Bouwverslag van A10 volgens eigen ontwerp

Servo's zijn meestal toch aardig snel, hoe heb je de vertraging opgepakt? Neem aan dat je ze niet in en uit laat klappen?

Ik heb al een paar jaar een vertragings unit van Conrad, maar kwam in een draadje dit tegen V-Kabel 2. Dit lijkt me helemaal een leuke unit omdat je elke servo's een eigen snelheid, richting en uitslag kan geven. Kan dus ook een poot ietsje eerder laten inklappen. Op het vierde kanaal kan ik dan misschien ook nog de servo zetten voor het in en uitklappen van het neuswiel luik. Probleem is dat ik op die website nog een paar erg leuke speeltjes tegen kwam. Ik ben nu bang dat als de V-Kabel-2 ga bestellen dat er plotseling nog veel meer bij de bestelling zit :D :P :| :cry:

Waarschijnlijk ga ik de flap en retract servo's vanaf een aparte accu voeden, zodat ik geen problemen kan krijgen met spanning voor de essentiele besturing.

Indien nog meer mensen van die handige tooltjes weten, dan hou ik me aan bevolen!

Groeten,
Bart

:proost: :music: :banana: :worship:

Etc.etc.

Mijn zendingswerk is niet voor niets geweest . . . :P

(Welk draadje was dat?)

Daar krijg je geen spijt van, van die V-kabel. 8)

Succes.

jan.

Jan@ De site komt inderdaad van jou vandaan!! Ik kan me het draadje niet meer herinneren, maar de website heb ik direct 'gebookmarked'. Naast de V-Kabel wil ik ook graag de Unilog hebben. Ik zweef nog al eens, en een hoogte meter van slecht 9 gram klinkt mij perfect. Ik kijk ook altijd naar de EagleTree systemen, maar vindt die wat prijzig, ondanks dat ik wel graag een snelheids meter zou willen hebben.

Groeten,
Bart

[quote="jan brilman](Welk draadje was dat?)[/quote]

Welke draadjes zal je bedoelen. :wink:

@Danny: Ik zal kijken of ik in Oss kan/mag langskomen, maar de A10 zal zeker niet af zijn dan :( Ik kan natuurlijk wel mijn Fokker 27 meenemen en laten zien hoe ver ik ben.

Ondertussen gaat de bouw langzaam door. Hier zie je hoe ik de motorgondel montage en de vleugel montage ga maken.

DSC_0107.JPG

DSC_0108.JPG

DSC_0109.JPG

PICT0002%7E2.JPG

PICT0003%7E3.JPG

Groeten,
Bart

Ziet er strak uit met de CNC-spanten 8)

Wel erg forse en zware inslagmoeren. Bij ACW hebben ze mooie kleine en lichte van aluminium.

:offtopic:

Ik dacht dat ik mij allang aangemeld had!?

(Kom met twee (2) kisten! (kistjes :? ))

Zal eea. een dezer dagen invullen.

En maar weer :ontopic:.

jan.

En wij blijven ineens wel kamperen maar zijn er zondag niet bij :?

Affijn, na donderdag maar weer een mailtje sturen dat als de Pfeil dan nog leeft deze mee komt en meteen even dat kamperen schrappen maar wel beide dagen aanwezig.

Back :ontopic:

Dat freeswerk ziet er zeer netjes uit en de gehele bouw is een kunstwerk op zich.

Ga zo door :yes:

Ziet er zeker strak uit. Mooi CNC freeswerk met je eigen freesmachine.
Ga zo zeker door en dat wordt een pronk stukje Bart.

Groetjes Rob.

@Wouter De slag moeren zijn 4mm, maar massief ijzer :( AircraftWorld is een goede bekende van me, ik zal bij de volgende bestelling een paar mooie kopen. De 1.5mm 'washers' op de foto komen ook bij ze vandaan. Dit is voor mij de oplossing om de draadstangen voor de flap bediening te borgen.

PICT0001%7E4.JPG

Ik heb ook een kleine modificatie gemaakt aan de remkleppen. Ik heb een verdikking gemaakt van 0.4mm triplex om ervoor te zorgen dat de remkleppen beter sluiten. Op deze manier kan ik de achterlijsten beter (hopelijk zonder kier) op elkaar krijgen.

PICT0006%7E4.JPG

Groeten,
Bart

De bouw-snelheid is er door gebroken nachten, luiers, flesjes en aanverwanten wel wat uit, maar af en toe heb ik toch even tijd om iets te bouwen. Ik ben begonnen met de motoren. De post heeft een paar weken geleden twee minifans gebracht. Deze passen zuigend in de spanten welke ik heb gemaakt. Twee spanten heb ik verstevigd met 1 mm triplex. Deze versteviging heeft een iets groter gat waar de minifans invallen. De uitlaat duct heb ik gemaakt van zwaar papier/karton. Met behulp van het programma 'cone layout' heb een papieren voorbeeld gemaakt om de pasvorm te testen. Daarna heb ik deze papieren pasvorm gebruik om het karton op maat te maken. Het geheel is zo goed pas dat het karton op de naad tegen elkaar is gelijmd door er CA tussen te laten lopen.

PICT0010%7E0.JPG

DSC_0111.JPG

PICT0003%7E4.JPG

PICT0004%7E4.JPG

PICT0008%7E3.JPG

Groeten,
Bart

dat ziet er weer goed uit man, spijtig dat het wat trager verloopt, maar dat is uiteraard te begrijpen.

veel succes, ik blijf het volgen

grts

Mat

spijtig van het trage proces
maar er zijn dingen die net iets belangrijker zijn
ziet er prachtig uit

Back