De definitie van een stock klasse ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 5 apr 2013.

  1. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    De motoren zijn misschien wel verzegeld alleen heb ik nog nooit controle gezien op de verzegeling, dus je kan er alles aan doen zolang het nagellakje maar weer goed is als je hem inlevert. Is dus ook een wassen neus. De laatste twee races reden er overigens ook 20 graden vertimede motoren mee (nieuwe SP-serie met ander timingboard), heb er zelf ook ééntje gehad, alleen wist ik het niet en ging hij stuk met 4.0 verplaatsing (logische he?) Ging als een speer op het rechte stuk en als ik het geweten had had ik hem lekker wat lichter verplaatst en had ik de komende ETS-races power zat gehad.

    Maargoed, er rijden er nog genoeg mee......dus eigenlijk is een vermogensmeting de enige manier om zeker te zijn van het stock-gehalte......
     
  2. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    ze zijn nog in omloop, ik weet er nog een aantal die het hebben overleefd! :) Helaas de mijne niet :(
    Maar er heeft niemand geklaagd over te snelle motoren bij de ETS Gran canaria, ook de organisatie ziet dat de nieuwe serie harder gaat maar tsja who cares.

    Ik heb daarna net zo veel lol gehad met de langzamere motor die ik kreeg, de illusie dat ik een dergelijke wedstrijd of NK kan winnen heb ik niet..

    Ik weet dat er al weer jaren geruchten zijn over cheaten met motoren etc maar bij het NK vorig jaar was er eigenlijk niks te merken van klachten van rijders. Pas na het NK kwam er van alles naar boven blijkbaar. Waarbij volgens mij nog nooit iemand gepakt is op cheaten dus naast een lijst met mogelijkheden om te cheaten blijven het tot nu toe geruchten. :)

    Gewoon lekker rijden en trainen met zn allen..
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Leuke uitspraak maar......
    1) De keuringsmiddelen zijn momenteel te minimaal om angst onder de fraudeurs te creëren. Frauderen kan gewoon.
    2) Het gaat niet om het iedereen op alles te moeten keuren maar om het het idee te geven dat men correct uitgebreid gekeurd kan worden en gewoon willekeurig of selectief enkelen die keuring (of enkele delen ervan) laat ondergaan.
    3) Als mensen niets te vrezen hebben staan ze open voor iedere keuring, willen ze dan bij de wedstrijden weg blijven geeft mij dat een andere gedachte over de legaliteit van hun handelen.....
    4) Er zijn ook technische keuringen die wel meer willen maar in gebreken worden gehouden omdat er weinig kennis wordt gedeeld over dergelijke zaken of te beperkte middelen aangereikt krijgen om mee te testen.
     
  4. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Ben wel blij dat er nu duidelijkheid is over de verschillen tussen oude en nieuwe versie. Was anders zo een winkel/webshop uitgelopen met een oude versie 13.5T V3.

    Weet nu de verschillen:
    - staat een nummer op
    - bredere gleuf/uitsparing voor sensorkabel aansluiting
    - achterplaat verdraaibaar / instelbaar

    Merkte tijdens het Paasweekend op de MACH baan dat ik op het rechte eind voorbijgereden werd door mede stock rijders. Gaf eerst de schuld aan de accu's en later aan het blok.

    Bedankt voor het opmerkzaam maken :thumbsup:

    Voordeel is wel dat ik nu nog meer accu's heb en alle lagers dubbel gechecked zijn :cool:
     
  5. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoe moeilijk is het om rijders die overmatige veel snelheid en/of toeren maken gewoon een leenmotortje van de NOMAC te geven in plaats van hun eigen motor?? Er is dan uitgebreid de tijd om het "verdachte" motortje even te testen en na te kijken op de juiste specs. De desbetreffende rijder kan probleemloos de dag verder rijden.

    Dit zou in mijn ogen in het kader van de huidige stockreglementen moeten kunnen aangezien een SP 13.5 V3.0 een juiste motor is en er dus ook geen "nadeel" voor de desbetreffende rijder is.
     
  6. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Draai het eens om, misschien zijn er ook veel mensen die niet meedoen omdat ze weten dat ze geen tijd hebben om uitgebreid hun motor te tunen en dus bij voorbaat al kansloos zijn aangezien de te snelle motoren er toch niet uitgehaald worden.

    Afgelopen zaterdag reden er tijdens een training heel veel SP 13.5 mee en de meeste liepen precies even hard, op een paar na. Die hadden veel meer snelheid op de rechte stukken en liepen gewoon een paar meter in....... maargoed, die zullen de snaren wel precies goed hebben staan en hele soepele lagers hebben, toch?
     
  7. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Naar mijn idee is stock een klasse waarin de snelheid wordt terug gebracht op een manier. Kijkend naar het 1:1 racen zie je hier meerdere klasses, maar worden er voor mensen die 'niet zo achterlijk hard willen gaan als bij de 'elite klasses' ook langzamere klasses geïntroduseerd zoals bijvoorbeeld de MRX 5 klasse of de Swift cup.

    Daarom denk ik dan dus ook dat Stock bij ons een klasse is waarin de snelheid terug gebracht wordt ten aan zien van Modified. Het is naar mijn idee niet een eenheidsklasse. immers kende we enkele jaren terug gewoon een klasse waarin je je eigen merk motor kon kiezen, mits het maar een 10,5T was.

    Zojuist heb ik een mooie quote gelezen, welke in mijn ogen voldoende zegt:

    Dit ga je niet tegen houden en zie je ook in de 1:1 racerij terug. Je haalt alleen maar het plezier uit het rijden met een oneindige reeks van regels en controles. Daarom sluit ik me ook gewoon aan bij Vincent:

    Groet Robert
     
  8. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    Dus kan nog alle tijd worden gestoken in het prepareren van de regelaar!
    Andere bedrading - dikkere draden - lagere spanningsval miniem maar alle kleine beetjes helpen
    Andere en betere elco's, meer push/power van onderuit.
    60A FET board van de duurdere regelaar, exact zelfde bouw maar betere FET's 0.11V i.p.v. 0.22V spanningsval bij 20A

    Dus ook Hand-out voor de regelaar's !
    Of gewoon in het reglement opnemen dat er geen modificaties mogen worden gedaan aan de regelaar.

    En waarom is het toegestaan met een extreme externe verbruiker naar de technische controle te komen ???
    Accu laten meten > Oeps te hoog even een stroompje trekken van een xxx ampere en dan weer laten testen > Oeps nog steeds iets te hoog, nog maar weer even een dipje geven en ja hoor precies voldoen aan de norm.
    Dat de accu daarna waarschijnlijk weer een te hoge spanning heeft controleert niemand.

    Sprak laats met iemand die dit draadje ook aan het lezen was en die zich realiseerde dat er toch wel erg veel losse GM rotoren waren verkocht de afgelopen jaren. Veel meer dan hij rijders kende die in b.v. de 1:12 met GM motoren reden.

    Ik ben ook voorstander van of Hand-out combo's of betere random controles met goede middelen. En als het mogelijk is zou dit ook moeten gebeuren.

    @Rob Janssen, Naar welke klasse zouden de rijders dan willen overstappen en waarom dan ??????

    Ik heb persoonlijk niets te verbergen dus waarom zou ik willen overstappen.
    Naar een klasse met ETS regels ? Hand-out
    Of een klasse waarin alles vrij wordt gelaten ? NK Modified.

    En dat is waarom ik rijd :p ondanks alle rook en vuur !

    Andre
     
  9. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Verschil tussen de ETS en sommige Nederlandse clubs is dat sommige Nederlandse clubs (dreigen) strenger te controleren zonder dat er duidelijke reglementen zijn.
    Waarop wordt er dan gecontroleerd?
    Of de motor teveel rpm's maakt? Er staat nergens gespecificeerd wat het minimale en maximale rpm's mag zijn.
    Teveel magneetkracht?
    Afmetingen?

    Oke als er gecontroleerd wordt op iets, maar dan wel in het reglement vermelden waar de motor aan moet voldoen.

    Dus gewoon lekker rijden.....
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Ik vrees dat jij en ik over het idee stock verschillen.... Ik denk dat de enige regel over deze klasse dat alles origineel moet zijn al zwaar overtreden wordt (en jij als samensteller van motoren weet dat wel degelijk). Andere rotors en sensorplaatjes van V2 versies of andere motoren, uitfrezen van de endbel of wegsnijden van de sensor connector of andere FET printjes plaatsen valt nu niet echt meer onder de originaliteit van de onderdelen maar het gebeurt.

    Maar zeg nu eens zelf, is het niet beter om op papier aan te geven wat de definitie van deze klasse is zodat iedereen weet waar ze aan toe zijn?

    Nou ja, als je een paar motoren hebt gemeten weet je wel waar het gemiddelde ligt. Zoals aangegeven kunnen de motoren zo uit de doos wel degelijk gelijk zijn. Na wat motoren bekeken te hebben en een maat van mij ook zin we wel degelijk tot de conclusie gekomen dat een standaard motor op 7.2~7.4 volt een 400Hz draait met een hele simpele meeting.
    Zo zou ook de GM rotor duidelijk meer magnetisme hebben dan een stock SP rotor dus is het meetbaar en een gemiddelde waarde met toleranties vast te leggen.

    Dit zou dus een prima voorstel zijn. Deze motor(en) zou dus legaal goed geprepareerd kunnen worden zoals de lagers vervangen of smeren en de rotor uitgeshimd (al zou dat met de nieuwe niet meer kunnen) en hij zou verzegeld moeten worden.

    Inderdaad speelt dat wel degelijk en belemmer je de groei van de klasse door een te wazig reglement of definitie.
     
  11. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Klopt en jij bent heel hard jou idee aan het propageren :)

    Wordt mij nu iets verweten, of is dit een scheve onnodige opmerking?

    Was jij niet de gene Roelof die een jaar terug opmerkte dat hij zijn regenbanden van de 1:8 'conditioneerde' na de race met een smeermiddel. Maar was smeren van 1:8 banden een jaar terug niet illegaal? ;-)

    Bekijk het ook eens van een andere kant, Ik koop een motor, hiervan gaat de sensorplaat stuk, of de rotor, ik bestel een nieuw onderdeel (gelijk aan het origineel) en vervang deze, hele normale gang van zaken lijkt mij zo. Dan is de motor niet meer origineel en illegaal volgens jou. Dus als ik als arme student mee wil rijden met het NK, maar mijn motor gaat stuk, kan ik de hele motor wegdonderden, want ja als ik een kapot onderdeel vervang voor een nieuwe is hij niet meer origneel maar samengesteld. Koop maar een nieuwe motor.....

    De opmerking van Eric, welke ik ook al eens heb geopperd, de top 3 (o.i.d) moeten hun motoren aanbieden tegen nieuwprijs. Prima plan :). Mijn motor mag je zo hebben, meer dan uitspuiten en uitshimmen doe ik er niet aan, zoals in een ander topic ook al gemeld.
    Overigens met de ESC idem dito. Wil je de mijne hebben, prima je mag hem overnemen voor de nieuwprijs.

    Waar wel aan gedacht moet worden. Wanneer motoren geseald worden ga je problemen krijgen met het rijden in de regen. Wanneer de sensor niet beschermd wordt tegen water, en wanneer de motor niet netjes verzorgd kan worden na een regen race, gaat deze zeker stuk. Volgens mij kon vroeger met de Element motoren onder toezich van de Nomac de motor ook geopend worden, misschien moet dat dan wel even een kanttekening worden.

    Groet Robert
     
  12. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Ach, misschien is het zo gegroeid; toen ik in 2004 mijn eerste NK reed huurde ik een motor van de NOMAC voor de "stock", daarnaast was er de Modified waar met alles mocht zolang de 12 turns maar niet werden overschreden.

    In 2007 kwam de LRP TC Spec-regelaar met een 4.5T BL en reden er 50 man in de modified. De stock was dat jaar niet zo groot maar wel gezellig met de Element. De Mod ging volgens sommige mensen veel te hard dus besloot men in 2008 de cellen te beperken van 6 naar 5 cellen. Hierdoor haalde niemand meer de runtime in de mod en stapte veel mensen over naar de Stock, gevolg: Modified was overleden en iedereen probeerde zo hard mogelijk te gaan met een Element.

    Brushed was uit dus gingen we over op een 10.5 brushless handout met 5 cellen. Toen eindelijk lipo toegestaan werd was een 10.5 natuurlijk te snel en moesten we de snelheid weer omlaag brengen door een 13.5 te gaan rijden. Dit was weer te langzaam dus ging met vertimen met de regelaar en ging de stock net zo hard als Modified in 2007. Wederom ging het te hard dus moesten er 0 graden-regelaars komen.

    Kortom, iedereen wil harder maar omdat het stock is moet de snelheid gedrukt worden. Waarom niet gewoon één klasse met alles vrij (motor en regelaar) en als je dat te hard vind gaan zet je er een wat milder motortje in! De huidige formule is namelijk niet te handhaven (Lees: controleren), dus dan zou je in mijn ogen alles gewoon vrij moeten geven.

    Het is en blijft tenslotte het Nederlands Kampioenschap, ofwel de beste stuurman zou kampioen moeten worden.
     
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.477
    Locatie:
    Sassenheim
    Klopt dat het smeren bij de BC08 een hekel punt was die de sfeer op en naast de baan verziekte en daar is ook aan gewerkt om de verziekte sfeer weg te nemen. Sterke vechters tegen het smeren vallen nu door de mand als je hun rondetijden van nu met smeren gaat vergelijken met vorig jaar zonder smeren, 1 onder hen is een hele goede bekende van je die na iedereNK wel zijn klachten kon neerleggen van wat hij gezien had. Helaas voor hem een verschil van een 14.3 tijdens een NK zonder smeren en 5 weken later op een GP met smeren een 14.4 op hetzelfde circuit is de discussie voor mij gesloten.
    En inderdaad wil ik een bandenset van nieuw 130 euro niet na 1 wedstrijd gebruik uit laten drogen.

    Terugkomend op deze klasse... misschien was het je niet opgevallen maar bij mensen buiten de vaste groep zijn er gewoon veel vraagtekens over de definitie van deze klasse. Een vaste motor en regelaar ongemodificeert lijkt mij toch duidelijk iets van een eenheidsklasse maar blijkbaar hebben mensen daar andere ideeën over. Dat verschil in gedachten kan alleen weggenomen worden als het ook goed op papier staat dan weet iedereen waar men aan toe is, niet alleen rijders en toekomstige rijders maar ook technische keuringen.
    Zoals wij het smeerprobleem met mogelijk de enige handelbare oplossing op reglementniveau hebben aangepakt zou ook de electro klasse dit kunnen.

    Enig verschil tussen de problemen bij jullie en ons is dat het smeren bij ons niet controleerbaar was, ook niet met dure labtesten en bij jullie het controleren van de juistheid van onderdelen en specificaties wel zonder hoge investeringen mogelijk is.
     
  14. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Haha.....ik weet zeker dat mensen niet in de MX5-klasse of Swift-cup gaan rijden omdat ze niet "zo achterlijk hard willen gaan", maar meer omdat ze gewoonweg het budget niet hebben. Overigens heb ik diverse 1:1 merkencups gereden en juist daar is het cheaten tot een kunstvorm verheven, dat was ten tijde van de Toyota Starlet-cup en de Renault 5-cup (midden jaren 80) al.

    Mede door deze sprintraces waarbij men heel snel naar voren moest ongeacht de schade (de sponsor betaalde namelijk meer voor een podiumplaats) is de DNRT (Seat Ibiza-cup, Mazda MX5-cup en zo nog veel meer klassen) ontstaan waar men geleerd werd met respect voor elkaars spullen te racen.

    Met dat respect zat het wel goed maar ook daar werden de technische grenzen opgezocht en overschreden, dieseltjes met andere verstuivers, dieselpompen rijker zetten was een kleine greep uit het arsenaal wat alleen al in de Ibiza-cup werd toegepast. Ook de MX5 heeft meer nodig dan een redelijke donor-auto, motoren zijn daar ook belangrijk (en dus duur), zelfs in de Volvo 360-cup ("goedkoper kan je niet racen") winnen de auto's met een flink geprepareerd motortje.....

    In de "belangrijke" cups (Swift, Clio etc.) worden motoren compleet ge-blueprinted, ofwel motor uit elkaar en zorgen dat alles perfect in de tolerantie zit; kosten: mega!!! Maar je gaat wel een tiende of twee harder over Zandvoort.

    Bij cupracen (en dus ook Stock) is het nu eenmaal duurder dan bedoelt om vooraan te rijden, niemand kan namelijk door een basis-auto van het cup-pakket te voorzien vooraan meedoen, het kost namelijk veel tijd en geld om een winnende auto te bouwen.

    Ik denk dus dat de 1:1-vergelijking redelijk klopt maar niet zoals we het graag zouden zien ;-)
     
  15. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Precies wat je zegt Eric! In de 1:1 wordt in de stock klasses ook heel veel geld uit gegeven om harder te gaan met de toegestane spullen. Maar niet iedereen weet dat een stock klasse dusdanig duur kan zijn, wanneer ze de stockklasse in stappen. ;-). In mijn ogen is de stock klasse dan ook geen 'goedkope instap klasse voor beginners'.

    Stel dat je nu de motoren gaat begrenzen met toeren. Dan gaan er mensen iedere run met een nieuwe accu rijden, omdat die meer punch geven en dus sneller gaan (bij wijze van).... Zoals ik al quote: "men zoekt naar de winst, daarom heet het racen en niet rijden...."

    Groet Robert
     
  16. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    En daar zit nu juist het probleem.
    Het hoeft niet een goedkope klasse te zijn, RC racen is nu eenmaal geen goedkope hobby, maar het zou wel een beginners/instapklasse moeten zijn als we niet willen uitsterven of met slechts 10 man op een NK willen staan.

    Ik vind persoonlijk de sfeer op de NK's erg prettig en iedereen wil elkaar helpen. Dit in tegenstelling tot ervaringen van beginnende rijders op sommige clubs.
    Maar iemand die voor de eerste keer van clubniveau naar een NK komt en denkt dat hij met zijn Auto en een Stock regelaar en motor wel leuk mee kan komen komt toch bedrogen uit.

    Mijn ervaringen van vorig jaar.

    In Haarlem viel het nog niet zo op en ook omdat ik net begonnen was ook de eerder gereden wedstrijd niet, maar eenmaal aangekomen in Heemstede dacht ik dat er inderdaad iets aan de hand was met mijn regelaar motor combo. Op het rechte eind verloor ik op mijn mede C finalisten 20 tot 25 meter !

    Dus haakt menigeen weer af en gaat wat anders rijden !
    Lijkt mij toch niet de bedoeling.

    Misschien moeten we de verplichte promotie's uit de jaren 80 1:8 Nitro maar weer invoeren :p

    Andre
     
  17. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Misschien zit daar wel het probleem. Er zijn natuurlijk natuurtalenten, maar er van uit gaande dat dit het 'eerste' NK is van deze rijder, waarbij hij tegen nationale toppers die misschien al jaren of tientale jaren rijden en ervaring hebben, inmiddels al de duurste, mooiste, 'top of the line' spullen hebben opgebouwd, en meermaals per week trainen zijn niet 'even' bij te houden ongeacht het motor vermogen ;-).
    Mijn eerste NK in 2005 ergens had ik niet de intentie om te winnen, mijn intentie was vooral om uit het gras te blijven en dat vond ik moeilijk zat. Nu nog steeds :D

    Groet Robert
     
  18. Electr0n

    Electr0n

    Lid geworden:
    14 jun 2011
    Berichten:
    335
    Locatie:
    Enschede
    @Robert K.

    Bij mijn eerste NK 1:8 ergens in 198X had ik ook niet de intentie of hoop te winnen. Echter overkwam mij dit wel in de door extreme regen geteisterde wedstrijd en werd ik Nederlands Jeugdkampioen 1:8.

    Ik was een van de weinige rijders die voldoende grip hadden om redelijk rond te kunnen komen.
    Kun je mij verbazing voorstellen dat bekende mensen uit die tijd even kwamen kijken met welke auto die beginner dan wel niet reed. Iets van Bervoets en Ton geloof ik en nog wat .. (SG Futura .... )

    Ik denk ook niet dat men zo de eerste keer denkt.
    Maar zelfs niet in de onderste regionen mee kunnen komen omdat men in de reglementen leest dat er gereden moet worden met een 0 graden niet te programmeren SP Stock regelaar (Wist ook in het begin niet dat de regelaar wel degelijk ingesteld kon worden, miste een rem !) en een Stock motor waar niet mee geknoeid mag worden (lees openmaken e.d.) is toch heel teleurstellend.
    En dus geen aanwas voor het NK.

    Misschien dit jaar toch maar gaan inschrijven voor de Modified.:rolleyes:
    Kan dan wel niet meekomen maar heb dan wel fun en weet dat het altijd nog sneller kan en dat dit mede een kwestie van investeren is van zowel geld als tijd.:p

    Andre

    @Robert K. Nog bedankt voor alle tips het vorig seizoen ;)
     
  19. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Robert, we weten allemaal dat je door meer bochtensnelheid te creeren meer snelheid mee kan krijgen op het rechte stuk maar op het lange rechte stuk van de mach moet er op een gegeven moment eenzelfde topsnelheid ontstaan als je rijd met de snelheid van de stock tc. De auto's zijn iets van 4+ seconde bezig om naar het andere einde te rijden dus je kunt dit goed zien.

    Er zijn auto's bij die sneller zijn over het geheel van het rechte stuk. Heeft niks met betere bochtensnelheid te maken maar puur op meer eindsnelheid. Dat kun je ook zien op mylaps. Er zijn auto's bij die net 60km/u gaan, 62-64km/u en zelfs die 66-67km/u gaat.

    Dat er rijders zijn die desondanks de hogere snelheid niet op het podium staan is een andere discussie maar het brengt ze wellicht wel een A finale op ipv een B finale.

    Is gewoon een observatie met gebruik van cijfers van mylaps. Door de lage snelheid wordt het vaak als beginnersklasse aangeduid maar als je wilt winnen ben ik het met je eens dat de stock geen beginnersklasse is ook al wordt dit naar mijn mening nog wel vaak geschreven en gezegd.

    Nieuwste rage blijkt met 10A ontladen tot 3 volt per cell en met 20/40+A laden waardoor de lipo's intern opwarmen = lagere IR, meer snelheid en behoud van snelheid over de 7 minuten run.
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  20. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Het blijft hinken op twee gedachten, als je een echte instapklasse wilt hebben kan dat alleen door handout regelaars en motoren te gebruiken. Ofwel, iedereen levert begin van het seizoen een motor en regelaar in en deze worden random voor elke wedstrijd uitgedeeld en op een door de wedstrijdleiding te bepalen moment weer ingeleverd en weer opnieuw uitgedeeld.

    Helaas betekent dit dat alle deelnemers "hun eigen betaalde" regelaar en motor verplicht aan een ander moeten uitlenen.....dat werkt niet in Nederland en zal voor nog minder deelnemers zorgen. Want ook met handout-motoren moest iedereen wel elke keer zijn eigen motortje hebben want oh wee.....

    Ik ga lekker clubraces rijden met een 13.5 aangezien ik daar zeker weet dat iedereen met legaal spul rijdt, waarom??? Gewoon omdat het veel leuker is om zeer close te racen en diverse malen van positie te wisselen op een recht stuk dan dat je wegrijdt van de rest van het veld.....

    En verder gaat er een 4.5 in en gaan we lekker knallen!!
     

Deel Deze Pagina