bouwverslag wiesel.

De onderkant heb ik al een beetje verder gedaan, heb de voorkant wat afgewerkt, een foto volgt morgen.
De rest van de onderkant zal dan gaan met stroken van 25mm staat in de bouwbeschrijving. Die ik er dan op lijm.

Maar de as voor de boot dus de graupner 410 kan ik niet vinden in een winkel waar die in stock is.

De stroken 2 per dag doen ;)
Eerst leg je ze even in goed warm water zodat ze makkelijk buigbaar worden,
Vervolgens leg je ze op je romp waar ze uiteindelijk moeten komen en prik je m vast met spelden,

Dit laat je dan een nachtje drogen en de dag erop kan je ze lijmen en daarna gelijk de volgende stroken nat maken en buigen.

Graupner is falliet dus kan idd lastig zijn om sommige onderdelen te vinden.
Gelukkig heeft Robbe bijna dezelfde assen.
Beetje googlewerk en je weet welke je precies moet hebben ;)

De stroken 2 per dag doen ;)
Eerst leg je ze even in goed warm water zodat ze makkelijk buigbaar worden,
Vervolgens leg je ze op je romp waar ze uiteindelijk moeten komen en prik je m vast met spelden,

Dit laat je dan een nachtje drogen en de dag erop kan je ze lijmen en daarna gelijk de volgende stroken nat maken en buigen.

Graupner is falliet dus kan idd lastig zijn om sommige onderdelen te vinden.
Gelukkig heeft Robbe bijna dezelfde assen.
Beetje googlewerk en je weet welke je precies moet hebben ;)

Ik zal dan 2 stroken in een warm bad leggen, moeten ze een uur ofzo in het water liggen?

Ik zal wat gaan googelen voor de as.
Ik zal volgende week waarschijnlijk weinig of zelfs niks :( kunnen doen omdat er een Noor op bezoek komt (heeft te maken met school) die week.

10 minuten is al genoeg. Balsa zuigt snel het water op.
Je voelt het in je handen al zacht worden zodra het onder water komt.

studieweek zeker. had ik laatst ook. voor zover ik weet ziet het er goed uit!

Studieweek is het niet volgens mij, het is een soort van uitwisselings project: er komen dus 21 (of meer of minder weet het niet precies) Noren en Polen van 13 a 14 jaar naar hier, en 21 leerlingen van onze school (of meer of minder) nemen dan zo een kind vrijwillig voor een week in huis, en daar ben ik er dan een van geworden. En die dat zich niet kandidaat hebben gesteld hebben dan ook geen week geen school, ik wel dus:p

En bedankt :p

mvg Edward.

De foto's
De onderkant:
image42scc.jpg

Laatst bewerkt:
Ik kan het zo op de foto,s niet zien, maar zou je niet meteen ook een kantelkamer inbouwen?
Sam kan je wel wat adviezen kwa afmetingen geven.

Grt rob

Hij is bij mij nog maar 2x op de kop beland.
1e keer was omdat ik m lomp het water in gooide en hem perongeluk op zn kop draaide.
2e keer was met windkracht 7 toen ik over golven van 30cm aan het springen was.

Gebeurt dus niet zomaar :D

idd kantelkamer is leuk, maar hoeft eigenlijk niet nee. had ik gedaan omdat hij zo onvoorspelbaar voer maar na een asaanpassing was dat over en is een kantelkamer niet echt nodig, is nu gewoon een leuk extraatje en het geeft wel een gerust hart mocht het toch fout gaan.

Denk dat ik ook wel een kantelkamer ga maken, gewoon omdat, zoals Sam ook al zij, een leuk extraatje voor het geval het toch mis gaat en het geeft idd een gerust hart.

in dat geval, hier een tekening hoe het er bij mij uit ziet:
Untitled_zps86878cda.jpg

het hele groene deel is dus kantelkamer goed geïmpregneerd met epoxy. zoals je ziet heb ik de accu en de regelaar zo ver mogelijk tegen de kantelkamer gelegd om het zwaartepunt zo ver mogelijk tegen de kantelkamer aan te krijgen om hem te kunnen laten kantelen.

Gr. Sam

in dat geval, hier een tekening hoe het er bij mij uit ziet:
Untitled_zps86878cda.jpg

het hele groene deel is dus kantelkamer goed geïmpregneerd met epoxy. zoals je ziet heb ik de accu en de regelaar zo ver mogelijk tegen de kantelkamer gelegd om het zwaartepunt zo ver mogelijk tegen de kantelkamer aan te krijgen om hem te kunnen laten kantelen.

Gr. Sam

Dus eigelijk werkt een kantelkamer dat als de boot omgekeerd ligt het gewicht naar beneden trekt en daardoor onder water gaat en kantelt? Maar als je dan te veel gewicht doet, kan de boot op zijn zijkant blijven liggen? Dus verticaal met het gewicht onder water?

als de boot op z'n kop ligt, loopt de kantelkamer vol en door het extra gewicht van het water erbij, kantelt hij weer terug naar hoe hij hoort. als hij dan weer recht ligt, ligt hij wel wat schuin naar de kantelkamerkant aangezien hij dan ook deels vol loopt, maar na het wegvaren stroomt door het wegvaren het water via het gat in de spiegel er zo uit en vaart de boot netjes recht. zonder de accu en de regelaar aan de kantelkamerkant, loopt de kantelkamer nog niet eens vol ;). hij gaat dus voor de helft onderwater en weer recht.

Gr. Sam

Dus er moet een gat of meer in het dek voor het water er in te laten, en er moet een gat in de achterkant (?) om het water er weer te laten uitlopen?

Back