Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
om dan weer omhoog gedwongen te worden, en langs de V-vormige opening, die het niveau in de afscheider bepaalt, over te lopen naar de warmwaterbak.
Ik heb natuurlijk al een "voorafscheider" die de bulk van de olie afvangt, en de stoom die daar uit komt is grotendeels schoon. De olieafscheider in de warmwaterbak is deels "puur voor de veiligheid" en ook als buffer voor als onverhoopt de vaartijd zo lang wordt dat die eerste afscheider vol raakt. Dan komt namelijk in één keer de hele bulk olie mee. Dat is hooguit 2 a 3 ml (meer zit er niet in het smeertoestel, er KAN dus niet meer in die eerste afscheider zitten), en dat absorptiemateriaal zou volledig in staat moeten zijn die hoeveelheid olie af te vangen.Ik zie de olie afscheider als een soort septic tank met schotten.
In de eerste kamer komt het met olie verontreinigde condensaat binnen.
Hier moet de olie zich scheiden van het water, vraagt enige verblijftijd.
Moet je even één post hoger kijken, dan zie je wel hoe het zit. De afscheider is in zijn geheel afgesloten vanaf de warmwaterbak,, maar loopt niet tot de volle diepte, om wat minder opslagcapaciteit van de bak zelf te verliezen.Maar dit schot zit niet afgesloten op de bodem van de afscheider, dus als je het warmwaterdeel kamer3 leeg trekt, dan trek je ook kamer 1 leeg.
Dat loopt er vanzelf in... De afscheider is IN de voorraadbak gebouwd, het water wat door de V-vormige opening stroomt, valt rechtsstreeks in de voorraadbak.Verder, hoe ga je het gereinigde condensaat in de voedingswater tank krijgen?
Communicerende vaten zal moeilijk zijn.
Of ga je kamer 3 zo groot maken, dat deze gelijk de voedingswater voorraad tank is?
Correct, maar een oneindig lange verblijfstijd heeft ook weinig zin.Blijft de vraag, waarom de inhoud van kamer 1 verkleinen, want dit verkort de verblijftijd.
Verder, ga je kamer 3 als voorraad tank gebruiken?
Ik moet blijkbaar toch nauwkeuriger meten
Mischien ga ik dat vanavond eens even doen. Badkuip, weegschaal en stopwatch, en dan op een mooi gemiddeld vermogen kijken wat ie doet...
Ben er van overtuigd dat dat wel gaat lukken, al was de speurtocht naar een geschikt "potje" bij de Action niet succesvol.Succes met het bouwen van de condensor.
waterniveau van ongeveer 1 cm in de waterbak i.v.m. met dat ik wil voorkomen dat de voedingpomp lucht hapt, want dan moet de ketel van druk om da
Als je de ketel opstart, zit er ook lucht in.
Waarom opnieuw opstarten als er tijdens bedrijf er lucht in de ketel gepomp wordt?
De lucht ontwijkt samen met de stoom, beluchte stoom.
Het IS een optie, maar zoals gezegd, ik ben niet zo kapot van tegendruk aan de machine. Nog niet eens vanwege het hogere gasverbruik, of de noodzaak voor een hogere keteldruk, maar meer omdat ik sterk de indruk heb dat het de regelmaat van de machine verstoort: Die tegendruk is variabel afhankelijk van hoeveel condensaat er in die leiding staat. Daarnaast: de keteldruk staat aan de buitenkant van de bakschuiven, de tegendruk aan de binnenkant. Dat heb ik liever niet.Over condensor.
In bericht #171 schrijft @k-k : Bert, Je hebt het over een beunkoeler, maar zou een kimkoeler (leidinkje onder het vlak van de boot een optie zijn?
Stukje van 30cm koper ø4x3mm door de huid en aansluiten met hitte bestendige siliconen slang.
Tijdens varen een perfect koeling en geen lelijke buizen in het schip.
Zoals je reeds hebt geschreven, moet de machine met een hogere druk werken om de tegendruk in de condensor te overwinden.
Nu gebruik je een drukzender 30PSI. In de zelfde behuizing is ook een 60PSI uitvoering leverbaar.
Deze heeft dezelfde spannigsgrafiek, volle bereik is 0,5 tot 5V uitgang.
Nadeel, de hogere keteldruk kost extra gas.
Henk.
Natuurlijk krijg je een drukverlaging, ook al zou die voedingpomp doorhalen met lucht: Die voedingpomp is volumetrisch, dus die doet maar een halve liter lucht per uur, en die lucht heeft niet een expansievoud van 1700 zoals water dat wel heeft.Nadat ik et bericht verzonden had, realiseerde ik mij, dat je geen ketel niveauregeling hebt.
Ergo je weet niet of een druk verlaging komt, omdat het water op is, daar er alleen lucht in de ketel gepomp wordt.
De reden is dat die voedingpomp niks meer doet als hij lucht hapt en tegen de keteldruk in moet werken
Volgens de e-mails ga ik vandaag de bestelling van Regner binnen krijgen
En dat allemaal op mijn verjaardag