Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het ontbrak nog aan enkele antennes aan de onderzijde vd romp, dus de bekende plasticard weer bovengehaald en weer menig uurtje gebouwd...
Er moest nog een kleine houder gemaakt worden aan de onderzijde, ook hier all plasticard... wel wat werk om de ronding vd romp mooi te laten aansluiten..
Om de andere antennes te kunnen test monteren moest ik de romp kunnen omdraaien, dus... het was tijd om het mechaniek eruit te halen...
De Chinook zal dus pas weer vliegen als'ie volledig klaar is... da's toch het plan....
En zo ziet het eruit met de antennes ( tijdelijk) gemonteerd... Ik heb bewust niet alle antennes gemaakt omdat deze te snel zouden stuk gaan bij dagelijks gebruik, maar dit is best ok!
zij aanzicht...
Nu het mechaniek uit de romp is kan ik beginnen met de volgende tijdrovende klus.... rivetten.... 't zal dus een tijdje duren vrees ik...
Probleem is dat de Chinook "maar" 1/10 schaal is, dus de rivetten behoorlijk klein gaan moeten worden om mooi over te komen... ik heb al enkele chinook's gezien met té grote rivets, en dat was écht niet mooi... eerst alles maar eens uittekenen, en dan zien we wat mogelijk is...
De eerste stap is het egaal grijs spuiten van de complete romp. Dit vooral om een duidelijke ondergrond te hebben zodat ik de potloodlijnen en later de rivetten goed kan zien..
Dus het geheel een lichte laag gegeven, het aftekenen kan beginnen...
details komen zelfs nu al goed tot hun recht...
En Gooooo...... uiteraard eerst de onderkant aftekenen om te zien hoe het er gaat uitzien.....
Dit betekend ook wat bouwtijd, dus de eerste rivetten staan op de onderzijde vd heli... ik heb er meteen een dun laagje grondverf over gespoten om het resultaat te kunnen beoordelen, kwestie van tevreden te zijn alvorens de bovenkant verder uit te tekenen...
De details zijn van een likje verf voorzien, en de leidingen zitten er in..
De transmissie zelf was dan aan de beurt, en ook deze is klaar... ik heb het ff gemonteerd voor de foto's, maar dit deel wordt pas vastgezet als de heli klaar is..
enkele fotokes...
Als volgende gaat het grote gat aan de onderzijde afgewerkt worden....