de chinese 2.4 ghz test (assan modules)

Vandaag de eerste vlucht gemaakt met Assan in mijn Futaba fx-18,
Ontvanger is de 7 kanaals, welke helemaal vol zat.
De ontvanger heeft ook helemaal geen probleem om de vier digitale servo`s te voeden bij 200 km/u,

Echt top! er zijn nog meer ontvangers onderweg.

Mike

Ik merkte ook duidelijk verschil op mijn heli toen ik overstapte, gewoon het gevoel dat de heli nauwer met de stick is verbonden. Hoe dat kan weet ik niet, maar verschil is er wel :)

Verschil merken geloof ik wel, maar het is dus niet sneller.

Dat het bij heli's toch een groot verschil is, geloof ik wel. Dit volgt een beetje uit de timing van het geheel.

Bij een normale PPM trein wordt elke servo op z'n beurt aangesproken. Assan stuurt alle servo's tegelijk aan.

De overdracht van zender naar ontvanger is qua snelheid gelijk, het is dus niet zo dat je stuurbewegingen sneller bij je servo's of heli aankomen.

Maar.. door hoe heli's werken geloof ik 100% dat je bij een heli het verschil werkt.

Stel jij geeft flink wat pitch. Dan moet de hele swash omlaag komen. Bij 2.4Ghz zal die beweging tegelijk naar alle servo's gestuurd worden, en zal je swash dus netjes recht omlaag gaan.

Doe je dat nu op een zender met een reguliere PPM trein, dan zal ie eerst 1 servo aansturen, dan de volgende en uiteindelijk de 3e of zelfs 4e swash servo. Je swash zal dus niet kaarsrecht omlaag gaan.

Dat gaat allemaal heel snel natuurlijk. het is niet zo dat ineens je heli op z'n kop ligt ofzo, maar ik geloof dus best dat je dat merkt.

Bij vliegtuigen zou je dat kunnen merken bij maneuvres waar alle roeren belang bij hebben en timing kritisch is, zoals bv. snaprolls.

Gisteren heb ik trouwens in de regen staan vliegen met Assan, dus ook dat 2.4Ghz nadeel-verhaaltje kan wat mij betreft de ton in.

Gisteren heb ik trouwens in de regen staan vliegen met Assan, dus ook dat 2.4Ghz nadeel-verhaaltje kan wat mij betreft de ton in.

Hey,

misschien nog iets meer vertrouwen... de Assan doet het al een jaar goed, waarvan behoorlijk wat vluchten met (mot)regen, erg mistig/laaghangende bewolking en zelfs wel eens een extreme plensbui.

Greetz,
Aldert

Stel jij geeft flink wat pitch. Dan moet de hele swash omlaag komen. Bij 2.4Ghz zal die beweging tegelijk naar alle servo's gestuurd worden, en zal je swash dus netjes recht omlaag gaan.

Doe je dat nu op een zender met een reguliere PPM trein, dan zal ie eerst 1 servo aansturen, dan de volgende en uiteindelijk de 3e of zelfs 4e swash servo. Je swash zal dus niet kaarsrecht omlaag gaan.

daarom is een mechanische swash mixer als op de raptor interactievrij, en de ccpm machines niet.

Ja de swash wordt inderdaad door 3 servo`s aangestuurd, en daarvóór gebruikte ik het (trage?) PCM . Ik denk dat als ik van PPM zou overstappen naar 2,4 het niet merkbaar zou zijn.

Het verschil was trouwens na 1 vluchtje alweer gewenning geworden, het is dus zeer gering.

Ja Jan, het moet wel 2.4 zijn anders steek de antenne steeds in de grond:mrgreen:
En maar zeggen dat er niets tussen de zender en het vliegtuig mag zitten anders geen ontvangst en hier staat de piloot er tussen en werkt nog, en ja nu zal er wel weer een reactie komen van het is JETI dus er is niets beter:rolleyes:

Er tussen staan werkt uiteraard wel maar het bereik gaat wel flink achteruit. Je moet het niet doen als je verweg vliegt laag boven de grond ;)

Bij hoge snelheid is de belasting van servo's zwaarder en dus de belasting van de voeding ook ;)

specifiek aan het model. heeft verder niks te maken met de rest. Behalve dan dat bepaalde onderdelen spanningsgevoeliger kunnen zijn. (2,4 ghz staat hier bekend om).

P.S. kort tussendoor vraagje is er al iemand van de assan gebruikers die hun multiswitch werkend hebben gekregen??

Nee niet nodig, correct aansluiten en je kan switchen. Ik gebruik het bijna niet meer aangezien de ontvangers van assan goedkoop zijn.

MC24 en ASSAN

Heb een tweede module voor mijn nieuwe MC24 binnengekregen. De eerste paste perfect op de plaats van de 40 mHz module. De nieuwe echter past niet: er moet een stuk van het huis van de module verwijderd worden om te laten passen, wat ik ook gedaan heb.

Nu is mijn vraag:
- is de ASSAN module niet geschikt voor de MC24. Met de vorige heb ik echter al bijna een jaar gevlogen.

Jos

Back