Cessna 182

Ik kom vaak met teveel snelheid aanvliegen en/of hoogte aanvliegen.
Snelheid eruit halen kan alleen door gas dicht en stijgen om de snelheid kwijt te raken, met als gevolg dat door de snelheid ik weer 10+ meter hoog zit en weer veel toch hoog zit :)
Bij teveel hoogte heb ik hetzelfde probleem, die raak ik alleen kwijt door te dalen, maar daal ik krijgt ik een grotere snelheid, met als gevolg dat ik weer te snel vlieg..

pffft.. is ook nooit goed :P
Ik moet gewoon iets beter gevoel hiervoor krijgen.. het gaat allemaal nog niet "soepeltjes" .. ik moet nog teveel nadenken en het gaat nog niet nauwkeurig genoeg :)

@Helza.

Daar heb ik ook nog last van, maar mijn vleugels zijn een stukje korter dan de easystar.
Dat heeft dus ook zo zijn voordelen....ik bedoel dat hij minder zweeft in de lucht, en dus beter naar beneden is te krijgen.
Misschien is de cessan 182 ook wat voor jou, het is namelijk geen (zwever) :wink:

@hobby: die van jou is idd een baksteen. dalen is nooit en probleem :wink: :P

@helza: je geeft het antwoord al..

als je gaat aanduiken om te dalen wordt die hoogte (= energie) omgezet in snelheid.
zo kan je wel landen, maar heb je heel veel snelheid te verliezen. dus een heeeel lange landingsbaan nodig.

- hoogte verliezen met hoogteroer neutraal (dus niet aanduiken!!)
gas dicht of een klein beetje gas (je snelheid is nogsteeds constant..) naar beneden laten zakken..

- boven de baan RUSTIG stick naar achter. evtentueel een beetje gas BIJ om niet te snel te dalen..

- voor het "neerzetten" gas dicht en flairen om snelheid te verliezen. NIET meer gaan klimmen, houd het vliegtuig op grassprietjes hoogte tot je geland bent.

ps ter verdieping:
hier omschreven is landen met zo min mogelijk voorwaardse snelheid.
dit wil je bijvoorbeeld op (hoog) gras of bij elk vliegtuig zonder wielen.

zou je op wieltjes op asfalt, of met GROOTE wielen op kort gras (modelvliegveld) landen dan ga je voor een zo laag mogelijke vertikale snelheid. (dus minder flairen, maar meer snelheid)
en daar het mooiste compromis in....

- boven de baan RUSTIG stick naar achter. evtentueel een beetje gas BIJ om niet te snel te dalen..

Daar wringt de schoen een beetje.. dat rustig :)
Ik overstuur nogal veel.. erg gevoelig knuppeltje..

@helza, je hoeft niet te stijgen om snelheid te verliezen, je hoeft alleen maar niet te dalen..

probeer maar eens op een hoogte te blijven vliegen zonder gas bij te geven. je zal zien dat je steeds langzamer gaat. doe dit wel op hoogte, want als je té langzaam gaat... :P stall :wink:

hobby zei:
@Helza.
Misschien is de cessan 182 ook wat voor jou, het is namelijk geen (zwever) :wink:

Het lijkt me een erg leuk toestel, vooral ook omdat hij rolroeren heeft :P
Ach ik zie wel, misschien koopt een vriend van me hem (of omgedraaid, koopt hij die van mij, en ik de cesna...lol)..

Maarja voorlopig (=dit jaar?) eerst even sparen.. mijn geld is er wel HEEL hard doorheen gegaan deze maand..

Geeft niks die chat site, vind het allemaal wel leuk om te lezen :wink:

En Rico.....ik heb vandaag een snellader aangeschaft....de Graupner Ultramat 10.

Nu kan ik lekker snel laden, en hij is zowel voor thuis als voor 12 volt :lol:

En ik kan er in de toekomst ook 1-4 lipo´s mee laden :wink:

Hallo

ik ben op dit moment in het bezit van een Kyosho Calmato bovendekker (gloedje nieuw) met 7.5cc 2takt motor, waar ik mee aan het leren vliegen ben.
Ik heb een 40 mHz zender (6 Kanaals)

Zou de ARF Cessna 182 voor €155
Iets zijn voor erbij?
ik heb nu een Dragonfly #4 electro heli, maar wil die misschien gaan verkopen, en volledig overstappen op vliegen, maar wil er een electro kistje bij.

Die cessna, zit daar alles bij wat er staat? dus dat ik zelf niets meer hoef te kopen? (behalve dan evt een extra accu?)
En ik kan dan dus mijn eigen 40mHz zender gebruiken?

Dan lijkt me dat een mooi vliegtuigje voor erbij, en zoals ik in een ander draadje hier geleze heb, moet hij goed vliegen, en zoals hier te lezen best makkelijk te repareren zijn...

En hoe lang kan ik dan vliegen met een volle accu? want dat staat er bij dat model niet bij.
En kan met die motor behoorlijk gevlogen worden?
Evt lipo accu met lader er bij? (heb je toch meer power? of alleen meer vliegtijd?) Want die kun je via die site ook mee bestellen

Ik vind het namelijk een super mooi vliegtuigje...

@BadBert,

Hij word geleverd, althans bij mij.....met een 4 kanaals zender op de freq...40 mhz, incl servo´s en ontvanger regelaar en batterij.

Dus eigenlijk vliegklaar.....je bent er denk ik zo´n 10 minuten mee bezig om hem vliegklaar te krijgen.

Maar als je al een zender hebt, kan je hem beter los kopen, ben je een stuk goedkoper uit...kijk maar eens bij www.monkey-toys.de daar kan je hem helemaal zelf opbouwen.
En hij is idd makkelijk te reaparen :wink:

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

Oja....en hij vliegt echt heel erg leuk, je kan er echt van alles mee :lol:

Is er ook een nederlandse site waar dit kan? Heb geen goede ervaringen met buitenlandse bestellingen :S

En ik ben een NOOB op electro gebied, dus weet niet wat ik allemaal het best kan pakken :(

Lipo geeft vooral een lager gewicht en een langere vliegtijd. wat op die cessna prima tot zijn recht zal komen.
als je echt meer vermogen wilt moet je toch aan de brushless gaan..
maar neem er dan meteen een shockflyer of holiday bij.. :P

Hahah ok ;)

Dus als ik de info van jou en hobby combineer, moet ik dus een losse cessna bestellen, met alle electronica en lipo accu's met lader?

Wat moet ik precies allemaal hebben dan? En waar (in nederland) kan ik dit voor een mooie prijs bestellen.

Ik ben nog een MEGA nOOb op het electro gebied, enige electro wat ik heb is mijn DFje ;) verder heb ik altijd brandstof dingen gehad (boot, auto's en nu vliegtuig)

En Hobby? hoe lang kun je vliegen met een standaard accu(ik heb ergens gevonden dat dit ongeveer 15 minuten moet zijn)? en heb je genoeg power met het standaard motortje voor leuke acties in de lucht?
En kun je er ook mee vliegen als het waait? of moet het windstil zijn?

Bij de conrad hebben ze hem voor 129 euro (ff zoeken op Bestnr.: 230185 - 89 op de conrad site)
Dan istie ook vliegklaar
Mij lijkt het dat dit geen geld is, en dan heb ik nog over om een lipo accu met lader (evt2 accu's) te kopen als ik mijn heli verkocht heb, of is hij ergens NOG goedkoper te vinden?

Dit is toch ook een hele goede kist om verder mee te leren vliegen? dus dat ik dan evt mijn Calmato een keer thuis kan laten?

Dat klopt wel idd, maar als ik zo de plaatjes zie, is hij exact hetzelfde.
Ik zal eens een mail sturen naar de conrad...

EDIT: mail onderweg met de vraag wat het merk is van het vliegtuigje...

De Conrad Cessna 182 is dezelfde (fabrikant) als de Kyosho/Hype Cessna 182, Art Tech , .....alleen voor € 129,-- niet veel geld.... (inclusief "service" ???, onderdelen leverbaar ???) ....

Kleine waarschuwing, verwacht niet dat de RC installatie echt recyclebaar is voor volgende modellen ..... wil je doorgaan in de hobby, investeer dan iets meer, maar toekomst gericht, wat je uiteindelijk (veel?) euri bespaart ....

Back