Ziet er al heel goed uit, en als je er mee vliegt zul je zien dat het allemaal in een keer veel makker gaat tijdens het vliegen.
Enkele verbeterpuntjes imo, voor de volgende (puur omdat ik het niet laten kan

)
Allang blij met kritiek, wel weer een motivatie om er tóch nóg een te gaan bouwen in de toekomst
maar eerst deze eens op vliegen 
Een koolstof achterlijst is niet echt nodig en zou ik weglaten.
Notie van genomen, zat ook te twijfelen tijdens de bouw, toch maar gedaan, volgende keer indd. zónder.
En het koolstof dat naar de staart toe gaat begint nu bij de achterlijst, en omdat er een achterlijst gaat dat nu maar deze alternatieve versie geeft ook nog eens iets extra stijfheid nar de vleugel,
En dit is stijf zat bij de neus, en iets lichter.
Deze snap ik ff niet
Heen en weer gaan doe ik op de neus eigenlijk alleen als ik een v voor de vleugel gebruik, dan zit er teveel afstand om dit te doen en kan hij eerst naar de voorlijst wat de vleugel heel iets stijfer maakt.(aftand tov landingsgestel is dan groter, dus die kan je daarvoor niet meer gebruiken zoals je nu doet.)
Hier heb ik een xtra staafje gedaan omdat de neus mij té flexibel was, de torsie van de motor zou hem al iets kunnen draaien, 2 stukjes is rete sterk, wellicht overdone door de hoek van de achterste helemaal naar de neus te brengen, maar ik had de 1e vanaf de vleugel lijst al gelijmd, vandaar.
vleugelverstevigingen en aileronaansturing kan net zo goed met 1,5mm doen. ik denk niet dat je verschil zal merken.
Foutje aan mijn kant, zat net te twijfelen en heb het nog eens op gemeten, het is beide 1,5mm.
Haal alsjeblieft het doosje van die ontvanger af...
Heb net een MX-16s binnen die ik ombouw naar assan, nieuwe ontvanger is onderweg die er vast in komt te zitten, die is ook maar 4,5 gr.
De ontvanger die er nu an hangt gebruik ik op meerder modellen, vandaar dat ik m ff heel hou 
Maar klopt hier heb je indd. gelijk in
En ik zou die stekkers niet gebruiken, zijn echt max 5A, en hoewel ze pieken van 10-15a wel overleven zou ik toch echt wat over willen hebben.
2mm goudkontakten bv.
Zijn onderweg, vervang ze gelijk op al m'n "kleine"lipo's
Met die motor gebruik ik het liefst 8X4,3 RD GWS, de 8X4 DD GWS vind ik minder direct aanvoelen, alsof hij minder grip op de lucht heeft, en daarnaast heeft hij simpelweg minder power.
De 8X6 RD GWS doet het ook prima, maar onder bepaalde omstandigheden waar veel thrust nodig is en weinig snelheid heb ik het idee dat de 8X4,3 meer levert, de kans is groot dat je de eerste paar jaar niet in die situatie komt... (ik heb het niet over hooveren, dat doen ze beide prima.)
Indd. eerst ff kijken hoe dit gaat, voorlopig met windstil buiten oefenen, daarna als ik er meer gevoel bij krijg kan ik ook pas écht mee praten over welke prop het fijnste vliegt, voolopig zal ík daar niets van merken
450-500mah 20C is wel nodig, motor zal richting de 10A trekken.
Ik gebruik
deze cellen en 450 hyperion G3 cx (die zijn heel iets lichter)
Gaat 500 worden denk ik, 460 is bijna niet aan te komen, bedoel jij trouwens 20c tót 30c of 20c piek? er is best veel verschil en dat brengt ook weer gewicht mee, omdat ik het zonde vind om de verkeerde lipo's te bestellen weet ik nog niet goed welke ik zal nemen.
Jij gebruikt enkele cellen die je soldeert, zelf ben ik meer van het kant en klare wat betrefd lipo's, zo kan ik ze namelijk af en toe eens ballanceren, mijn lader doet het ook alleen als ik beide stekkers er in plug, anders begint ie te muiten