Brushless 1/8 HPI Savage

vraagje nog.
passen bv de draagarmen zowel boven als onder van bv de gewone savage(nitro)
onder de flux en mischien ook andere onderdelen,net wat je zegt(pietervds) doe zelf veel met e bay en zie daar ook inderdaad veel onderdelen voor de savage.
ik ben zelf zo iemand die graag wat extra onderdelen op voorraad heeft.vandaar.

ik ben zelf zo iemand die graag wat extra onderdelen op voorraad heeft.

amen to that! :D

Alle armen van de savage X en XL zijn identiek als die van de flux, enkel de chassisplaten (tvp's) en natuurlijk de motor :) zijn anders en de transmissie (de case is wel identiek alsook enkele tandwielen) de rest is hetzelfde en kunje dus goedkoop vinden via ebay.

alu laat ik me soms nog aan vangen, mn shocktowers zijn van alu en mn steeringknuckles omdat ik het echt niet kon laten... :rolleyes:

@ Pieter, shocks werken goed zo te zien, lekker smooth.

@ bricks, wel zin in maar is 200KM voor een enkeltje wat redelijk een eindje is.

@ dionlevi, ja die passen. Als je spare arms wilt zou ik de oude Savage .21 stijl armen halen, die zijn sterker dan de nieuwe X arms.

Yupz, die ken ik omdat hij een goed voorbeeld (destijds 'het' voorbeeld) is waarom je de ESC iets naar voren zou moeten schuiven en de schroef die de shocks vasthoud op de shocktower moet omdraaien.

Oja, als ik mijn armen moest upgraden zou ik ook 100% voor RPM gaan btw :)

Is je camera stuk, of horen die kleuren zo te verlopen in je filmpje?
Of ben ik de enige die dat ziet en is mijn laptop aan vervanging toe?

Ben er iig geen fan van, ziet m liever haarscherp en in zijn echte kleuren.
Wel gaaf filmpje iig . Bruut ding is het!

Savage flux problemen

Hallo,
ik heb al een tijdje mijn savage flux maar deze staat al meer stil voor reparaties dan dat deze gereden heeft !

In het begin motor pinion stripped ! 3x
18-23 transmissie tandwiel 2x
Vering geplooid en lekkend, upgraded naar big bores !

Voorste diif 2 tanden afgebroken

Problemen met lipo's , 3 lipo's gewoon stuk na een 10 min rijden ...

Uiteindelijk bleek de oorzaak hiervan een slechte ESC te zijn, deze werd opgestuurd naar hpi en ik kreeg een nieuwe.

Ik wilde terug eens off roaden maar toen kon ik maar 1 kant meer draaien ... en had de servo een leuk geurtje ... Zomaar ... geen crash gehad of niks ...

Deze is momenteel ook opgestuurd en daar staat men flux terug.

Wat ik me ook nog afvraag is hoe je de slipper clutch goed kan afstellen ... als ik deze volledig vast draai en en dan een halve toer terug los zet dan slipt ie zo hard door dat na 5 keer optrekken alles een verbrand geurtje krijgt , zet ik deze vaster dan breekt het transmissie tandwiel de 18-23.

Enig advies hierover ?

Alvast bedankt !

ik draai de slipper volledig vast en dan je moet je dit tandwiel kopen: HPI Hd Drive Gear 18-23 Tooth (1m) - 102514 at HPI Europe

heb je al van die verbeterde diffs op je savage staan?
anders moet je deze eens kopen: HPI Machined Bulletproof Diff Bevel Gear 29t/9t Set - 102692 at HPI Europe

voor de pinion moet je hem goed afstellen: pappiertje tussen de pinion en de spur en dan goed aanspannen en motor dan vast zetten

van je sturen: kan het niet zijn dat je servosaver volledig vast staan? anders kan dit wel meer gebeuren

Laatst bewerkt:
@ PLuTo_00,

1. HPI pinions zijn niet top, maar zo snel zou je ze niet moeten strippen. Probleem kan liggen bij WOT landings, dus nooit gas geven terwijl je land of je zet de mesh verkeerd. Zou eventueel nog kunnen dat een as krom is, maar dat zou je toch wel moeten zien.

18-23 tandwiel even upgraden met part nummer : HPI102514

Er zitten standaard plastic bigbores op, dus ik neem aan dat je geupgrade hebt naar aluminium big bores?

Voorste 2 diff tanden, klinkt als foute shim of WOT (Wide Open Throttle = vol gas of gewoon met gas) landings. Dit laatst zou ook je pinions strippen kunnen verklaren. Upgrade je diffs naar de nieuwe HPI bulletproof diffs partnummer 102692.

3 LiPo's stuk, mag ik vragen welke??

Servo is niet daverend maar houd het bij mij al 8 maanden uit, check inderdaad je servo saver.

Slipperclutch is trial en error. Als halve slag terug te los is een kwart van maken. Als je er al een brandgeur van hebt gehad zou ik even kijken of de pads nog goed zijn of niet, zo niet meteen even vervangen. Je kunt ook loctite op je schroef zetten zodat deze niet meer vanzelf los gaat.

@ Nick, waarom quote je een hele reactie ????? Het is voor iedereen duidelijk dat je reactie geeft op Pluto. Onnodige quotes maakt het lezen echt minder aangenaam.

het strippen van de motor pinion heb ik kunnen goedkrijgen,

ik heb idd de alu big bores gestoken, moet nog wat testen welke dikte van olie ik best neem daar het vooral de bedoeling is te bashen. nu is het 40

Bedankt voor de nummers van de upgrades deze zal ik bestellen daar ik niet lang meer zal rijden met het vernieuwde 18-23 standaard tandwiel, eens ik weer kan rijden.

lipo's zijn intellect lipo's 2cellen 8000mah 30C, gekocht in pk racing, daar er de eerste keer 1 kapot ging heb ik toen ook eens gereden met mijn lipo's voor onroad , 5000mah ook intellect hardcases daar ging ook 1 stuk. wat later had ik toen terug een 8000 van pk racing en weer hetzelfde ... ESC was ingesteld vie castle link voor hard cut off speciaal om ze niet te breken maar dit werkte blijkbaarn iet alhoewel ... ik nooit langer dan 15 minuten heb kunnen rijden. Een maat van me rijd met diezelfde lipo's en hij kan tot 30 minuten rijden. Dus er was wel degelijk iets niet normaal, de nieuwe ESC heb ik nog niet kunnen testen eigenlijk omdat men servo erdoor ging.

De standaard servo is idd niet zo sterk en kan enkel de wielen draaien als je rijd, maar gewoon zomaar verbranden vind ik er wel over ... Welke upgrade zou je steken ? Futaba , Savox ?

Die slipper pad dat je erin kleeft heb ik telkens vervangen als ie ging verbrand ruiken... er is blijkbaar geen algemene richtlijn met die slipper, zoals gear mesh afstellen met een papiertje.

Toch al bedankt voor de goede reacties! ik hoop dat ik snel weer wat kan gaan rijden als die servo binnen komt!

Dit is zowat hoe het eraan toe gaat Filmpje bashing

Laatst bewerkt:
hoi nard cox.
nu ik dit weer lees over de flux ik weet het niet hoor.
nu weet ik wel dat hpi een nieuwe serie heeft oa 2,4ghz .en dat de vorige lichting wat makementen had.maar toch.

Back