik het maar zo :wink:

ik raak alleen wel in de war... een aantal pagina's terug kreeg ik van iemand nog de reactie " Da's niet echt schaal hè?" en nu word er gezegd dat het schaal maken van iets de eigenschappen niet ten goede komt...

maarja, dadelijk dan maar het richtingsroer bespannen... hoogteroeren zijn ook al bespannen en zien er goed uit met het raamwerk :wink:

foto's volgen hopelijk vanavond nog..

ik raak alleen wel in de war... een aantal pagina's terug kreeg ik van iemand nog de reactie " Da's niet echt schaal hè?" en nu word er gezegd dat het schaal maken van iets de eigenschappen niet ten goede komt...

Kisten waren gebouwt om te vechten niet voor het "goed" vliegen.

Wou je hem ook om te vechten?

Denk eerder dat hij goed moet vliegen.

Mvg Johan

Hey Danny,

Je moet je Butcher Bird maken zoals JIJ het wilt! Denk maar aan een eerder verstuurd pb'tje waarin ik je al aangaf dat je hiermee waardevolle ervaring opdoet zodat je in de toekomst steeds mooiere en beter modellen zult maken naar eigen tevredenheid! :wink:

Back