Uitzonderingen die de regel bevestigen.Toch niet, kijk maar eens naar de Chrysalis(sen) van DJ Aerotech...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Uitzonderingen die de regel bevestigen.Toch niet, kijk maar eens naar de Chrysalis(sen) van DJ Aerotech...
Dat is per definitie maar voor één snelheid.Juist, maar dat is dan wel maar voor 1 snelheid.
Vvoor een thermiekzwever lijkt me dat wel ok
Nee dit snap ik niet helemaal.Ik geloof alleen niet (meer) zo in de gedachte dat de staart de downwash moet volgen. Ik zie het zo dat de neus van de romp er voor zorgt dat het staartdeel dus geen downwash voelt, maar "gewoon" in de wind hangt. (hoe zeg ik dat nu correct, ik hoop dat je het snapt)
Je hoeft je er niet zo erg druk om te maken.Omdat achter de vleugel de staart zit, geloof ik eigenlijk ook niet zo dat de upwash door de romp zo sterk gezien wordt als dat voor de zuivere vleugel wel het geval is.
Romp, staart en vleugel inteferen elkaar zo dat je, volgens mij, uiteindelijk het best de romp voor 1 vliegstand optimaal in de rechte stroming kan plaatsen, zonder je bijzonder druk te maken over de up-wash en down wash.
Aerodynamisch is de romp bij een modelvliegtuig alleen maar last, maar vaak wel nodig.Volgens mij dient de romp alleen maar om de staartvlakken en de vleugel bij mekaar te houden. Daar kan je vervolgens nog andere functies bij voegen: de besturing of de lading opbergen, een anker om eerder stil te staan bij een doellanding...
Ik heb een Orion V3 van Hobby Planet gekocht.
Zal tzt berichten over de uitkomst. Kan deze zwever ook in de database.
Best wel gemakkelijk om eens wat gegevens op te diepen uit die database. Ik ben niet zo'n held met BL-motoren / props e.d.
Taco.