Hmmm.... Varen is niet hetzelfde als laagvliegen, volgens mij? Hoewel wat die tetherboat gasten doen eigenlijk ook geen varen meer genoemd kan worden. Dat komt toch wel erg dicht bij vliegen...de geluksvogels vliegen laag dit jaar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hmmm.... Varen is niet hetzelfde als laagvliegen, volgens mij? Hoewel wat die tetherboat gasten doen eigenlijk ook geen varen meer genoemd kan worden. Dat komt toch wel erg dicht bij vliegen...de geluksvogels vliegen laag dit jaar.
T'is maar een 3,5CC Webra Glo Star..Ja, de scheidingslijn tussen varen en vliegen is hier wel heel erg dun.
Een zeer vriendelijke Duitse modelbouwer heeft het messing vliegwiel voor mij gedraaid.
Ik had hem in SolidWorks getekend volgens orginele maten voor deze klassieke motoren.
Tevens andere bandjes met aluminium velgen gemonteerd.
Ik wil schade aan de spaakwielen voorkomen en uit voorzorg deze keuze gemaakt.
Bekijk bijlage 583037 Bekijk bijlage 583038 Bekijk bijlage 583039
Volgens mij is de 3,5 cc een Glo Star en de Sport Glo 33n 1,5 cc....T'is maar een 3,5CC Webra Sport Glow.
Dus echt hard zal het niet gaan(denk ik, maar denken moet ik aan ons paard overlaten)
Je hebt helemaal gelijk en heb het aangepast.Volgens mij is de 3,5 cc een Glo Star en de Sport Glo 33n 1,5 cc....![]()
Ik zeg niks ,maar ik heb een nova Rossi rex 7poorts 3,5 cc gehad op mijn serpent vector, 0 tot 100 was binnen 2 tellen en top was rond de 130. Een zuinige 40000 toeren was ook geen probleem ;DT'is maar een 3,5CC Webra Glo Star
Dus echt hard zal het niet gaan(denk ik, maar denken moet ik aan ons paard overlaten)
Klopt en vandaar dat ik ook geen topsnelheid van het speedbootje verwacht.Maar een Glo Star is een, uiterst tamme, kamzuigermotor.
Je mag al blij zijn als deze op een 9 x 6 de 12.000 toeren haalt.....
Ik zou graag dit motortje willen gaan gebruiken op een best wel oude Big Lift van zeker zo'n 30 jaar oud die ik een aantal weekjes geleden heb overgenomen.
HP heeft bij mijn weten een aantal motoren zonder ingegoten logo geproduceerd voor derden. Die konden er dan hun labeltje op plakken.Ik heb van HP soortgelijke motoren gevonden(met andere carburateur en gegoten HP embleem) maar niet met een stikkertje erop geplakt en dat is nu juist het aparte ervan.
Begrijp me niet verkeerd... Ik WÉÉT dat de BigLift met een 10 cc goed vliegt, omdat ie daarvoor ontworpen was... Maar je moet ook bedenken dat dat ook niet anders kon, omdat er eigenlijk maar heel weinig groters beschikbaar was. 15 cc was al "exotisch" en groter, zoals de Tartan al helemaal.thans beschikken we over excentrieke vermogens, en denkt men dat het zonder dat niet meer lukt…
En TOCH is dat volgens mij dezelfde motor... Zoals ik al zei, HP produceerde ook motoren voor anderen, zonder ingegoten logo.Helaas,deze heeft ook het gegoten HP embleem op de cilinder.
In ieder geval bedankt voor de moeite met het meezoeken.
Mvgr Hans
Dat deden meerdere merken: HB is begonnen met licentiebouw van Veco, maar maakte later ook de motoren voor Hegi, SuperTigre maakte motoren onder het "Como" label (wel ingegoten overigens), Sanye maakte ASP, Magnum en SC gelabelde motoren maar ook een aantal van de Kyosho motoren.Als Hp ook voor anderen motoren maakte dan verklaard dat een heleboel .