De definitie van een stock klasse ?

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Roelof, 5 apr 2013.

  1. Chris van der Hagen

    Chris van der Hagen

    Lid geworden:
    2 feb 2006
    Berichten:
    477
    Eens
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Nouja, je zou met handout motortjes kunnen werken en hier even met een dremel oid een serienummertje in frezen. dan krijgt iedereen wel elke keer de eigen motor terug, maar die moeten ze steeds weer inleveren. zou je alleen een A4-tje met namen en nummers bij moeten hebben.

    maargoed, ben zelf geen wedstrijd rijder, dus weet uiteraard ook niet hoe het er normaal aan toe gaat. :) wel vind ik dit een erg interessante discussie om te lezen. 't is in ieder geval niet makkelijk omerwat voor te vinden.
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Prima rage.... maar....
    http://www.nomac.nl/wp-content/uploads/2011/09/Hoofdstuk-8-Electro-Circuit-1-10-EC10-2013-2.pdf

    Puntje 8.1.4
    Lipo accu's mogen met maximaal 2C geladen worden (volgens de CC/CV laadmethode)

    Tenzij je accu dus 10/20Ah is zou het laden met 20/40A mogen....

     
  4. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Gewoon met origineel spul rijden. Fatsoenlijk je spul onderhouden. Verder trainen, trainen en trainen. Kom je een heel eind ;). Zelfs bovenaan kan ik je uit eigen ervaring vertellen,,,
     
  5. Robert K

    Robert K

    Lid geworden:
    10 feb 2004
    Berichten:
    3.748
    Locatie:
    Zoetermeer
    Precies :)

    Groet Robert
     
  6. stephanbeelen

    stephanbeelen

    Lid geworden:
    13 dec 2007
    Berichten:
    1.112
    Locatie:
    Haarlem
    Leuk zo'n discussie die elke pagina weer opnieuw begint... ik lach me een breuk. hahaha. Mannen ga lekker rijden en laat het lekker voor wat het is....

    Je komt hier nooit uit.. laat een Bart Wubben met je auto rijden en hij gaat 5/10 harder...(zelf ondervonden)...

    See you on the Track
     
  7. sidecarphil

    sidecarphil

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Haren Gn
    guys

    i come from an other type of racing background and i can tell you it doesnt matter what you do people who want to cheet will

    I raced sidecar 600cc class in the UK and there were people running 750cc engines in the sidecar with an engine number from a 600cc bike

    the best stock class is modified ... just run what you want and have a laugh ....

    its a hobby ;-)
     
  8. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Yup, moet er wel op gecontroleerd worden ;). Wie zet de lader uit om de laadstand te controleren? Is bij mij en anderen nooit gevraagd of gecontroleerd.

    Stephan, bart gaat met je auto kwa rondetijd sneller maar niet op het rechte stuk of hij moet hem thuis opnieuw hebben opgebouwd.

    Yup modified (tc of pro10) is de enigst echte eerlijke klasse.:D

    Verder succes op het circuit!
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2013
  9. Ericjooo

    Ericjooo

    Lid geworden:
    4 mei 2006
    Berichten:
    987
    Locatie:
    Amersfoort
    Phil,

    Let's go modified....... ;-)
     
  10. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Kijk, dit bedoel ik. Negeren en lachen alsof er geen probleem is maar ook niet meewerken om het beeld weg te nemen.

    Waarom hebben jullie eigenlijk nog reglementen?
     
  11. sidecarphil

    sidecarphil

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Haren Gn

    mate it doesnt matter what class i drive i cant win

    thats why i dont cheat , not because i cannot , but there is no need too all that happens if i cheat is i crash faster ;-)
     
  12. savage .26 picco

    savage .26 picco Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    8.470
    Locatie:
    Hoek van Holland
    Om de schijn op te houden dat het er "eerlijk" aan toe gaat :?:

    Zwerf al aardig wat jaartjes rond op het forum en lees altijd stilletjes mee.....
    Het is altijd hetzelfde verhaal , regels worden aangepast om de snelheid eruit te halen en het eerlijker te maken en de 1 na de ander doet alle mogelijke moeite om toch harder te gaan....

    Schroevendraaiers in borstelmotoren en noem het allemaal maar op..
    In het tijdperk van de borstelloze motoren is het knoeien met motoren en regelaren blijkbaar nog steeds de grootste sport gezien de genoemde snelheidsverschillen ipv het verbeteren van je rijden.

    Als je iets wil doen om je deelnemersveld in een toch al dure hobby nog verder uit te dunnen moet je dat vooral blijven doen. Het gebrek aan nieuwe rijders valt op maar niemand die daadwerkelijk inziet dat de metaliteit onder een groep van de huidige rijders moet veranderen.
     
  13. Alex F.

    Alex F.

    Lid geworden:
    25 okt 2006
    Berichten:
    2.767
    Locatie:
    Den Haag
    Ik zou een controle op aantal C wel willen.

    Ik gebruik twee simpele 6A lader van turnigy en heb 2 x 6400mAh saddle stijl lipo's. Ik laad dus met minder dan 1C want kan gewoon niet sneller. 's morgens alle 2 lipo's vol laden en na de heat meteen aan de lader en de volle lipo op het chassis vastplakken. Werkt prima, ik rij er tijdens de paasrace 4400mAh uit en haal het gewoon met minder dan 1C laden.... dus....waarom uberhaupt de regel van 2c laden?

    Dit betekend dat je sowieso een duurdere lader moet kopen als je 2c wilt laden (accu's worden ook elke keer meer mAh) en zoals reeds door andere beschreven helpen alle kleine beetjes mee, zeker in de "stock" tc klasse.

    Hoeveel verbruikt een 13.5t speedpassion setje? Heb je een lader nodig om die 6000-6500mAh lipo met 12-13A vol te stampen als je maar 2500mAh of wat dan ook verbruikt? (vanuitgaande dat je met 2c laad)

    Je kunt het wellicht een keer vergeten zijn maar hoe vaak gebeurd dat? Bij mij nul keer in ieder geval want het wordt gewoon routine. Accu's na de run eruit en aan de lader en de nieuwe weer op het chassis. Ben je het vergeten heb je pech... race rijden en minder gas geven. Met een niet helemaal opgeladen 6000-6500mAh kun je met een stock tc best de race uitrijden die verbuikt niet zoveel.

    Dus zet maar op je lijstje erbij: 1C laden en controleren :D
     
  14. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Gecreëerd door ... ? Ik hoor veel mensen waarmee ik vaak samen rijd die het beeld waar jij op doelt behoorlijk tegenspreken. Kom je een keer een NK meedoen ? Dan denk ik dat je je beeld wel bijstelt...
     
  15. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Waarom? Er zijn geen duidelijke reglementen en er zijn geen duidelijke instructies en middelen voor de controle. De wil zal dus gestimuleerd moeten worden en zo lang iedereen straffeloos onreglementair hun gang kan gaan en grote verschillen met te simpele redenen afwimpelt is er bij mij niet het idee dat er eerlijk gespeelt wordt. En reeds is dit al bevestigd door div. opmerkingen in het NK draadje en ook hier.

    Pas dan de hele klasse aan dat de regels vrij zijn al dan niet met het gebruik van een 13.5T motor naar keuze, dan kan je veel controles weglaten en weet iedereen waar hij of zij aan begint.

    En mocht je het niet opgevallen zijn, er zijn meer met vraagtekens, niet alleen in dit draadje maar ook andere draadjes.
     
  16. RC Bastard

    RC Bastard

    Lid geworden:
    4 feb 2012
    Berichten:
    272
    Locatie:
    Amsterdam
    Het gedonder is volgens mij begonnen met de nieuwe motoren.
    Iedereen een nieuwe en de snelheden zijn weer gelijk.

    60+ top is sowieso lekkerder dan 60- op het rechte eind :D
     
  17. Rob Janssen

    Rob Janssen

    Lid geworden:
    5 feb 2006
    Berichten:
    581
    Locatie:
    Apeldoorn
    Nogmaals een uitnodiging: doe eens een NK mee ;)
     
  18. Joost K.

    Joost K. Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    4.921
    Locatie:
    Eindhoven
    Laten we de klasse niet meer "stock" noemen maar gewoon TC 13,5. Dan heeft het beestje alleen een andere naam en hoeven mensen zich ook niet meer af te vragen wat de definitie van Stock zou moeten zijn en dat de klasse dat wel of niet is...

    Tadaa... Probleem opgelost... :D ;)
     
  19. sidecarphil

    sidecarphil

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    269
    Locatie:
    Haren Gn
    Hahaha genius ;-)
     
  20. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Tot die tijd:



    En:

    [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial][/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]Ik zie tot op heden nog steeds de term "Standaard tourwagen klasse" staan met de nodige opmerkingen zoals "originele onderdelen" en "geen modificaties" [/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial][/FONT][/FONT]
    [FONT=Arial,Arial][FONT=Arial,Arial]
    [/FONT]
    [/FONT]
     

Deel Deze Pagina