Bouwverslag VIIC 1:35

1433449270a1046389.jpg

Joris, het viel mij niet eens op bij je steunen, maar nadat ik de foto terugzag klopt het wel.
Hierboven het begin van mijn gemaakte isolators, kleine stukje hout/kunststof met langssnedes langs elke kant, nee niet zelf gemaakt maar bij een modelbouwzaak in bloemendaal gekocht.
Als je wilt kan ik wel even een keer kijken of ze deze dingen nog verkopen daar, moet er toch een keer langs voor andere dingen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Joris, ik heb even gekeken op die site van microscrews, ga die van de week even bellen en schroeven en moeren bestellen.
Wat ik ervan begrijp gaat dat per batch van 25 stuks dus er blijven er zat over snappie.

Douglas, hebben ze die boortjes misschien ook bij een electronicazaak, het klinkt als printboortjes.

Douglas, hebben ze die boortjes misschien ook bij een electronicazaak, het klinkt als printboortjes.

Weet ik niet, maar ik moest speciaal boortjes hebben van 0,170 tot 0,250 mm. Speciaal voor de gas aangedreven torpedo's, die hebben zo'n kleine uitstroom opening nodig..

Douglas, oke zo klein zijn printboortjes niet, max 0,3 tot 0,5 je moet zeker zo klein gaan om een maximale uitstroomtijd te krijgen voor je gastorpedo.

thum_1433449281ec317373.jpg
thum_1433449281ec263a26.jpg

Joris, de blokjes heb ik vanmiddag gehaald met nog wat ander klein spul, linker foto na bewerking met babyzaagje rechter foto zoals je ze koopt.
Ik weet niet of dat gaat lukken met rvs draad je moet maar even kijken, stuur even een pb met adres waar het heen moet

Laatst bewerkt:
PB220001.jpg

PB220005.jpg

Mja, was bijna vergeten dat dit ook nog moest gebeuren joepie, dus weer losbreken en wijzigen zoals het wel zou moeten.
Links de nieuwe opzet met als extra een schanierend luikje wat open kan om de sleepkabel op de haak te kunnen leggen.

Laatst bewerkt:
PB220006.jpg

PB220007.jpg

Dit zou dan eigenlijk het uiteindelijke idee moeten worden, aangezien nu alles toch los is kan ik er ook beter bij om de sleephaak in te bouwen, toch nog een voordeeltje.

Laatst bewerkt:
PB230006.jpg

PB230004.jpg

Laatste werkzaamheden aan de sleephaak, het voorste gedeelte weer verlijmd, schotje erin om de sleephaak vast te zetten.
Sleephaak is vastgesoldeerd op een stukje M2 draad zodat ik hem kan verwijderen als de veer van de voorste spandraad vervangen moet worden

Laatst bewerkt:
Lekker bezig ook Manfred! :thumbsup:
Ik moet nog beginnen met de veer verbinding in de boeg.
Eerst even verder bouwen nu aan het techrek en de stuurboord reling.

PB230005.jpg

Na die opmerking van Raf over al die gaatjes toch maar een boormal gemaakt voor het boren van de vele gaatjes voor de septers

Laatst bewerkt:
PB240007.jpg

PB240006.jpg

Het is misschien niet zo goed te zien, maar ja raf wilde geen uitvergrotingen meer zien, met de boormal valt het reuze mee, meeste tijd gaat zitten in het uitmeten van de gaatjes want ze lopen over de volledige lengte van de boot aan beide zijden

Laatst bewerkt:
hallo

IKKE wil geen uitvergrotingen meer zien
ben je gek geworden van al die gaatjes
laat komen die foto's
hoe meer hoe liever
het is een wellust voor het oog om zo de bestaande modellen met zo eenvoudige zaken als deze gaatjes te zien worden wat er anders nooit van geworden zou zijn ????begrijp deze zin zelf niet zo best hahahahahaha
eigenlijk zou dit in een eigen topic moeten komen staan
het updaten van de robbe u47 of zo iets
dit is modelbouw classe die je niet zo snel meer tegen komt en zeker leerzaam voor iedereen die op duikboten geeft
het zijn eenvoudige zaken die toch een ietsje meer geeft aan dit zo mooie model
er zitten constructieve fouten in die we niet kunnen weg werken (shame you robbe)maar met zulke aanpassingen zoals deze gaatjes ,bollards en wat nog meer ziet de boot er gewoon echter uit
ik ben nu aan de u2540 bezig daar aan deze boot het minste werk is op dit ogenblik
het eerste plak en schuur werk is gedaan
nu nog wat plamuren (epoxyplamuur)en dan kan er terug begonnen worden met het plaatsen van de las naden die door het gebruik weg gesleten zijn
en dan terug een laagje verf er overheen en de u2540 kan terug in zijn doos tot na de winter en dan is het aan de u47

groetjes raf

PB230001.jpg

Nou, hier zijn ze dan 20 stuks septers, indeling op de boot naar aanleiding van een bouwtekening van de VIIC kwam ik op dit aantal.
Waarschijnlijk zal dit wel per boot verschillen maar je moet toch ergens vanuit gaan

Laatst bewerkt:
PB230011.jpg

PB230007.jpg

Kon het toch niet laten om er een aantal even op de boot te steken, gewoon om te zien hoe het stond, kwam meteen een klein probleempje aan het licht.
De gaatjes voor de draad door de septer zijn 0.5 mm, dus deze week effe 20 septers de draad doorvoer opboren naar 1 mm, lekker klusje dus, alvast een demootje hoe dat door de septer past

Laatst bewerkt:
hallo manfred

je gaat de boot dus uitrusten zoals hij in de haven licht
dat wordt wel een uitdaging om met deze atributen te gaan duiken
hoeveel gewicht gaan al deze toegevoegde delen hebben
want als je duiktank er reeds inzit dan heb je eigenlijk niet zoveel speling

groetjes raf

Hoi Raf
Voor display stand blijft de railing erop zitten, maarrrrrrr, je kan alles eenvoudig verwijderen want het wordt bevestigd met kleine haakjes en hoedenelastiek om de draad op spanning te houden.
Wat betrefd het gewicht, ik heb niet het probleem van te zwaar worden, vanwege de geplande bouw bovenop het dek staat er nog 2 kg lood in de ballasttank voor bovenstaande werkzaamheden.
Mijn ballastsysteem werkt met perslucht en niet met een zuigertank dus ik heb te maken met alleen het ledig gewicht van de ballasttank, en niet het blijvende gewicht van een zuigertankinstallatie.
De inhoud van mijn tank is ongeveer 1,5 ltr rekening gehouden met verschillende soorten water en of omstandigheden.

Back