Corona LMH 120 - Freakazoids logboek.

de mijne weegt 1260 gr en ik vlieg met een mega 16/15/3 en wat de belasting betreft heb geen iedee ik vlieg gewoon en en hij doet het goed en dat is het belangrijkst voor mij :)
 
Je zegt 15 tot 20 minuten dus ik zal in dit geval et gemiddelde pakken van 17 minuten ongeveer. Je zegt ook 9.6v dus dat is 8 cellen. Met verlies door hoge ampere heb je iets van 3000mAh voor et voltage inzakt. Dus dan krijg je et volgende rekensommetje:

3000mah / 17minuut = 176.5mA\minuut.
176.5mA\minuut * 60 minuten = 10588.2mAh oftewel 10.5Ah.
10.5Ah * 9.6v = 100.8watt.

Dat betekend dus een of meer van de volgende dingen:
- Die motor is HEEL efficient.
- Et gewichtsverschil van 294gram zorgt ervoor dat de mijne 45watt meer verstookt om te hoveren.
- Die vapex dingen halen meer dan 3000mAh tot et voltage zakt.
- Je overdrijft mischien een ietsiepietsie. ;)

Met etzelfde rekensommetje en et verbruik van mijn motor kom ik uit op 10 tot 11 minuten met die accu..

Ik weet niet waarom de mijne nou zo snel leeg is. Et kan liggen aan de accus die mischien bagger zijn, of de motor is gewoon n prul, of de regelaar is wat te enthausiast met zn low-volt detectie.

Ik zit eraan te denken om die astro te verkopen, en er een megatje van te kopen. Maar ik weet niet of ik wel van dit motortje af kom en hoeveel ik dr nog voor krijg.
 
Ik ben momenteel ook aan het kijken naar andere accupacks en twijfel nog een beetje over de Vapextech. Ik heb eens vergeleken met bijvoorbeeld accu's van HOPF, De specialist op gebied van accu's.
Daar kom ik op 2 packs van 7 cellen GP3300 pushed en matched op ca. 85euro incl. verzending

Bij Vapextech ben ik voor 2 paketten 7 cellen 3300 maar 51euro kwijt, incl .verzending

Het heeft allebei voor-en nadelen :
De hopf cellen zijn ZEKER goed maar duur
De Vapextech cellen zijn ZEKER goedkoop maar zijn ze ook goed ?

Volgens Imre werkt het in zijn Corona prima, dus dat is "bewezen".
Imre: hoe vaak heb jij ze al gebruikt en merk je verschil in prestatie met het begin ?

Ik ben er zelf ook nog niet uit, iets in me zegt dat ik maar beter net zo goed gelijk goede cellen moet kopen maar aan de andere kant scheelt het wel meer dan 30euro ......
 
Het midpoint voltage van die vapexjes zijn volgens de specsheet niet echt om over naarhuis te schrijven. Want 1.12v halverwege is niet lekker voor hoog ampere gebruik, omdattie dan als een pudding in elkaar zakt.

De IB cellen hebben bijvoorbeeld al 1.16v als MPV, en de Elites zelfs 1.185v.

Dus in dat opzicht schieten die vapexjes in mijn ogen ernstig tekort.
 
als ze die spanning langer volhouden dan de anderen weer wel uiteraard.
maar zoiets moet je toch eigenlijk zelf vaststellen met een ontlaadcurve die je zelf maakt, en niet iets uit een (optimistische :? ) sheet van de fabrikant zelf.

misschien is uiteraard vapex wat zuiniger met zijn uitspraken en de ander wat te positief ofzo ??
 
De elites en IBs zijn niet van cbp.com zelf, maar ze hebben ze wel zelf getest, meerdere malen zelfs, als steekproef. Die van vapex zijn juist van de fabrikant zelf denk ik. Bij de vapex grafieken zie je dat et voltage al veel eerder begint af te zakken.

Dus tsja, tis moeilijk beslissen zo. :)

Kent er nog iemand andere bronnen voor accus, dan cheapbatterypacks.com en vapex?

Ik heb van de auto mannen al wel vernomen dat die Intelligent (ook wel IB genoemd) cellen best te pruimen zijn.
 
1.12v 1.16v 1.185v.
*7
7.84v <---> 8,295v ~ 0.455 volt

Freak het gaat hem hier 0.455 volt in totaal. Denk eens effe na.
Ga je dat verschil voelen denkje ??
Mijn heli hooverd 2 minuten op 5 goede en 2 dooie cellen. dat is 140 gram balast en is 2.2 volt te weinig.

Voor een 3000kv motor is dat ongeveer 136 tr/min minder op de kop.
Reken dan nog dat je motor onder balast maar 80% van de opgegeven rmp maakt.
Ik denk niet dat je dat verschil gaat voelen ook niet in vliegtijd .
 
Tsja, et enige dat ik vraag, is of er al eens iemand een test gedaan heeft met die vapex cellen @ een goeie 20A. Die van imre is bakken lichter, en zn motor vreet maar 10A, dus dat is lekker lui werk voor die cellen. De mijne is loodzwaar en daardoor vreet schijnbaar de motor MINSTENS 18A, das waarschijnlijk toch al wat andere koek voor die celletjes?

Hoe het kan dat hij zo lekker lang kan vliegen en toch ZO veel lichter is bij imre, snap ik niet echt, maar ik zou bijna denken dat ik beter een andere motor kan kopen ipv een andere accu. :roll: Want met die nieuwe accu heb ik alnog maar iets van 10 minuten vergeleken met zijn 15 tot 20.
 
Nou, ik heb de gok genomen en 2 pakketten 7cellen 3700mAh Vapextech besteld.
Levertijd is 2 a 3 weken dus geduld is nodig.
De prijs vond ik acceptabel , 60euro incl. verzendkosten.

Als iedereen blijft speculeren , waar ik zelf ook schuldig aan ben ... , komen we nooit verder. Dus maar een gokje wagen.

De inwendige weerstand ligt tussen 4 en 6 milliOhm, dus da's niet superslecht.
GP's en Sanyo's liggen op ca. 4 mOhm.

wordt vervolgd ....
 
Ik ga nog even kijken hoe warm mijn motor wordt op 8 cellen, met et IR metertje van mijn inkoopaktie, als dat onder de 65'c blijft, koop ik 8cell packs, en anders 7cell. :P Dus ik moet nog even daarop wachten.
 
Weet iemand mischien waar ik RVS asjes kan kopen? Die klapstale asjes van LMH zijn zo krom als n hoepel, dus de rotor schud zich n ongeluk waardoor de canopy achterstukken lelijk op en neer hobbelen, en de motor moet waarschijnlijk ook n stuk harder werken zo.

Ook vraag ik me af, welke "klasse" is de corona 120? Alle mooie kappen die ik gezien heb, worden weergegeven in .30size, .50size, etz.
 
Ook vraag ik me af, welke "klasse" is de corona 120? Alle mooie kappen die ik gezien heb, worden weergegeven in .30size, .50size, etz.
Als je er een brandstof motor in zou zetten denk ik dat je 1,5 cc nodig hebt dus dan zou het een .9 size heli zijn.

EDIT het moet denk ik .09 zijn in plaats van .9. Als je van een 30er spreekt spreek je hier over een 9er.

tieske
 
Daar ben ik van uitgegaan Remco maar ik wou zijn heli niet te klein maken. :lol:
De heli met de brandstof motor was of is ook iets kleiner. Dus 1,5 tot 2 cc
zou niet verkeerd zijn maar daar heeft hij nog geen kap mee.

tieske
 
Freakazoid zei:
Weet iemand mischien waar ik RVS asjes kan kopen? Die klapstale asjes van LMH zijn zo krom als n hoepel, dus de rotor schud zich n ongeluk waardoor de canopy achterstukken lelijk op en neer hobbelen, en de motor moet waarschijnlijk ook n stuk harder werken zo.

Ook vraag ik me af, welke "klasse" is de corona 120? Alle mooie kappen die ik gezien heb, worden weergegeven in .30size, .50size, etz.

Dat rvs bewerkt zich erg moeilijk. Ik maak al mijn assen van zilverstaal, ook voor de grotere heli's. 4mm zilverstaal kost iets van 2,50 per meter.
Een krom asje kun je zelf ook recht maken mits er geen knik in zit.

tieske
 
Eigelijk overal waar ze metaal verkopen. Typ maar zilverstaal in in google dan krijg je wel iets bij jou in de buurt of anders een adres waar je kunt bestellen.

tieske
 
Back
Top