Carson stormracer topic.

• Topicstarter Topicstarter neoblader
  • Startdatum Startdatum
hoi, heeft iemand voor mij de onderdelenlijst van de carson stormracer 1?
Die heb ik er namelijk niet bij, is wel handig met onderdelen bestellen.
alvast bedankt.
rick

Hoi, ik heb sinds een week ook een Stormracer2. Ben nu het laatste restje van de inloopbenzine aan het opmaken middels de WOT methode. Na eindelijk de wielen stil te hebben gekregen in stationair stand, dmv de trimknop op de zender. Maar aangezien het nu vrij fris is, vandaag -1 graad, lijken mijn servo's van slag te raken. Het fine tunen lukt nu dus helaas niet. Af en toe gaat de motor op hol. Is dit normaal met dit weer en moet ik wachten op wat warmere tijden? Zonee, wat voor tips hebben jullie dan? Anders was het niet zo handig om deze auto in de winter aan te schaffen.
:S

Laatst bewerkt door een moderator:
ten eerste, stel je stationair nooit af met je trim. altijd met je stationairnaald doen ;).
mij was aangeraden bij 2b, om te gaan rijden als het voor uzelf lekker weer is om te lopen, dus bijv tussen de 8 en 25 graden ofzo (noem maar een dwarsstraat). tja, ik heb de mijne ook in de herfst(vakantie) gekocht, en ook door de winter gereden. het enigste wat last had van de kou, was ikzelf. nou heb ik zelf ook nooit onder de 7 graden celsius gereden, misschien kan iemand anders daar duidelijkheid in brengen.

Groeten,

Ruben

Het is de afgelopen dagen ook niet echt weer geweest om een nieuwe motor in te rijden zie een ander draadje in het brandstofauto gedeelte. Inlopen 3,5cc ....

Ik hou voor mezelf de +/- 10 graden aan als grens voor m'n nitro's , inrijden doe ik niet als het kouder is als een graad of 12 tot 14 (afhankelijk van wind,regen en dergelijke).

Een nitro motor is heeeel erg temperatuurs gevoelig , verkeerd inrijden kan je ook zonder meer je motor kosten ....

Tnx voor de reacties, het lijkt inderdaad dat de temp iets te laag was. Ik heb de auto en zender op kamertemperatuur opgewarmd en inderdaad, hij reageert weer normaal.

hallo, allemaal
ik heb dinsdag de carson stormracer extreme gekocht maar vandaag wil ik hem starten en dan draaien mijn wielen mee en als ik aan mijn wielen draai gaan die heel zwaar. wie o wie weet wat hier aan de hand is. het enige wat er aan gebeurt is is het differentieel eruit gehad om een inbusje eriut was getrild maar die zit nu weer vast met locktite en het differentieel zit er ook weer goed in want daarna heeft hij gereden toen sloeg hij af en toen wou hij niet meer starten.

Niemand kan over het internet zien wat er precies aan de hand is.

Als je wilt starten en de wielen draaien direct mee is het de koppeling en moet je die uit elkaar trekken om te zien wat er aan de hand is. Een vastgelopen lager, een gesmolten koppelingsschoen of een gebroken veertje zijn de meest voorkomende defecten.

ok ik heb het differentieel eruit nu is mijn vraag er zitten 2 tandwieltjes AAN de motor en kleintje dat naar het groter gaat voor de aandrijving en er zit een grote aan die is volgens mij om hem te starten op een startkist. nu mijn vraag moeten tussen de 2 tandwieltjes AAN de motor los van elkaar moeten draaien. want als het grote draait moet het kleinte tandwieltje meedraaien. klopt dit of niet.
mvgv zander.

Jij hebt dan een 2 versnellingsbak, dat zijn de 2 tandwielen naast elkaar.

De grote op de middenas (is geen diff) heeft een zgn. oneway bearing die draait 1 kant op geheel vrij en de andere kant op neemt die de as mee. De iets kleinere tandwiel loopt geheel vrij, diet die dat niet zit je probleem daar.

Maar bij de motor moet de trommel waar de 2 tandwieltjes aan vast zitten geheel vrij draaien, doet die dat niet is daaronder iets aan de hand. Met het schroefje op de kop zijn kant kan je de trommel los halen.

nog een keer in heb 4 wiel he dus mijn motor zit aan de zijkant en dan zit er in het midden wat om te zorgen dat ik 4 wiel aandrijving heb. maar aan mijn motor zitten 2 tandwielen een vliegweil om te starten en een aandrijv tandwiel die naar het midden gaat om de wielen aan te drijven. maar het vliegwiel en het aandrijftandwiel kunnen niet los van elkaar draaien. volgensmij is de het probleem. zoja hoe kan ik het oplossen.
mvg

Daar zit dus je probleem want het gedeelte met de tandwieltjes moet geheel vrij draaien tov. het vliegwiel.

Wat ik al zei kan je op de kop zijn kant een schroefje los draaien waarna je de trommel eraf kan trekken en dan moet je zelf even kijken waarom het niet vrij van elkaar kan draaien.

Ik ga waarschijnlijk van de week een stormracer extreme kopen, iemand tips over het inrijden, het gewone rijden of het afstellen dat anders is met deze auto dan andere autos?

ik heb mijn stormracer extreme met de WOT methode ingereden en hij doet het goed. kan alleen nu niet rijden omdat mijn koppelingschoentjes helemaal kapot zijn.

en dat valt onder de slijtage, of een rijdersfout? :squarewink:

en een vraagje over het inrijden, is 4/5 tankjes genoeg volgens de WOT methode (lopend bijhouden) met 75cc? of gewoon een halve liter nitro volgens deze lopend bijhouden snelheid?

Laatst bewerkt:
Hoe meer tankjes je rijd volgens de wot methode, hoe beter.

Ik doe er altijd 6, en vanaf dan begin ik af te stellen.

Back