Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, heerlijk dat balsastof. Blijf het mooi vinden dat je van zo'n blok hout een mooi rank apparaatje kunt maken.
Tja, slank zijn ze zeker die vleugels. Maar vergeet niet dat er over de hele lengte nog roeren aan moeten . Bij de wortel 5 cm breed en bij de tip nog maar 2 . . En dat moet weer uit standaard 3-hoekslijst van 15 x 5 gehaald worden. Deze is besteld, verwacht ik vandaag of morgen.
Heeft iemand nog tips voor het pas maken van die roeren? Zit er aan te denken om de roeren eerst aan de bovenzijde met Oracover te bevestigen. Dan een 'bedje' maken waarop ze op de kop stevig in kunnen liggen, vervolgens kan ik dan de roeren naar de tips toe steeds dunner afschaven tot ze de dikte van de vleugel hebben.
Groet ,
Jacob
Zijn die roeren over gans de lengte even breed ?
Johannes, dank voor het antwoorden van de vraag! In een van de eerste posts zie je de tekening aan de wand waar de 2 delen van de vleugel, die ik tot 1 gemaakt heb, met de roeren op staan.
Gisteren zijn de roeren binnengekomen, heb ik dubbelzijdig tape gekocht, en heb ik nog wat kleinmateriaal besteld. Deze 'Einbaurahmen' kwam ik in de nieuwste Aufwind tegen en zijn ideaal voor de Mulitplex stekkers.
Daarnaast ga ik de vleugels zekeren aan de romp met Multilocks van Multiplex . Dat materiaal moet ook eerst binnen zijn voordat ik de indekking van de vleugels af kan maken.
En dan heb ik nog een idee om de tips niet af te werken met een vastgelijmd balsablok maar met een afneembaar blok, kan ik later nog eens winglets maken . . Lijkt me ook wel gaaf. Wordt het oude ontwerp helemaal 2010 . .
Vanavond eerst maar eens de roeren op maak maken en wat verder schaven aan de romp.
Jacob
Inderdaad, precies zoals je zegt; iedere vleugel 2 flaps. Origineel op tekening staat dat de beide flaps gekoppeld moeten worden. Buitenste ga ik gebruiken als rolroer, binnenste als flaps, maar ook met een mixje aan elkaar verbinden. Buitenste flaps doen op het einde niet zoveel meer denk ik. En met de zender is natuurlijk alles te mixen zoals ik wil. Butterfly is wat ik ga gebruiken bij de landing en dus geen verstoorders ingebouwd.
Jacob
Hele simpele reden: eerst ben ik eens gaan stoeien met jouw motor, een 4S accu, en dan een prop erbij zoeken. Zelfs 10x6 was nog te groot voor die motor (icm. 4S). Toen heb ik het omgekeerd en heb ik een prop gekozen die mij (!!!) redelijk leek voor een 4 m kist in combinatie met een 4S accu.Wat ik niet begrijp is dat je de prop vastzet op 15x7. Wat is de reden/achtergrond daarvoor? Kun je me dat uitleggen?
En kun je het ook omdraaien. Dus uitgaan van 'mijn motortje' en dan bepalen wat de prop moet zijn?
Ik ga even uit van Aero-naut klappropbladen.
en daar is 14x7 niet (meer?) verkrijgbaar.
Dirk.