Cirrus of Manderin?

Vind zelf dat kwiklinks soepeler lopen dan ballinks. En krachten worden verdeeld op hevel kracht zit in het midden ipv aan de zijkant van de hevel

Nou, vandaag de kabels in de vleugel
Geplaatst en het hele zaakje gesoldeerd. Wat een prutswerk is dat toch altijd!

yvaqa7am.jpg

Hebben de andere mandarin bouwers nog verstevigingen in de servo uitsparingen gemaakt? De boel zit koud op de balsa sheeting gelijmd. Ik vraag me roch af of dat sterk genoeg is. Misschien toch een beetje glas er onder?

Als je om de draadjes hotglue doet kun je de stekker lostrekken zonder het risico te lopen dat de draadjes los gaan. Niets zo vervelend als op een wedstrijd ontdekken dat één rolroerservo niet werkt omdat de soldering los is....

080620ASW.jpg

Wel een stuk mooier dan die zwarte in het verleden.
Ik zie dat het middenstuk verlengd is aan de achterzijde (dat was in het verleden slechts bij een paar types het geval). Dat is niet verkeerd, want de prop komt nu wat verder voorwaarts waardoor deze minder snel bij het inklappen in de hoeken tegen de romp komt.

Nog een nieuwtje: ik heb van Reichard gehoord dat ze deze maand een volglas model uitbrengen. Verdere details ken ik niet; site in de gaten houden dus.

Juun

De versie 32 mm met 5 mm shaft staat in backorder. Wilde deze net bestellen. Nu maar wachten tot hij weer in vooraad is.:wink:

Wil de bowdenkabel voor het hoogteroer in de staartbuis gaan vast zetten,iemand nog tips hoe dat het beste aan te pakken

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mij in de Etalon, zit de bowdenkabel op een dunne tapse balsa spie gelijmd,die in de staartbuis naar achteren wordt geschoven, weegt bijna niks en absoluut spelingvrij.

Terence

Wil de bowdenkabel voor het hoogteroer in de staartbuis gaan vast zetten,iemand nog tips hoe dat het beste aan te pakken

Hoe het vaak gedaan wordt als je de kabel aan de romp wilt lijmen:
buitenkabel door de buis voeren met een stalen binnenkabel er in, dan magneetjes aan de buitenkant zetten om de kabel tegen de wand te trekken en dan dunne CA langs de buitenkabel laten lopen.

Bowdenkabel vast gelijmd en staartbuis zit ook vast aan de romp. Nu bezig met de ontvanger. De romp is van GfK/kevlar. Antennes maar naar buiten brengen?
Ontvanger is een spektrum dsmx carbonontvanger.
2 antennes voor de vleugel in 90° naar buiten en de satelliet net voor de staartbuis naar buiten?

Antennes maar naar buiten gebracht voor de zekerheid. Heb nog een vraag,de stuurstangen van de flaps en ailerons ,bij servokant zo dicht mogelijk bij de as van de servo?
Dingen nog te doen:
* vermogens meeting doen
*uitwegen en daaruit accu bepalen
*afdekplaatjes op de vleugels plaatsen tbv de servo's
* roerspleten afdekken

Dan klaar voor de maiden flight

Back