De foto is wat onduidelijk maar er zijn metalen driehoeken vastgelast op het dek, en met bouten aan de onderzijde wordt het geheel bevestigd
Hallo joris Misschien is dit een idee, je moet allen even kijken of je een plekje kan vinden voor de veren. Zelf gebruik ik hier veertjes voor van een ballpen.
Had ik het goed gezien op je foto's van de torpedo buizen!!! Gaan die niet roesten op den duur??? Bedankt Manfred,
In principe niet omdat het gemaakt is van verenstaal, mocht het wel zo zijn dan maak ik ze zelf wel van rvs draad. Het voordeel van zelf maken is dan wel dat je zelf de veerspanning kan bepalen door het aantal omwikkelingen, en uiteraard of het duw of trekveren moeten worden.
Van RVS draad? Welke dikte gebruik je er dan voor? Houdt dat wel zijn veerkracht? Nog nooit geprobeerd eigenlijk... Binnenkort ga ik eens beginnen aan een torpedobuis voor achter. Heb je topic goed doorgenomen en het moet gaan lukken denk ik!
De dikte van het rvsdraad is ongeveer 0,3 mm, met een klosje wikkel je rond een buisje, vastzetten aan een kant, net zolang je het juiste aantal wikkelingen hebt. Zolang je deze veer niet rekt tot het uiterste behoud hij zijn veerkracht.
heren, Een tekeningen van Eduard cz photo-etch setje van mijn U-201. U-203,Brest U-402, U-405 rechts,links een onbekende type VII-C U-100, Deze steunen moesten JUIST heel goed vast zitten,als een U-boat in een zware storm zat b.v. zou het een beetje lullig zijn als deze steunen en de jumpwires bij het minste geringste loskwamen.Ook als een U-boot werd aangevallen op b.v. 100 meter diepte zaten en zo`n dieptebom kwam tot ontploffing, kwam er grote druk vrij,meer dan boven water. met viendelijke groet, Ron. ___________ p.s Manfred dat fotootje van jouw,weet toevallig welk U-nummertje dat is.
@joris misschien heb je hier ook nog wat aan voor de achterste buis voor de opbouw hiervan [URL=" - setup of a springactuaded torpedotube[/URL] @Ron, ik heb even gekeken voor je, het betrefd de U 1003 in dock na een aanvaring op 16 december 1943 met Vp-boot 1909 in Kiel Die foto etssetjes zien er overgens goed uit, aan het plaatje heb ik zeker wat voor de toekomst als ik dat wil gaan wijzigen
beste Manfred, Ja klopt het is de U-1003,dom dom dom dom van mij,die foto staan in het boek van VOZM pagina 30. met vriendelijke groet, Ron.
beste Manfred, De bouwbeschrijvingen van het etch setje kan je hier trouwens downloaden. Eduard Model Accessories ltd. Als je op de site zit linksonder zit het zoekknopje en dan moet je dit invoeren------- U-boat En dan zie het setje van de type VII-C. Succes. met vriendelijke groet, Ron.
hallo bedankt voor de snelle info op een van de foto`s zie je duidelijk dat het maar niet zo een eenvoudige opstelling is de stuts kunnen volgens een van de foto`s uitelkaar genomen worden ook de doorvoer van de span kabels is daar goed op te zien dat wordt dus een mooie klus om deze te maken maar het voordeel je kan ze los maken en ze daarna op de boot monteren ook de intrekbare bolders zijn hier mooi op te zien je kan dus voor een eenvoudig vlak dek kiezen of de bolders uitlaten steken dream art levert de bolder deksels uitgefreesd mee met de dek set(abs) groetjes raf
beste Raf, Op deze steun(stern aerial support) zat gewoon simpelweg een klein U-profieltje, met daar tussen een pen om te voorkomen dat de jumpwire er niet uitvloog. De twee jumpwires gingen het dek in en werden onder het dek vast gemaakt,aan spant ofzo, en vermoedelijk zat daar tussen een spandraad om de jumpwires strak te trekken. met vriendelijke groet, Ron.
hallo de eigenlijke antenne eindigt dus bij de isolatoren en dan zijn het juist de spandraden die over de steunen heen lopen aan de toren zullen dan wel de antenne aansluitingen vast gezeten hebben net zoals aan de voor kant van de toren he nie zuinig zijn op foto`s gewoon als je het niet kan laten posten hAHAHAHAHA groetjes raf
beste Raf, 1)de eigenlijke antenne eindigt dus bij de isolatoren 2)en dan zijn het juist de spandraden die over de steunen heen lopen 1)Juist 2)Juist 3)aan de toren zullen dan wel de antenne aansluitingen vast gezeten hebben net zoals aan de voor kant van de toren Zie foto`s van de U-47 type VII-B,enjoy, 6 July,1940. 3 November,1940 6 July,1940 En Raf,waarschijnlijk staat mijn research dadelijk op een ander forum wat betrekking heeft over de echte Duitse U-boten,ik moet het kwijt na diverse crashes lijkt het mij gewoon verstandig om dit alles online te zetten.Maar als Robert ruimte heeft wil ik het absoluut ook hier op zetten(in het duikboten hoekje,natuurlijk, een sticky of wat dan ook). Ik hoop dat dit helpt. met vriendelijke groet, Ron.
Hallo raf, zo heb ik het bevestigd aan mijn toren, die staande staven met knobbel achteraan zijn de aansluitingen van de antennes,vanaf daar loopt de antennedraad tot voorbij de spankabels, aan de voor zijde zit er een soort porselijnen aansluiting, maar de bevestiging van de antennedraad is hetzelfde als achter
Heren, heeft er iemand een duidelijk schema o.i.d. van de VII-C hoe de isolatoren enz. zitten??? Ron, wat ik bedoelde met niet te stevig (wat slecht omschreven van mij) was dat er geen trek-spanning op staat. Uiteraard moet het er niet zo van af kunnen "waaien". Petje af hoor voor je info enz. Heb je by the way een idee hoe ik achter afkortingen enz. kan komen die op een stopwatch staan? Ik heb er hier een liggen die van een U-boot af zou komen... Er staat o.a. een "vogeltje op met zo'n kruisje er onder" op. Het is het zelfde typen die veel in films ziet en ook op orgineel beeldmateriaal. Groeten, Joris
Hallo joris, hier wat foto's van de achterzijde en achterkant toren, gemaakt volgens tekening en foto's, misschien heb je hier wat aan, de spandraden achter lopen door een soort u stukje,zoals door Ron beschreven, waardoor ze niet eraf kunnen bij de steunen
hallo zoals ik dus op de foto's kan zien houden de antenne draden niet op aan de achterste reling maar lopen de span kabels gewoon door tot aan de toren je ziet heel veel modelboten die de antennes maar juist tot aan de reling hebben lopen heel mooie foto's trouwens waar je enorm veel details uit kan halen zoals de oude bevestigingen van de aldaar voorziene reddings vesten (boeien) net zoals de bevestiging van de reling aan het vaste suk van de toren niet zomaar aan kleven maar er zit een mooi recht plaatje waar de reling op vast zit het gaat als ik begin te verbouwen meer dan alleen maar een upgrade worden zie ik nu reeds ik dacht van het dek en de klinknagels te gaan doen maar nu begin ik dus aardig te zweten hahahaha groetjes raf