Countryman -> Countr-e-man, van Mike Trew

Dat groen staat zeker niet verkeerd....misschien wat gele accenten?

1961+Lotus+Climax+Type+21+1_5+Litre+F1_Tasman.jpg

800px-2006FOS_1964LotusClimax33.jpg

Laatst bewerkt:
Groen en geel

Hmm, is niet een slecht idee, laat ik even in me omgaan. Dan misschien een geel wat niet echt fel is maar meer naar bruin neigt. Al typend wordt ik enthousiaster! Is ook gelijk een oplossing om folie en lak met elkaar te verbinden . .

Ik heb het idee dat je een foto/afbeelding bij hebt gesloten in je reactie, ik krijg een foutmelding. Kun je dit checken? Waarschijnlijk een voorbeeld van groen en geel.

EDIT: ah, ik zie ze nu wel! Inspirerend, ga ik wat mee doen!

EDIT2: Oracover Cub Geel lijkt me wel wat, kent iemand die kleur? Is wat minder hard dan de normale geel volgens mij.

Jacob

Laatst bewerkt:
Ja klopt. zoek maar eens afbeeldingen van een Lotus Climax, dan krijg je het idee.
(ander plaatje in mijn post gezet)

Ik ben om! Alles valt ineens op zijn plek.

Romp wordt wit met een groene bies waarin in geel dan de naam Countryman komt te staan. Hoe precies weet ik nog niet, moet wat lijken op de 2e foto met 'Team Lotus'. Ik ga schetsen. Dank voor de inspiratie Arjan!

Jacob

You're welcome sir... :-)

En dat Oracover Cub geel is inderdaad minder hard, komt zeer zeker in de buurt van de kleuren die Lotus gebruikt, zoals de velgen op die onderste foto.

ff doorgaan

en gelijk maar even doorgepakt. Een stukkie wit er op gefolied en wat Oracover geel wat ik nog had liggen als scheiding gebruikt.

2 lessen: de Oracover schijnt me nog teveel door en de Acryl lak kan niet tegen hitte . .

2 oplossingen: heb naast Oracover cub geel ook Orastick geel besteld. En dat stukje groen spuit ik wel even bij!

SV108988.jpg

Vanavond even schetsen hoe de romp moet gaan worden!

Jacob

kleur

Wit is natuurlijk de mooiste kleur voor een zwever.
Maar om de zichtbaarheid te optimaliseren geef je hem liefst een kleur die fel contrasteerd met de blauwe hamel.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat mijn witte zwever bij helder blauwe hemel de neiging had de verdwijntruk toe te passen.
Ik heb hem gelukkig telkens kunnen herlokaliseren.
Voor je het weet ben je hem kwijt.
Met mijn gele Bergfalke heb ik minder van die ervaringen.

Mvg
Aurectar

Vanavond even schetsen hoe de romp moet gaan worden!

Jacob

Wit is natuurlijk de mooiste kleur voor een zwever.
Maar om de zichtbaarheid te optimaliseren geef je hem liefst een kleur die fel contrasteerd met de blauwe hamel.
Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat mijn witte zwever bij helder blauwe hemel de neiging had de verdwijntruk toe te passen.

Je hebt gelijk. En tegelijkertijd is het ook zo dat je er zelf bij bent. Daarmee bedoel ik dat als je werkelijk zo hoog komt dat je zwever slecht zichtbaar wordt je maar 1 ding moet doen: kleppen er uit en zakken met dat ding.

Als je echt eens hoog wilt gaan moet je dat doen als het kan. Dus op zo'n mooie zomerse dag met Hammerthermik en lekkere bloemkoolwolken. Onder zo'n wolk heb je juist met een witte zwever weer veel contrast. Met mijn 3 meter ASW ben ik zo erg hoog gekomen, deze is volledig wit.

En het blijft natuurlijk zo dat modelbouwers een eigenwijs volkje zijn dus ik houd mijn zwevers lekker wit. :D

Jacob

een eng gevoel

Ik spreek uit ervaring met een witte kist van 2400mm spanw.
In jou geval zal dit probleem zich wel iets minder stellen gezien jou Countryman van een groter caliber is.
Maar toch moet je waakzaam zijn tijdens die blijkbaar staalblauwe hemels waar geen wolkje aan de lucht is.
Daar hangt soms een soort onzichtbare mist of ik weet niet hoe je het moet noemen.
Ze slepen je op hoogte, lossen hem, het loopt lekker en plots is BiBi verdwenen.
Heb ik al twee maal meegemaakt.
Resultaat, een eng gevoel. :???:
Gelukkig is het telkens goed afgelopen.
Een korte blinde duikvlucht en plots zie je ergens een onooglijk stipje verschijnen.

Je hebt gelijk. En tegelijkertijd is het ook zo dat je er zelf bij bent. Daarmee bedoel ik dat als je werkelijk zo hoog komt dat je zwever slecht zichtbaar wordt je maar 1 ding moet doen: kleppen er uit en zakken met dat ding.

He he

de eerste vleugel in de folie! Groene tipje er op, morgen komt de Cubgele Orastick dan is ie af. Eerste nog wel even de roeren in de folie maar dat is straks wel klaar.

SV108989.JPG

Deze week druk met werk dus ik hoop dit weekend de 2e vleugel klaar te maken, en dan volgas op de romp.

Jacob

Ik ga er voor Willem. Ben de 16e jarig, kan mezelf dus een mooi kadootje bezorgen.

Net de welfklep en rolroer in de folie gezet en er staat nu een rechter vleugel compleet hier naast me. Glimlachje om de mond . .

En ik heb nog een nieuw proefstuk gemaakt voor het silicone scharnier wat ik ga toepassen. Morgenavond maar eens kijken of het scharnier nu goed is, dus met niet teveel silicone.

Groet,

Jacob

British Racing Green! een keer wat anders, maar zeker gaaf! De tint groen klopt aardig. En ik kan het weten, ik heb afgelopen zaterdag nog een aantal Britse klassieker gepoetst bij mijn nieuwe baantje: HOFMAN Leek - Classic & Sportscars

Het wordt mooi Jacob, succes!

Laatst bewerkt:
Wat grappig! Rick die een groene auto poetst en ik die een zwever groen maakt . . toeval bestaat niet. Heb al wat ideetjes voor de romp, komt wat meer groen op. Waarschijnlijk een groen 'buikje' met wat geel/groene striping over de hele romp. Komt goed.

Jacob

Geel

Vandaag de cub-gele orastick ontvangen, en dat is dé kleur. Even een stripje op de vleugel naast de oude (knal) gele kleur op het hoogteroer. Op de foto zie je de 'diepte' van de kleur niet goed. In het eggie is de cub-geel veel voller van kleur:

SV108990.JPG

Groet,

Jacob Bos

En nog even verder gefröbeld met het ontwerp voor de romp. Hou van simpele strakke lijntjes, en dus kom ik nu tot het volgende basisidee:

Ontwerp%20romp%20Countryman.jpg

Ik laat dit lekker borrelen, werkelijkheid zal straks wel anders zijn, mezelf kennende . .

Groet,

Jacob Bos

Als je het niet erg vindt dat ik mee denk :-)
Je zou die bies op de romp achter de vleugel ook omhoog kunnen laten lopen en dan verder naar achter doortrekken....en dan je hele richtingsroer groen met een gele rand ervoor, zoals je de tips ook hebt.

Back