![]()
Helaas blijkt de SuperTigre een defecte zuiger te hebben: er is een stuk uit het topland gebroken, daar waar de borgpin van de zuigerveer hoort te zitten.
Mocht er iemand zijn die nog een zuiger van deze motor heeft liggen, OF die deze verder in goede staat lijkende motor kan gebruiken voor onderdelen, dan hoor ik dat graag.
EDIT: De breuk is NIET bij draaiende motor gebeurd (geen butsen in de kop, geen krassen in de voering, geen bijbehorende krassen op de zuiger) EN, de breuk is vies van kool en olie, dus de motor heeft nadien nog geruime tijd gelopen. De borgpin van de zuigerveer zit ook nog op zijn plek.
Dus hoewel deze motor dus "van de markt gehaald" is (ik kan dit niet met goed fatsoen aan iemand doorgeven) ga ik gewoon kijken of hij nog loopt, ik denk het wel, eerlijk gezegd...
Yess, yess, yess!!!!
Het was een puur mazzeltje, maar ik heb een nieuwe zuiger op de kop weten te tikken!
Bas, maak je borst maar nat.... Voor het megabedrag van 52,50 plus wat ik nog voor de lagers kwijt ben (vermoedelijk minder dan een tientje) is hij van jou, als je hem nog hebben wilt.
EDIT: lagers zijn er (eindelijk) uit, ze stribbelden flink tegen. Vanavond even nieuwe bestellen, dan heb ik ze Vrijdag.
Laatst bewerkt: