Nou, dat zeg ik dus: praktijk wijst uit dat het dan allemaal zo klein word, dat je er met een Dremel niet zo heel veel meer mee aan kunt vangen....
Ik moest voor die .30 al een Dremel slijpschijfje tegen de bakstenen garagemuur "verkleinen" tot minder dan de helft van de diameter, en dan nog was het allemaal heel erg pietepeuterig werken.... Carburateur van een .25 is veel te groot voor een .20 viertakt. Dan moet je echt gaan denken aan een .15 carb o.i.d. ander hou je geen brandstofaanzuiging meer over.
EDIT: daarmee wil ik niet zeggen dat het onmogelijk is, want met goeie CNC apparatuur krijg je er wel een goede curve in, maar gewoon met de hand zit je dan écht over de grens van het haalbare heen. Dan moet je echt een goed klein freesmachientje o.i.d. hebben...
Daarnaast denk ik dat het vermogen dan dusdanig laag gaat worden dat het omhoog brengen van een vliegtuig met een ontsteking er bij in nogal marginaal gaat worden. Per slot, Mijn 5 cc viertakkie trekt de Charter nét nog een beetje fatsoenlijk omhoog met zijn 0,25 pk. Met 0,17 pk weet ik niet wat je daar nog mee de lucht in krijgt wat groot genoeg is om die ontsteking in kwijt te kunnen. dan zit je tegen de 110~120 cm trainer-achtig, en dat is niet bepaald érg ruim van binnen....