@ proper:
ik zat met hetzelfde probleem (ben al 2 jaar elektro vlieger). Ik wil het brevet gaan halen en dan heb je een toestelletje nodig dat vrij lang kan vliegen en (voor mij belangrijk) kan starten vanaf de grond.
Na een zoektocht een Bonnie 20 van RCM Pelikan gekocht voor 119euro.
Dit is een lichte hoogdekker met een span van 130cm en geschikt voor zowel brandstof als elektro aandrijving.
Vervolgens een Typhoon 2912/10 + Tsunami 30 combo (119euro) gekocht en ingebouwd. De prop is een 10x6 Taipan.
De 3S1P lipo's zijn van ELE, 1500mAh en 15C. Daarvan 2 parallel gezet wat vliegtijden van meer dan 15 minuten geeft.
Dit toestel weegt vliegklaar ca. 1200 gram (o.a. 3-poot landingsgestel omgebouwd naar 2-poot)
Met een Taipan 10x6 propellor erop is de trekkracht meer dan 1 kilo !
De stroom is dan 23A bij een spanning van 10.6V , toerental is 9100rpm.
Dit is een prima setup om het brevet mee te halen, heeft meer dan voldoende power, (gaat bijna loodrecht omhoog) , kan lang vliegen, is gemakkelijk te vliegen (ondanks rolroeren) en kan starten vanaf de grond.
En het belangrijkste: het is een elektro kist .........
Een test kun je nalezen op : http://www.masportaviator.com/ah.asp?CatID=1&ID=39
succes !
ik zat met hetzelfde probleem (ben al 2 jaar elektro vlieger). Ik wil het brevet gaan halen en dan heb je een toestelletje nodig dat vrij lang kan vliegen en (voor mij belangrijk) kan starten vanaf de grond.
Na een zoektocht een Bonnie 20 van RCM Pelikan gekocht voor 119euro.
Dit is een lichte hoogdekker met een span van 130cm en geschikt voor zowel brandstof als elektro aandrijving.
Vervolgens een Typhoon 2912/10 + Tsunami 30 combo (119euro) gekocht en ingebouwd. De prop is een 10x6 Taipan.
De 3S1P lipo's zijn van ELE, 1500mAh en 15C. Daarvan 2 parallel gezet wat vliegtijden van meer dan 15 minuten geeft.
Dit toestel weegt vliegklaar ca. 1200 gram (o.a. 3-poot landingsgestel omgebouwd naar 2-poot)
Met een Taipan 10x6 propellor erop is de trekkracht meer dan 1 kilo !
De stroom is dan 23A bij een spanning van 10.6V , toerental is 9100rpm.
Dit is een prima setup om het brevet mee te halen, heeft meer dan voldoende power, (gaat bijna loodrecht omhoog) , kan lang vliegen, is gemakkelijk te vliegen (ondanks rolroeren) en kan starten vanaf de grond.
En het belangrijkste: het is een elektro kist .........
Een test kun je nalezen op : http://www.masportaviator.com/ah.asp?CatID=1&ID=39
succes !