Bouwverslag van A10 volgens eigen ontwerp

Bart,

draad in totaal drie keer door het buisje voeren, zo dat je aan beide zijden een lusje hebt. Aan de ene lus zit dan de hevel en de andere 'lus' zo kein mogelijk maken.
Dan met een rondbektangetje het messing busje op twee/drie plekken inknijpen.

pulpul.jpg

Zoveel maakt het niet uit hoor.. bij m'n Oxalys had ik gewoon 1 lusje gemaakt en het messing busje met een platbektang vastgeknepen, en dat zit nog steeds muurvast.

Denk wel dat Wouters methode theoretisch beter is, maar in de praktijk maakt het niet zoveel uit.

Roland: Kijk even op www.cnczone.com en zoek naar jgro

De romp is nu voor een deel beplankt (de onderkant nog niet, deze komt later). Voor wie zich afvraagd waarom er nog geen vleugel gaten in de romp zitten. Deze snij ik er met een mal later in.

PICT00011%7E1.JPG

PICT00033.JPG

PICT00044.JPG

PICT0001%7E9.JPG

PICT0002%7E6.JPG

PICT0003%7E8.JPG

PICT0004%7E8.JPG

PICT0007%7E3.JPG

Groeten,
Bart

Even offtopic hoor, maar Han heeft die A10 gevlogen vandaag in Volkel?? Stond niet op het programma. Ik ben gister geweest en toen stond die daar maar
te staan samen met de andere A10 en F4 en wat niet al. Van mijn standpunt uit leek het alsof die dichter op de andere A10 stond als zichtbaar is op jou foto.
Het blijft een schitterende kist die A10.
Nu weer on topic: word een mooie kist Bart ik reageer niet veel maar volg het draadje vol bewondering. Ga zo door dan blijf ik kwijldoekjes vies maken.

Dan nog een paar.

p6150107ym1.jpg

p6150114sw9.jpg

p6160009ty1.jpg

Zo dit waren ze dan.

Succes Bart met het verder bouwen.
We wachten met smart op een nieuwe update.

Han.

Bedankt voor de mooie foto's! Ik hoop niet de detail foto's van de bewapening een stille hint zijn voor het niveau van details wat jullie gaan verwachten :roll: :roll: :roll:

toch wel :wink:
ben zowel vrijdag als zaterdag geweest op volkel, op vrijdag was ik om 12:20 al weg, en op zaterdag om 14:30....
heb de A10 niet zien vliegen, maar wel 15 F16's in formatie over zzien komen ( al boven den bosch waren ze al in formatie hoorde ik vandaag, en ook de KDC10 werd daar al achterna gezeten door de 'bijtankende' F16...)

schiet wel mooi op dat model :D

He Bart.

Verwacht toch wel enige bewapening. :lol:
Die foto's zijn er niet voor niets. :!: :!:

Succes verder.

Han.

Dat bedoel ik Han, die foto's zijn niet voor niets. :lol:
Mooie foto's Han, jammer dat het zo grijs was afgelopen zaterdag.

Groetjes Rob.

PS: waar blijft dat kanon onder de neus Bart :!:

heem is er nog iets nieuws gebeurt na een maand?

grz
rodney

Helaas haal ik bij lange na niet de bouw snelheid van Han (diep respect hiervoor). De afgelopen weken is er zelfs heel weinig gebeurd. Gelukkig is de vrije tijd opgegaan aan vakantie en vliegen! De maiden van de A10 zal zeker niet dit jaat gaan plaats vinden :-(

Ik heb de ophanging van de motor gondel verder gemaakt en definitief geplakt. Daarnaast ben ik begonnen met het stabilo. De ribben hiervoor zijn van 2.5mm balsa, en de beplanking wordt 1mm. Ik heb besloten om de twee servo's voor de roeren in de staarten te maken (4,5gram per servo). Dit scheelt een hoop trek en duw stangen wat de onderhoudbaarheid te goede komt. Ook de hoogteroer servo wil ik op het stabilo zelf montereren (onzichtbaar in de romp). Hierdoor kan stabilo samen met de staarten eenvoudig worden losgekoppeld voor transport en opslag.

Voor wie zich afvraagd waarom er roeren opkomen.... gewoon voor het gezicht, ik verwacht geen meskantjes te gaan vliegen met deze kist :-))

PICT00011%7E2.JPG

PICT0008%7E5.JPG

PICT00021%7E0.JPG

PICT00031%7E0.JPG

PICT00041%7E0.JPG

PICT0009%7E2.JPG

PICT0010%7E1.JPG

PICT00022.JPG

PICT00013.JPG

PICT00043.JPG

De ligger heb ik niet tegen elkaar gelijmd, zodat na het beplanken de roeren kunnen worden uitgesneden.

PICT00023.JPG

Dit worden de blokjes voor de scharnieren.

PICT00033%7E0.JPG

Groeten,
Bart

ik blijf het altijd weer super mooi vinden al jou vorderingen, alles is zo perfect gedaan altijd. ik wou dat ik even goed was.
alles past gewoon altijd naadloos en dat voor een volledig zelfbouw. echt mooi

Back