Een kist in de glas zetten doe ik altijd met 25grams en lamineer epoxy.
Ik gebuik voor het aanbrengen gewoon een schuim rollertje die geschikt is voor lakken op terpetine basis. Dan breng je het tenminste ook niet te dik aan, met een kwast doe je al gauw teveel.
Kun je krijgen bij Ruud zandvliet
www.composite-models.nl
Ik gebruik voor alles die l285 epoxt.. voor zowel het maken van rompjes en gfk vleugels tot het lamineren van vleugels en zelf maken van ingedikte lijm en fairings.
Voordeel van die l285 is dat je er verschillende harder voor kunt gebruiken.
Over het algemeen gebruik ik altijd de 120 minuten verharders.. dan heb je theoretisch een verwerkingstijd van 2 uur. Hoef je ook niet zenuwachtig te worden bij het verwerken dat je op moet schieten.
Als het sneller moet drogen gebruik ik 15 minuten harder..
Voor fairings etc kun je het indikken aerosil en om het lekker schuurbaar en lichter te maken doe je er microballoons doorheen.
Wil je extra stivigheid in je fairing dan gooi er wat katoen vlokken doorheen.. dan heb je ook nog een vezeltje in je pasta wat het nog sterker maakt.
Die spookverhalen over mengverhalen zijn onzin.. gewoon een goeie weegschaal gebruiken (ik gebruik gewoon een keuken weegschaaltje van soehne, weegt per 1 gram)
kortom.. dit was de laatste keer dat ik uit de doeken doe hoe ik het doe..
En luister naar Jan, veel schaalbouwers gebruiken gewoon nog papier met spanlak.. lichter kan het niet..
Peter