Carson Eurofighter

hoi snipes
je zou het moeten proberen met een verse lipo en dan met 30C
ik vlieg hem nog steeds met 4S lipo 2200 en 2650 met de laatste haal ik ook zon 6min volgas maar dan gaat het ook wel lekker snel hoor
ik heb hem maar een aantal keer gevlogen op 3S
het is nog steeds de standaard setup en deze houd het tot nu toe uit op de 4s LIPO
dus als je van een wat snellere edf houdt moet je er gewoon een 4s indrukken

gr Albert
 
Vind 'm op zich op 3S prima vliegen, mooi vliegbeeld en goed te houden! Soms zou iets krachtiger wel prettig zijn, maar voorlopig hou ik het ff op 3S...
 
op 3s is hij snel zat, iig, vind ik dan ;) Op de club vinden ze het ook een mooie snelheid. Hij is niet langzaam, maar niet overdreven snel (te 'nietschaal' dus)

Mooie paintjob trouwens, met dat rood/wit/groen op zijn buikje!
 
Dat zijn stickers die ik zelf gesneden heb. Gewoon afval stickervel van een reclame-bedrijf. Dan is het verschil tussen onder en boven wat beter te zien ;)
 
Ik heb de duwprop versie van de Eurofighter, weet iemand waar ik een set van edf motoren en esc's kan kopen, liefs in nederland maar als je iets weet is een adres in buitenland ook prima. Ik wil graag mijn versie ombouwen.

Tot dat ik de motoren heb wil ik een andere prop op zetten, in Dortmund waren de tunings proppen uitverkocht, weet iemand welke deze waren?

thanks
 
avondje vliegen.

deze middag nog gevlogen! met koude vingers en resultaat!
272.jpg

op den duur maak ik een inschattings foutje...
267.jpg

En natuurlijk NET op dat moment doet ook die boom nog een stap naar voren..
270.jpg


Greets Rowan,
 
haha, een boomfighter :P tjah, met de laagstaande zon is het makkelijk een foutje te maken, heb het zelf ook al eens gehad met mijn space scooter
 
ombouw naar 4s

Ook ik heb een tijdje terug toch maar besloten om de eurofighter maar eens te proberen op 4s. Paar dagen daarna 2* 2200 mAh 14,8V 35C lipo accus besteld en de eurofighter open gesneden om de kabels verder en beter weg te werken;
IMG_2466.jpg

IMG_2467.jpg

IMG_2468.jpg

Ook maar eens beetje wat proberen met vertical stabilizer
IMG_2470.jpg

nog wat naden te zien welke ik zodadelijk ga plamuren
IMG_2471.jpg


Deze eurofighter gaat ook voorzien worden van de eagle tree airspeed indicater zodat ik het verschil in topsnelheid tussen 3s en 4s kan meten, de resultaten zal ik uiteraard tegen die tijd hier ook posten.

Greets Rowan,
 
Ik heb mijn Eurofighter afgelopen week ook eens voorzien van een 4s1p pakket en hij gaat als de brandweer....zeker een aanrader..;)
 
hoi Rowan

het zal je niet tegen vallen als je het verschil ziet
het is een groot verschil op 3 of 4S
let wel even op je regelaar want je gaat met 4s 35c wel een grotere stroom trekken
ik vlieg hem altijd met 2200 4S 20c en dat geeft de regelaar net de grens
ik heb nu ook een phase 3 f16 op 4s en die tikt zeker de 160khm aan
er zijn hier mensen op het forum die het op 3s al goed vinden vliegen maar nemen nooit het risico om op 4s te proberen.
wij dus wel en dan zie je het verschil en dan wil je nooit meer terug
let maar op
je wilt straks niet meer op 3s vliegen

succes ermee
gr Albert
 
Ik moet ook zeggen dat ik hem pas heb aangeschaft :mrgreen:(en omdat ik op youtube ook wat filmpjes had gezien van de Eurofighter waarbij ze 3 cellen vliegen en 4 cellen en dit verschil was al duidelijk te zien met het weggooien van de kist......)en hij heeft bij mij dus nog geen 3s1p gezien terwijl ik er eigenlijk speciaal 2X 3s1p 2200 mah 30C voor aan had geschaft....:rolleyes:
 
Moeten er nu nog dingen aangepast worden voor het 4s verhaal?
of kan alles ECHT helemaal stock blijven?

Zit ook te denken om over te stappen :) heb afgelopen seizoen op 3s gevlogen. Heb nu oook een robbe amx jet, welke op 3s DIK over de 100km'h moet gaan, ben dan bang dat de eurofighter tegen gaat vallen op 3s.

En dan dus niet hoger als 2200 20c (deze bijvoorbeeld?)

Krijg je het CG nog wel goed? weegt iets van 260 gram (3s, 180 gram ongeveer).
Waar hebben de mensen met 4s het cg liggen?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem gewoon standaard gehouden en wat betreft het CG...gewoon de lipo wat naar achteren schuiven....ik heb zelf een 4s in elkaar gezet met 2X 7,4V 2500 mAh 25 C en heb verder geen problemen met het CG

Maar 4S is een wereld van verschil hoor.....:mrgreen: eenmaal gevlogen op 4S...nooit meer 3S vliegen met de Eurofighter.....
 
Ik heb hem gewoon standaard gehouden en wat betreft het CG...gewoon de lipo wat naar achteren schuiven....ik heb zelf een 4s in elkaar gezet met 2X 7,4V 2500 mAh 25 C en heb verder geen problemen met het CG

Maar 4S is een wereld van verschil hoor.....:mrgreen: eenmaal gevlogen op 4S...nooit meer 3S vliegen met de Eurofighter.....

Hoeveel vliegtijd haal je met die accu?
en waar ligt je cg dan :P
er zijn namelijk verschillende punten gebruikt ;)
 
Ik heb hem nu 2 keer de lucht in gegooid maar weet niet excact hoe lang de vliegtijd is als je continu volgas vliegt maar ik zit ongeveer op 8 tot 10 min en hiervan wel +/- 70% volgas....:rolleyes:

Mijn CG heb ik op 37 cm zitten, en dit is gemeten vanaf de achterkant van het vliegtuig (stuwbuis)

Hierbij een foto van hoe mijn lipo zit.....het blijft uiteindelik toch een beetje zoeken en subtrimmen maar dan heb je in ieder geval een richtpunt.
Maar ik vlieg dan wel met 2500mAh en jij wil op 2200 mAh dus wel even rekening houden met verschil in gewicht;).
Ik heb ook een speciaal(simpel) bokje hiervoor gemaakt zodat je hem kan balnceren...zal vandeweek even een foto posten hiervan.
DSC00056.jpg
 
Ik weet niet hoeveel geld je hebt, maar freewing heeft ook een nieuwe eurofighter.
Deze is ook in PnP te krijgen.
Het is een 90mm, 7 kanaals.
Met TV, retracts, en LED verlichting.
Hij vliegt op een 6S batterij.
Hij is bijv hier te krijgen: hobby-lobby.com

Mathijs
 
Back
Top