Bouwverslag VIIC 1:35

PC080001.jpg

PC080006.jpg

Met alle info die ik heb verzameld, foto's tekeningen ed, de basis gemaakt voor de flaktweelingen.
Boven de basisplaten met doorvoer voor het trekkermechaniek, onder de basisplaat gesoldeerd met de buizen die de dempers moeten imiteren.

Laatst bewerkt:
PC090001.jpg

PC090003.jpg

De volgende stap voor de tweelingen, volgens de foto's rusten de 2 cm kanonnen op een onafhankelijke tafel die gekoppeld is aan de terugslagdemper.
Met veel gepruts met 0.3 mm koper en 1 mm buisjes de eerste twee tafels in elkaar gesoldeerd, de volgende set tafels wordt wat meer gebuig en gezaag aangezien ze a symmetrisch zitten ten opzichte van de eerste tafel.

Laatst bewerkt:
hoi manfred,

dat heb je mooi inelkaar gefriemelt
of heb je stiekem mensjes uit madurodam voor je werken?
en dan ga je ons morgen vertellen dat ze het nog echt doen ook zeker :D

gr:edwin :xmas:

Laatst bewerkt:
Ik ga ook voor de vlag van Raf als ik de boot mee neem naar iets openbaars.
Thuis kan die dan met de vlag die er op hoorde.
Vlag gaat er toch af als ik ga varen.

Mooi werk weer Manfred!

hallo,

de noorse flag kan ook gebruikt worden hoor,
die lijkt namelijk sprekend op de duitse flag maar dan zonder kruis.

gr:edwin :x-mas:

thum_143344942a5280c71e.jpg
thum_143344942a52695287.jpg

Edwin, hier het antwoord uit het vlijtige modurodam, rechts de voorbereiding voor de tweede tafel en links de afgewerkte uitvoering met beide tafels vastgesoldeerd.

Joris, die vlag van Raf is een heel mooi alternatief, ik ben nog steeds aan het zoeken naar een eventuele werfvlag dat wil nog niet erg vlotten, uiteraard blijft de originele vlag thuis op de boot staan.

Laatst bewerkt:
thum_143344942a54a36c10.jpg
thum_143344942a52751c7d.jpg

Hier nog wat andere opnames van het geheel, rechts even een proefpassing of de verhouding met het 2 cm kanon klopt, het kanon had ik nog in de rommella van bouwpakketten liggen.
Morgen ga ik even struinen in mijn verzameling niet gebouwde modellen, ik heb nog een complete flakvierling liggen als reserve, voor je weet niet bij schade.
Ben benieuwd hoe het totaalplaatje eruit zal zien met complete kanonnen erop, zag trouwens bij dreamarts mooie messing lopen voor de 2 cm, ik begreep van internet dat er late en vroege uitvoeringen schijnen te zijn, heeft iemand enig idee hoe dat zit?

Laatst bewerkt:
Hallo Manfred.

Ik ga ook eens zoeken naar die vlag, mooie optie denk ik.
Mocht je hem eerder vinden, dan zien we hem wel hier denk ik! :-)

Hoi joris,

Misschien heeft Ron in zijn archief nog foto's van vlaggen, laatst had hij het over vlaggen van trainings u boten, misschien dat dat wat kan opleveren.

Joris,

Ik zit even te bladeren in de stapel boeken, misschien heb ik een alternatief gevonden.
Het betrefd de vlag van de reichsmarine, maar deze dekt de periode af tot 1935.
De foto is zwart wit, maar ik denk dat het de duitse vlag is qua kleur met een groot maltezer kruis erin.
Ga nog effe verder spitten.

Joris,

Ik zit even te bladeren in de stapel boeken, misschien heb ik een alternatief gevonden.
Het betrefd de vlag van de reichsmarine, maar deze dekt de periode af tot 1935.
De foto is zwart wit, maar ik denk dat het de duitse vlag is qua kleur met een groot maltezer kruis erin.
Ga nog effe verder spitten.

Als je zo een foto hebt, graag.
Ik zit nu aan de romp te bouwen.
Ben bezig om de (geen idee wat het is) zelfde "happer / gleuf" die aan de kiel zit ong. in het midden van de boot te maken.
Ga deze gebruiken voor het inlaten van water.
Dit in plaats van de gaatjes die Robbe voorsteld.

Als ik nog even tijd heb, zal ik ook even de kast in duiken en gaan zoeken naar vlaggen.

thum_143344942ca07b7659.jpg

Hier is die dan, wapperend op de U3, de kleuren heb ik effe gegoogled dat zijn zwart, wit en rood van boven naar beneden, maltezer kruis is zwart met een wit/zwart kader eromheen

Joris,
Dat zijn de originele inlaten voor de ballasttank, dus jouw idee komt precies op zijn plaats, net als in het echt.
Normaal zitten er roosters voor die gaten om vreemde materialen buiten te houden.

Foto hier boven is van de Revell boot.

Hier wat foto's van wat ik aan het bouwen ben.

79724942d62100388.jpg

79724942d621a8775.jpg

Meer in mijn bouw topic binnenkort...

Laatst bewerkt door een moderator:
thum_143344944147b35a04.jpg
thum_143344944147a6db35.jpg

Joris, je hebt nog genoeg te doen om je bouwtopic te vullen, zelf ben ik een klein stapje verder gekomen met de tweelingen.
Met veel gebuig en gepas het eerste bevestigingspunt van het kanon erop, ik kan hem eraf nemen door het asje te verwijderen, of dit in de praktijk handig zal zijn moet ik nog zien.

Laatst bewerkt:
thum_143344944d188502f6.jpg
thum_143344944d1874420c.jpg

Het was een latertje geworden maar de twee set beugels voor het tweede kanon zitten erop, kan ik vanmiddag eens proberen om de intacte set kanonnen erop te krijgen, wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
het is gewoon eng. straks blijkt het ding het nog te doen ook.

heb je de tekeningen uit "modellbauWerft" november ook gezien ?
ook hier : schiffsdetails

Ps : ik zou van jou wel eens willen leren omgaan met de draaibank voor dit soort detail werk ...

Back