Hoi Allemaal,
Zoals beloofd eindelijk weer een update

, een aantal dingen waren al te zien op werkschependag maar ik wil het verhaal wel even compleet houden. Dus;
Hier is ze dan weer, nog niet alles wat je op de foto ziet zit vast maar staat er speciaal voor de foto toch even op :wink: .
Ook kunnen jullie zien dat ze ondertussen een naam en thuishaven heeft gekregen. Dit zijn lettertjes van "Pickup", voor Walcheren heb ik letters van 10mm en het lettertype Helvetica genomen. De lettertjes voor de thuishaven (Terneuzen) moesten een stuk kleiner worden, maar de kleinste lettertjes van het lettertype Helvetica waren 10mm

. Dus ben ik verder gaan zoeken; Pickup heeft naast het lettertype Helvetica nog drie andere lettertypen. De lettertjes van het lettertype "Largo" zijn wel verkrijgbaar in kleinere maten. Voor Terneuzen heb ik dus 5mm lettertjes genomen van het lettertype Largo. Eigenlijk was ik bang dat je het verschil zou kunnen zien tussen de verschillende lettertypen, maar ik heb nog geen verschillen kunnen vinden

. Ideaal die lettertjes

.
Dan de blusmonitoren, zoals jullie kunnen zien zijn dit 393's van Graupner. Ik heb alleen niet het voetje gebruikt wat bij de blusmonitoren geleverd wordt. Bij het origineel staan ze namelijk op een soort stoel, deze heb ik dus nagemaakt. De poten zijn gemaakt van vliegtuigtriplex en het bovenste stukje van afvalhout uit de bouwdoos. Wel heb ik de blusmonitoren iets aan moet passen. Er zit nu een stukje messingbuis van 4mm rechtstreeks in de kop van de blusmonitor gestoken (in plaats van in de voet). Het gat hiervan was iets te klein dus heb ik deze met een 4mm-boortje verder uitgeboord. Diezelfde buisjes zijn onder een hoek van 45 graden afgezaagd, anders kan het water geen kant op :lol: .
In mijn Amsterdam zitten twee van die oranje Quartel pompjes die beide één blusmonitor voor hun rekening nemen, in mijn Walcheren wilde ik het anders doen. Dus heb ik bij Conrad één pompje van het merk Kavan ( 224413 - 8A) besteld. Die stuurt nu in zijn eentje beide blusmonitoren aan en dat werkt perfect, het water komt zeker 3 meter van de boot

.
Oké, dan de railing aan stuurboordzijde. Eigenlijk niets vreemds aan deze kant, de railing loopt hetzelfde als op de tekeningen van de Smit Nederland. Het enige moeilijke was de railing bij de trap. Ik heb mezelf kapot gezocht naar de juiste railingpaal. In de beschrijving staat het niet echt duidelijk maar je moet zo'n grote pakken en die korter knippen

.
Aan de andere kant loopt de railing toch wat anders dan op de Smit Nederland. Oorzaak hiervan is de kraan, normaal zat er op de plaats waar de kraan staat ook een trap maar vanwege de kraan is die grotendeels weggehaald. Om toch via die kant naar boven (of beneden) te kunnen is de railing aangepast en zijn er wat "treden" geplaatst. Die treden moeten er nog op maar op de foto kunnen jullie wel zien dat de railing anders loopt dan anders. Tussen de twee verticale gedeelten van de railing zou je dan toch nog omhoog kunnen klimmen

.
Goed dat was het dan weer even, maar binnenkort komt er weer een update :wink: .
Groetjes Danny.