De berg is van MIJ

• Topicstarter Topicstarter rc gek hugo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Irriteren die grasmaai-liedjes jou ook zo erg? Jeugdig enthousiasme is leuk, maar moet dat nou tot 's avonds laat (en nog later)? Davy maakte nog meer uren, maar die hield in ieder geval z'n snavel. Nu hoor je onafgebroken:

Ik maai m'n gras, gras, gras
De hele dag
Zo kort het is
zo lang het was
Ik maai m'n gras
En als het nu niet mag
dan doe ik het vannag

Zo gaat dat nog een tijdje door en dan komt die uithaal aan het einde, die er helemaal niet bij past: EN ZO MAAI IK NAAR VOO-HOO-REN. Vervolgens begint het weer van voren af aan. Vanmiddag hier vlak bij mijn kantoor en nu aan tafel 4 gaat het onverminderd verder. Ik heb het zo langzamerhand wel gehad......

Ik zou bijna (let op het woordje bijna) zeggen, dat ik nog liever Roel hoor met bijv. de vlieger.

roelvanessen.jpg

Jan, nog eventjes geduld. Als het goed is ben ik over 2 weken weer terug uit Amerika en kan ik, als jullie dat ten minste willen, weer voor het gras zorgen.

Ja dat klopt Corrien, ik was weer helemaal in mijn nopjes vandaag.
Ik had het schitterende gras op de berg zo ontzettend gemist tijdens mij 14 dagen durende vakantie op TEXEL!! dat ik plots volschoot met allerhande muzikale wijsjes over gras.
En die geur wanneer het net gemaaid is, sjonge, je zou er spontaan manisch van worden.
Afijn, de vakantie zit er weer op, ik heb zo te zien nog wel even werk om de groene zoden weer een beetje aan kant te krijgen, maar zolang er niemand zeurt en mij mijn liedjes laat zingen komt het goed.

Over groene zoden gesproken....Deezel heeft natuurlijk ook niet het eeuwige leven, en er is hier helemaal geen fatsoenlijke dierenbegraafplaats. Een MBFBDBP dus eigenlijk. Ik kan namelijk niet zeggen dat de zaken bijster lekker lopen momenteel (economische recessie, weinig jonge aanwas die te behandelen valt, structurele obstructie door MBFBB, enzovoort, enzovoort) en ik zie hier wel een gat in de markt. Of de graszoden.

Denk nu niet direct: "Ja ja, meneer de dieren(niet:vee-)arts zorgt dus zelf voor klandizie voor zijn dierenbegraafplaatsbedrijfje. Zo ben ik namelijk niet. Knuffelen met *rca's, daar trek ik de grens. Ze dood maken is mij te riskant (vlijmscherpe tandjes, en erg subtiel zijn *rca's niet echt) en ook Deezel raak ik liever niet aan zolang hij ademt. Dus wees niet bang.

En Jan, ik zie dat je een echte Rembo en Rembo fan bent! Leuk. Ik dacht dat je ouder was, dat je Rembo en Rembo net niet meer had meegekregen. Wat kan een mens zich toch vergissen.

Laatst bewerkt:
Wacht, ik heb nog wat toevoegingen gedaan. Je moet niet zo snel reageren (heb ik ook een leuke cursus voor trouwens)

Omdat jij toevallig net eerder op reactie versturen drukt moet ik een cursus volgens jou over te snel reageren? Daggutnie(om maar even een wijs man te qouten).
Mijn reactie sloeg overigens niet op jou post maar op die van jesse, die 16 minuten voor jou post geplaatst was.

oh okay. Nou dan doe ik je een aantrekkelijk cursusaanbod, krijg je er een gratis vulpotlood bij. Om je spelling te oefenen.

Ik hoef geen cursus van je en al helemaal geen vulpotlood. Ok mn Nederlands is misschien niet mijn sterkste kant, maar lees even een x aantal pagina's terug, daar staat het al uitgelegt.

Ja dat klopt Corrien, ik was weer helemaal in mijn nopjes vandaag.
Ik had het schitterende gras op de berg zo ontzettend gemist tijdens mij 14 dagen durende vakantie op TEXEL!! dat ik plots volschoot met allerhande muzikale wijsjes over gras.
En die geur wanneer het net gemaaid is, sjonge, je zou er spontaan manisch van worden.
Afijn, de vakantie zit er weer op, ik heb zo te zien nog wel even werk om de groene zoden weer een beetje aan kant te krijgen, maar zolang er niemand zeurt en mij mijn liedjes laat zingen komt het goed.
Jesse, vriend, WELKOM TERUG OP DE BERG
Had je ons erg gemist daar op TEXEL?
Wat een geweldig eiland is dat toch he?
Nog mooie foto's kunnen maken van diverse graslanden met hun specifieke grazers?
Texelse schapen doen het erg goed als grasonderhouders.
Je reisje naar Texel was dus eigenlijk een soort studiereis.
In dat geval zou je de bonnetjes bij Jan in kunnen leveren. (Wok-In, 1e verdieping, tafel 4)

De geur van pas gemaaid gras doet ook bij mij weer jeugd herinneringen opkomen: ik woonde in mijn jeugd onder de rook van de grasdrogerij van de familie Hartog, in Abbekerk. Ja, Wil, de Witte Reus, was mijn buurman.
(Maar dat uiteraard geheel terzijde)

Wim

Alstublieft, hier mogen jullie allebei (Arjan en Davy), een hamer uitzoeken, kunnen jullie mooi elkaars hasses inslaan ...

hamers.jpg

Overigens heb ik hier meteen maar even een prijsvraag aan gehangen, en die is als volgt. Wie de officiele benamingen van elk van deze 4 hamers weet te noemen, maakt kans op een tractatie op de aanbieding van de week uit de bakkerij.

Die Arjan toch! Goedzo jongen! Alsjeblieft, een koekje van eigen deeg.

koekjevaneigendeeg.jpg

Kopje koffie erbij?

P.S. van mij mag je ook die grote hamer gebruiken, no problem, maar of die tot de joenaaitd'rsteeds komt is de vraag denk ik. Maar dat uiteraard geheel terzijde.

PH*AJH, jij mag helemaal niets gebruiken! Ik ben die vrolijke grasmaai-liedjes spuugzat, dus ik zie er reikhalzend naar uit, dat Davy ONBESCHADIGD terugkomt. Wat Davy wil gebruiken moet-ie zelf weten. Ik mis bij de afbeeldingen trouwens nog een moker.

Blijkbaar hebben jullie allebei deze site bezocht: hamers. Als jullie nu eens naar beneden scrollen en de verwijzing volgen die daar staat zijn jullie weer een tijdje zoet. Laag water is er overigens voldoende in het buitenbergse te vinden, dus veel plezier!

nou nou, rustig maar hoor. Het zijn ongevaarlijke digitale plaatjes! Ik zou Davy nooit zijn hasses of harses inslaan.
Ik dacht trouwens eerst dat Richard het woord verkeerd had geschreven; bij mij thuis slaan we elkaar namelijk "de harses in". Leuk om te zien dat men elkaar in andere delen van het land liever de hasses inslaat. En ja, daar zit echt verschil tussen.

Jan, er valt bar weinig te lezen over die spijkers. Jammer.

Lees en verwonder je over het gebruik van messing draadnagels: spijkers. Zo leert een mens toch elke keer. Nooooooooit geweten!

Als je de volgende keer je zender of ontvanger ter reparatie/controle inlevert hoef je je dus nergens over te verwonderen als je 'm terugkrijgt.

....... bij mij thuis slaan we elkaar namelijk "de harses in"............
Zou je niet liever een huwelijksbemiddelingsbureau in de arm nemen? Niet, dat ik me ergens tegenaan wil bemoeien, hoor!

Laatst bewerkt:
Nou ook lekker dan. Ik lees daar:
"Messing draadnagels.Goudkleurige draadnagels die je gebruikt bij het maken van electronica werkstukken."
En jij weet daar niks van? Jan, die zich beroepsmatig met elektronica werkstukken bezig houdt? Hoe heb je dan in vredesnaam de afgelopen jaren al die dingen gerepareerd! Met kauwgom of zo? Tsssssss.

Irriteren die grasmaai-liedjes jou ook zo erg? Jeugdig enthousiasme is leuk, maar moet dat nou tot 's avonds laat (en nog later)? Davy maakte nog meer uren, maar die hield in ieder geval z'n snavel. Nu hoor je onafgebroken:

Ik maai m'n gras, gras, gras
De hele dag
Zo kort het is
zo lang het was
Ik maai m'n gras
En als het nu niet mag
dan doe ik het vannag

Zo gaat dat nog een tijdje door en dan komt die uithaal aan het einde, die er helemaal niet bij past: EN ZO MAAI IK NAAR VOO-HOO-REN. Vervolgens begint het weer van voren af aan. Vanmiddag hier vlak bij mijn kantoor en nu aan tafel 4 gaat het onverminderd verder. Ik heb het zo langzamerhand wel gehad......
Hier klonk het ongeveer zo:

Pompodompompompodopompompodompom

Ik ben een grasmaaierchauffeur, ik heb altijd een goed humeur.
's Ochtends vroeg sta ik op en drink ik koffie uit een kop.
Dan houdt mijn vrouw me aan de praat en daarom kom ik steeds te laat.
Dat vindt mijn baas (Jan) niet zo fijn, dus dan zing ik voor de gein.
M'n maaierslied op de mc en dan zingen alle grasmaaierchauffeurs die ook een 27 mc bakkie op hun machine hebben en toevallig op de zelfde golflengte zitten met me mee:

Parara
Parara
Parara
Parara

Ik ben een grasmaaierchauffeur, ja ik rij lekker deur.
Van Alawala tot Oudenbosch rijdt ik er op los.
Ik neem wel eens liftsters mee, 't maakt mij niet uit, al zijn't er twee.
M'n maaierslied nog een keer en omdat dan die lifsters zowaar op mijn machine beginnen mee te zingen vergeet ik natuurlijk helemaal te letten op het verkeer:

Parara
Parara
Parara
Parara

Ik ben een grasmaaierchauffeur, dat ben ik liever dan conducteur.
Overal ben ik bekend, in elk cafe of woktent.
Moppentappen tot 's avonds laat, zo houdt de barjuffrouw me aan de praat.
Mijn maaierslied in het maaierscafe en dan zingen alle grasmaaierchauffeurs die met mij samen aan de bar wat bier zitten te drinken of een balletje gehakt met mayonaise zitten te eten met me mee:

Parara
Parara
Parara
Parara

Parara
Parara