Oh... dus dáárvoor koop je al die ouwe meuk op.... je smelt ze om...dan giet hij ook nog zelf carters

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oh... dus dáárvoor koop je al die ouwe meuk op.... je smelt ze om...dan giet hij ook nog zelf carters
Oh... dus dáárvoor koop je al die ouwe meuk op.... je smelt ze om...![]()
![]()
![]()
Hmmm, jammer dat ik al mijn vroegere foto's van het werk kwijt ben, anders had ik full Crocodile Dundee kunnen gaan: "Nah, that'snot a conrod... THIS is a conrod" en dan een fotootje van een drijfstang die groter is dan ikzelf...![]()
Yup... Dat is ruim 14 jaar mijn werk geweest.Jij hebt dus met van die motoren gewerkt met zuigers en cilinders waar je in kan staan.
Dat is geen loc motor, hooguit een vrachtwagentje... Dat hebben wij nu als generator staan (240 kW)Grootste motor waar ik mee heb mogen werken was in een diesel-electrische locomotief, de 2200.
Was volgens mij een 8 cilinder met 16 liter.
Oh, jawel hoor...Dat heeft een vrachtautootje niet, ja, misschien de Dakar versie van Jan de Rooy.
Is 78,14 liter inhoud...- aantal cilinders: 8
- boring x slag: 215,9 x 266,7 mm
Zo ver zat ik er dus niet naast...900 pk, dan praat je al gauw over de grotere Stork Werksporen en die waren toch wel al minstens 80 liter inhoud voordat ze aan de 1000 pk kwamen.
Hoe dan ook, ik vond het een geweldig ding, effe wat anders dan mijn 600cc motorfietsmotortje destijds.
Zo ver zat ik er dus niet naast...
80 liter voor 1000 pk is 72 liter voor 900 pk.
Wel een heel apart toerental voor een generator, want 50 Hz is meestal 500, 600, 750, 1000 of 1500 toeren, en 60Hz zit je op 600 of 720, 900 of 1200 of 1800 toeren.
Was dat soms gelijkstroom? Of zat er een omvormer bij tussen ?