Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

Mja, ik ga gewoon voor alles of niets.. "dan maar dood", zoals ze hier zeggen. :P

Et zou een beetje idioot zijn van astro om corona motoren te verkopen die niet op een corona werken.
 
Dat meet ik op waar de as naarbuiten komt aan de achterkant, dat is denk ik et warmste plekje van de motor?
 
Maak je niet druk. De interne temperatuur is gerust niet het dubbele.

Doe toch eens niet zo onzeker man! Dat ding is prima. Al dat nutteloze gezever... Ga vliegen!
 
Voor iemand die met machines van 2000 euro rondvliegt is zon motortje van 70 euro meer of minder natuurlijk niks. :roll: ;)


Maargoed, ik zal dr wel mee blijven vliegen zo, want aan anderen vragen brengt helaas ook niet veel duidelijkheid.
 
freakazoid maak je je niet een beetje te druk om alles ik heb het nu zo een beetje gelezen maar durf je nog wel te gaan vliegen met de corona waat jij je wel niet af vraag zeg de corona is een beginers kist vliegen met dat ding dat doe ik ook met veel plezier en zonder kop zorgen :wink:
 
Ja de corona zelf is een pracht van een heli, hij hoverd heel gemoederlijk, maar als et motortje na 50 packs al naar de hmmhmm is, dat zou ook zonde zijn. :P Et zijn tenslotte geen goedkope fietsbel motortjes meer, die hierin gaan he. :)
 
Hoi freak

Een beetje zorg voor de motor kan natuurlijk geen kwaad.
Als je niet helemaal zeker bent zou ik het volgende doen. Zorg er voor dat je de motor na een vlucht nog vast kunt pakken zonder je te verbranden. Als je de motor dus niet meer vast kunt pakken zorg je voor een betere koeling. Dit kun je doen door een extra koelvin op de motor aan te brengen.

tieske
 
NOG een koelvin? Als je me kunt vertellen waar ik die moet laten, zal ik et erop zetten. :P

Corona08.jpg
 
Missie "Cooldown". Poging 1:

Een getrimde CPU ventilator, direct op de accu aangesloten.

Corona15.jpg


Corona16.jpg


Resultaat: Haalt geen hol uit. Motor nogsteeds tewarm om vast te pakken. Ook merkbaar een vermindering in vliegtijd.

Wat kan ik nogmeer proberen?
 
Mischien wel, moet ik even voor kijken.

Et vervelende is, moet ik em nu WEL of NIET in heli mode zetten. En ik vind de rest van et programmeren ook een beetje ingewikkeld. Want naast de dipswitches zijn er schijnbaar ook nog een zooi met de stick in te stellen dingen.

Hier is de handleiding:
http://www.schulze-elektronik-gmbh.de/guide/gfutu10-e.pdf

Wie kan me vertellen wat ik moet doen?
 
Zonder kap wordt ie 52'c en met kap 60'c. Dat is wel met een buitentemperatuur van 26'c.

Wat ik WEL ben opgeschoten met die CPU cooler erop, is dattie na een minuutje "downspoolen" weer bijna koud is. Maar daar hebben we tijdens et vliegen denk ik vrij weinig aan. :roll:
 
Back
Top