Update
Hahhahhaha, je hebt gelijk en je bent bedankt!

Beginpost kan ik niet meer aanpassen, hierbij dan de rectificatie van de eerste post van dit draadje. In plaats van twee Royal Navy De Havillands worden het toch twee civiele kisten. Ja twijfel twijfel, maar beter nu twijfelen dan achteraf spijt!

De basis van beide kisten blijft wel grijs of zilver, er komt alleen een kleur bij.
Voor m`n Chippy weet ik het nog niet, maar voor m`n Moth heb ik nu (mede door Femmo) definitief een voorbeeldkist gekozen, de
G-AGHY:
"This Tiger Moth was built in 1939 (c/n 82292) and served with the RAF before being "demobilized" and transferred to the civilian registry as G-AGHY"
Kan verder gaan met de Moth als ze nu is en de grijs/zilveren oratex is een mooie onderlaag. De G-AGHY heeft geen slats en geen anti-stall strakes:
Alleen de instrumentenpaneeltjes kunnen weg. Het worden houten paneeltjes en nu weer met helder transparante glaasjes

en een instrument per paneeltje meer:
Vind het een klassieke, eenvoudige maar vooral mooi sobere kleurstelling voor de Moth. Hier past m`n pilootje ook beter bij dan bij een Royal Navy kist:
Van de G-AGHY zijn flink wat foto`s in behoorlijke resolutie te vinden op internet. Thanks Femmo voor `t laatste duwtje!
Groeten, Ramses